Acum câteva zile, un descreierat fără permis a pus pe jar toată poliția din Odobești, angajând-o într-o urmărire ca în filme, cu autoutilitare de poliție distruse. Adus în fața judecătorului cu propunerea de arestare, individul mai că e mângâiat părintește pe creștet de domnul magistrat, sensibilizat de faptul că polițiștii l-au hăituit ca pe un infractor și că era speriat! Asta chiar cu ignorarea tuturor mijloacelor de probă care reflectă o cu totul altă realitate, dezvaluie Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul.
Nici o reacție dinspre conducerea IGPR…
Tot în aceste zile, un pompier este luat la bătaie de un cetățean exact în timpul intervenției de stingere a unui incendiu. Știa distinsul plătitor de taxe și impozite să mânuiască mai bine furtunul cu apă, decât acest bugetar ”NECONTRIBUABIL” ce parazitează pe spatele privaților!
De o lună, toată poliția din țară e pe picior de război declarat împotriva drogurilor, după accidentul de la 2 Mai. Toate efectivele și o grămadă de ministere au abandonat orice priorități pentru a intra în prima linie a luptei antidrog. Inevitabil, ne trezim și cu o prezență anecdotică a Ministerului Culturii, chemat să participe cu artiști și dansatori în slujba conștientizării… Ce are sula (=instrument de lucru al cizmarului) cu prefectura?
Apropo de prefectură… toți prefecții au fost îndemnați să formeze comisii interinstituționale de specialitate, în baza unui Plan național de combatere a consumului drogurilor în școli și cam toți se/ne întreabă contrariați ce pot face eficient, în condițiile actuale. Or, condițiile actuale arată că avem doar un singur laborator de testare regional și tot atâtea pe internare specializată pentru minori în secțiile de psihiatrie, că nu avem mijloace județene disponibile de a organiza o unitate de testare completă (adică cu toți reactivii) la nivel de județ (măcar!), apoi că legea e proastă, părinții nu cooperează, cadrele didactice sunt extrem de protectoare și… discutăm discuții!
Colac peste pupăză, așa zisele ”Agenții Antidrog” județene, mimează funcționarea prin extenuarea unui singur om! Iar completarea schemei de personal – nu după nevoie, ci măcar după scripte – e plasată undeva prin zodia lui Sfântu-Așteaptă, grație înțeleptei guvernări dualist partiinice. Adică, reparăm șandramaua spartă cu două cuie, pentru că atât avem!
În lipsa componentei de prevenire și consiliere în domeniu, ce ar trebui asigurată de structurile Agenției Naționale Antidrog, sunt chemați la ordine polițiștii. Asta arde acum și toți, de la prevenire și poliție școlară până la DGA, sunt mobilizați în acest teribil plan de măsuri, care promite a se stinge odată cu următorul eveniment ce va cutremura societatea. Așa cum s-au stins și altele (Colectiv, Caracal, Onești etc).
Am ajuns în punctul critic al dezastrului și o semnalam de ani buni tocmai din cauza CRIZEI de personal și a deprofesionalizării poliției, ca efect al atacurilor neîncetate dinspre clasa politică – cu prezență consistentă în mediul infracțional – contra structurilor de apărare, ordine publică și siguranță națională.
De ani buni, gestionarea unor domenii într-un județ stă pe umerii unui singur lucrător, în loc de doi sau trei, cât prevede ștatul de funcții actual (nu nevoia, care se dovedește de multe ori subestimată!), alteori de nimeni iar municipiile și orașele abia dacă reușesc să fie asigurate de o singură patrulă și aceea – de multe ori – mixtă, cu jandarmi sau polițiști locali. Astfel, avem în față un sistem de protecție ciuruit groaznic și pe care mai-marii M.A.I. nu-l pot petici în mod corespunzător. Mai mult chiar, contribuie la distrugere, mișcând întreaga gloată să astupe un ”șuvoi mediatic”, vulnerabilizând alt segment care cedează presiunii evenimentelor. În consecință, se abandonează practic vechea direcție și toată lumea se mobilizează pentru a astupa noul ”val de indignare publică”, totul până când – iarăși previzibil – se sparge în altă parte și iarăși alergăm cu ligheanul! Numai în această vară, polițiștii au trecut de la episodul azile la momentul consumului de droguri. În lipsă de ”stăpân”, așteptăm să bubuie undeva vreo tâlhărie urâtă, ori ceva furturi din locuințe, trafic de persoane, Doamne-ferește vreo crimă cu impact național și în stare să devoaleze (în interpretarea mass-media) incompetența Poliției Române!
Așa cum s-a văzut, relaxarea unor ”activități mărunte/secundare” – nu din cauza ignoranței, cât din pricina acestui maraton în masă de la o prioritate de moment la alta – a contribuit la dezastre precum cel de la Crevedia, de la unele aziluri de bătrâni și nu numai.
Cu asemenea generali pe front, am pierdut demult războiul cu infracționalitatea, nu doar cu drogurile. Ca o paranteză, într-o videoconferință, generalul Despescu, observa că – la Neamț și Teleorman – s-ar fi pierdut definitiv lupta cu drogurile! Cum a ajuns la această concluzie, numai dânsul știe, deși măcar despre Neamț știu că se clasează pe al doilea loc la constatări, iar faptul că în doar două săptămâni s-au depistat vreo trei cazuri de drogați în trafic poate susține – dimpotrivă – că polițiștii își fac datoria în mod conștiincios. Ar fi făcut-o foarte bine și înainte, în condițiile depășirii crizei de personal.
Deja de ani buni, structurile de ordine publică nu au avut parte de o evoluție așezată, fără turbulențe majore, în care să-și dezvolte propriile direcții și strategii de control a teritoriului, corespunzător atribuțiilor specifice. O structură care nu iese prea ușor în evidență mediatică desfășurând o muncă comparabilă cu a soției prin casă, ”lucră toată ziua dar nu se vede din urma ei, însă dacă nu ar munci e dezastru!” Structurile de Ordine Publică au devenit exclusiv sursa de unde se recrutează imperativ necesarul de efective-suport pentru acțiunile altor ”arme”, golite și acestea de oameni. Munca lor nu o mai face nimeni.
Cu două milenii în urmă un general roman glăsuia: ”dacă vrei pace, pregătește-te de război!” Or, noi, asistăm acum la o disoluție a puterii statului, cauzată de promovarea incompetenților și iresponsabililor în funcțiile de răspundere iar întreaga infrastructură de comandă este înțesată de obedienți, umili, șterși, recrutați pe criteriul capacității de memorare mecanică a unor enunțuri (și acelea de multe ori agramate sau oricând discutabile).
Cât despre demisii/demiteri… nici vorbă!
Nu am învățat nimic din dezastrul de la Turtucaia, dezvaluie Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul. (Cristina T.).
I.C., fost consilier la primărie, a fost amenințat cu moartea de primar. A depus o plângere la Poliția Vălenii de Munte, însă aceasta pare să fie ținută la sertar, la presiunea primarului.
Frații V.: Oameni de afaceri și influența lor Frații V., oameni de afaceri locali, sunt implicați activ în scandaluri de corupție. M.V. deține cârciuma „Popasul Vânătorului”, unde ține mesele de protocol ale primarului. Acesta a fost inclus pe lista de consilieri la primărie și, împreună cu primarul, l-au numit pe R.V. director la Parcul Industrial Vălenii de Munte.
Finul primarului și atribuțiile sale Finul primarului, M.B., a fost numit director la Baza de Sport din Vălenii de Munte, având responsabilitatea achizițiilor pe numele său pentru primar. De asemenea, soția sa, B.R., a fost angajată la Evidența Populației Vălenii de Munte tot prin intermediul primarului.
Practicile dubioase ale altor afaceri Un alt personaj cu legături în acest scandal este C., asociat cu primarul. Acesta primește lucrări de construcție și reabilitare de la primărie, iar o parte din încasări sunt returnate primarului. C. este considerat mana dreaptă a primarului, având acces la informații sensibile despre mite și alte activități nelegale.
Firma de betoane și trafic de influență Firma de betoane „Concris”, deținută de primar dar trecută pe numele soției sale, livrează beton către companii ce desfășoară lucrări în zonă. De exemplu, F.I., L.I. și C.M. pot confirma că tot betonul folosit în ultimele 2 ani a fost livrat prin intermediul acestei firme pentru lucrările din Maspex.
Colaborări ilegale și concesii Se menționează că hala închiriată cu suma de 8.700 euro/lună este neutilizată, iar contractul a fost realizat sub presiunea primarului către Maspex, cu sume considerabile revenind acestuia și lui C. și F.I. M.C., directorul fabricii Maspex din Vălenii de Munte, este implicat și în introducerea altor două firme de transport și construcții, având nevoie de aprobarea primarului pentru a funcționa.
Implicarea personală a amantei primarului Amanta primarului a fost angajată la ISU Prahova și se presupune că ar fi fost implicată în trafic de influență, facilitând plăți către persoane precum Muscalu de la ISU. Deși are anumite afecțiuni de sănătate, a reușit să treacă prin toate comisiile fără probleme, comportându-se inadecvat cu colegii de muncă.
Concluzie Aceste acuzații subliniază problemele de corupție și abuzurile de putere din Vălenii de Munte, arătând cum legăturile politice și afacerile subterane afectează comunitatea locală și transparența administrativă. Situația necesită o investigație aprofundată pentru a restabili ordinea și a proteja interesele cetățenilor. Vom reveni cu dezvaluiri senzationale. (Cristina T.).,
Recent a fost confirmat faptul că autoritățile locale din Valea Călugărească au avut dreptate, iar dezvăluirile ziarului nostru, Incisiv de Prahova, s-au dovedit exacte (aici).
O altă instituție a statului român, fără legături cu cei care protejează mafia deșeurilor, a intervenit. Administrația Bazinală de Apă Buzău – Lalomita a descoperit ilegalități grave și a suspendat activitatea S.C. ECOPARK ENERGY S.R.L.
În urma unei petiții trimise către Administrația Bazinală de Apă Buzău – Lalomita, aceasta a confirmat activitățile desfășurate de S.C. ECOPARK ENERGY S.R.L. în satul Arva, comuna Valea Călugărească, care include tratarea și eliminarea deșeurilor nepericuloase de clasa B. Deși societatea deținea anumite acte de reglementare, s-au constatat lucrări neautorizate care nu făceau obiectul reglementărilor emise.
Pe 27 noiembrie 2024, reprezentanți ai Administrației Bazinale au efectuat o verificare pe amplasamentul depozitului, constatând că societatea a depus o cantitate totală de 17.345,52 tone de deșeuri fără respectarea completă a actelor de reglementare. În urma acestor constatări, au fost impuse mai multe măsuri, printre care:
Suspendarea lucrărilor neautorizate și obținerea unui aviz modificator.
Interzicerea oricăror lucrări legate de apă fără obținerea prealabilă a reglementărilor necesare.
Aplicarea de sancțiuni contravenționale conform legislației în vigoare.
Verificarea ulterioară a respectării măsurilor impuse.
Aceste descoperiri aduc noi dovezi în sprijinul acuzațiilor de corupție și neglijență în gestionarea mediului.
Reamintim ca, in Valea Călugărească, comunitatea se confruntă cu o criză ecologică agravată de corupția instituțiilor responsabile de protecția mediului. Oficialii din cadrul SRI și agenți ai mediului, precum trioul format din Ginel Preda, Chestorul Eduard Mirițescu și Marcel Bălan, sunt acuzați că protejează poluatorii, ducând la anularea hotărârilor locale esențiale pentru mediu. Aceste acțiuni subminează încrederea comunității și evidențiază necesitatea mobilizării cetățenilor pentru un mediu mai curat. Vom reveni. (Cristina T.).,
Incisiv de Prahova dezvăluie o rețea complexă de corupție, cu implicații la nivel înalt în administrația prahoveană, centrala și în serviciile secrete.
Moștenirea lui Silviu Prigoană: O pradă pentru serviciile secrete?
Compania ROSAL, odată afacerea de succes a lui Silviu Prigoană, a fost vândută la un preț derizoriu șoferului său, Bogdan Niculescu, apropiat al lui Florian Coldea. Această tranzacție ascunde un joc periculos între două facțiuni ale SRI, ambele doritoare de a pune mâna pe o afacere profitabilă.
Corupție la nivel înalt: Politicieni, magistrați și ofițeri de poliție implicați
În această luptă pentru ROSAL, au fost implicați ofițeri de poliție corupți (aici),(aici),(aici),(aici),(aici),(aici), etc, magistrați influenți și chiar un senator USR. Un procuror din Parchetul General, sprijinit de aripa lui Coldea, un senator USR și un jurnalist cu un trecut tumultuos (aici),(aici), etc, au orchestrat o campanie de denigrare împotriva unor oameni de afaceri, încercând să manipuleze justiția în favoarea propriilor interese dolosive.
Începând cu 29 noiembrie 2024, Incisiv de Prahova a demarat publicare aunor articole ce fac parte dintr-un serial al unei investigatii de cca 2 ani de zile care vor dezvălui amănunte șocante despre o amplă rețea de corupție în afacerile cu deșeuri din Prahova.
Procurorul Aurelian Mihăilă: Un nume legat de mafia italiană și rusă
Procurorul Aurelian Mihăilă, trimis în judecată de DNA cu nouă ani în urmă, are legături suspecte cu reprezentanti ai mafiei italiene și rusești, precum și un istoric de consum de droguri. Întâlnirile sale cu senatorul Aurelian Oprinoiu au fost monitorizate de serviciile secrete.
Amenințare la adresa securității naționale: Presiuni asupra justiției
Întâlnirile dintre senatorul Oprinoiu și procurorul Mihăilă, monitorizate de serviciile secrete, au reprezentat un atac la siguranța națională. Senatorul a încercat să preia controlul asupra afacerilor cu deșeuri din Prahova, iar procurorul a fost implicat în anchete și „specializări” suspecte, prin intermediul unui ONG USR.
Furt din banii publici: Strategia UWS/fosta ROSAL
Tentativa de obținere a unor declarații false:
Presiuni au fost exercitate asupra martorilor pentru a obține declarații false referitoare la firma WOMA, într-o tentativă evidentă de ascundere a unor interese obscure.
Un ”Rege al gunoaielor” în umbra:
Colonelul SRI Ciobanu Danut, actual director la UWS (fosta Rosal), a încercat să își extindă influența chiar și în domeniul medical, intervenind în achizițiile deșeurilor medicale ale spitalelor din Prahova si in altfel de achzitii: studiul de caz ce va fi devoalat, cu documete, in viitoarele editii ale investigatiei: Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Andreoiu Ploiești, etc.
Strategia de intimidare a grupării Coldea:
O adresă transmisă către ADI Deșeuri Prahova, la data de 25 noiembrie 2024, solicită răspunsul instituției legat de o prelungire ilegală a contractului de salubritate, bazându-se pe inexistența bunurilor de retur.
Povestea pe scurt: O schemă de fraudare a cetățenilor
În data de 14.02.2024, în urma Ședinței Adunării Generale a Asociaților implicați din zonele 2 Băldăcești și 6 – Valea Doftanei, a fost aprobată ajustarea/modificarea tarifelor operatorului United Waste Solutions SRL (Hotărârea nr. 3/14.02.2024), în sensul majorării de la 20,29 RON/persoană la 28,72 RON/persoană. Nota de fundamentare a noului tarif prevedea obligația operatorului de a face investiții: achiziția de autogunoiere 16 mc – 12 bucăți, achiziția de pubele pentru populație – 71.924 bucăți, pubele de 240 litri – 600 bucăți, container 1,1 mc – 350 bucăți. Această obligație nefiind respectată, nu înțelegem de ce ați permis operatorului practicarea noului tarif majorat și nu ați pus în aplicare prevederile art. 38.1 din contract privind rezilierea contractului din culpa Delegatului (SC United Waste Solutions SRL). Cetățenii din localitățile aflate în zona deservită de operator au fost puși în situația de a plăti un tarif majorat, în mod nejustificat. În plus, și calitatea serviciilor prestate lasă de dorit.
Operatorul SC United Waste Solutions SRL (fosta Rosal) avea obligația achiziționării a 65 de mașini de colectare.
NU AU DECÂT UNA SINGURĂ.
FURT GENERALIZAT PE BANII PUBLICI!
Aceste mașini sunt considerate bunuri de retur și, conform contractului, „toate bunurile de retur revin de drept delegatarului (ADI Parteneriatul Pentru Managementul Deșeurilor „PRAHOVA”)”. Din ultimele informații aflate si documentate in urma unor investigații complexe denota că aceste mașini nu există.
Practic, operatorul a fundamentat și încasat tariful de salubritate în baza unor investiții nerealizate, înșelând cetățenii prahoveni și diminuând în mod direct patrimoniul ADI prin imposibilitatea predării bunurilor de retur.
Lăsând la o parte faptul că această situație a fost „sesizată abia acum”, se impune, de urgență, rezilierea contractului și demararea procedurilor legale de recuperare a banilor plătiți în mod nejustificat de cetățeni și a prejudiciului suferit de Asociație (implicit și de orașele și comunele asociate) prin nepreluarea celor 65 de mașini de colectare.
Între ADI Parteneriatul Pentru Managementul Deșeurilor „PRAHOVA” și operatorul SC United Waste Solutions SRL (fosta Rosal) a fost aprobat un angajament de plată la data de 25.10.2023, privind plata redevenței datorate conform contractului de către operator.
La data de 17.10.2024, angajamentul a fost anulat, constatându-se încălcarea obligațiilor de plată.
Acest lucru trebuia să atragă rezilierea de drept a contractului și, eventual, demararea procedurilor pentru recuperarea întregului prejudiciu.
Ilegalitati cat „casa”
Operatorul SC United Waste Solutions SRL indică pe facturile către cetățeni ca beneficiari ai plății pentru serviciile prestate o societate – Toyo Motor Center SRL – care nu are contract cu ADI Parteneriatul Pentru Managementul Deșeurilor „PRAHOVA”. Acest lucru, pe lângă faptul că creează confuzie în rândul cetățenilor, reprezintă o altă încălcare gravă a prevederilor contractului de concesiune, ce are ca sancțiune imediată rezilierea contractului (încălcarea art. 25).
Inselaciune pe bani publici, autoritatile sunt in „adormire”
Toate aceste lucruri demonstrează înșelarea directă a cetățenilor – și nu numai – prin practicarea unor tarife nejustificate, obligațiile din fișele de fundamentare nefiind niciodată respectate. Mai mult, din punct de vedere patrimonial, ADI Parteneriatul Pentru Managementul Deșeurilor „PRAHOVA” este pagubită în mod direct atât prin lipsa bunurilor de retur ce ar urma să intre în patrimoniul său, cât și prin lipsa resurselor financiare – prin neplata la timp a redevenței datorate – necesare îmbunătățirii activității de salubritate la nivelul județului Prahova.
Pe baza informațiilor din sutele de documente intrate in posesia redactiei Ziarului de Investigatii Incisiv de Prahova rezulta in mod indubitabil aspectele de nelegalitate imputate WSO/UWS (fostă ROSAL) care se concentrează în principal pe următoarele:
Tarif majorat nejustificat:
WSO/UWS a majorat tariful de salubritate fără a respecta obligațiile contractuale de a efectua investițiile prevăzute (achiziționarea de autogunoiere, pubele, containere). Aceasta reprezintă o înșelăciune directă a cetățenilor și o diminuare a patrimoniului ADI.
Bunuri de retur inexistente:
Conform contractului, WSO/UWS ar fi trebuit să predea un număr semnificativ de mașini de colectare (bunuri de retur) către ADI. Investigațiile indică lipsa acestor mașini, sugerând un furt generalizat pe banii publici.
Nerespectarea obligațiilor de plată:
WSO/UWS a încălcat obligațiile contractuale de plată a redevenței datorate către ADI, fapt care ar fi trebuit să conducă la rezilierea contractului.
Beneficiar fals pe facturi:
Facturile emise către cetățeni indicau ca beneficiar o societate (Toyo Motor Center SRL) care nu are contract cu ADI, ceea ce reprezintă o încălcare gravă a prevederilor contractuale și poate constitui înșelăciune.
Concluzie: O rețea complexă de corupție care necesită o anchetă amplă și transparentăToate aceste nereguli indică o rețea de corupție extinsă, care necesită o investigație aprofundată și transparentă din partea autorităților. Tăcerea instituțiilor competente este, în sine, o dovadă a complicității în această schemă complexă de fraudare a cetățenilor și a statului.
Aceste nereguli, conform rapoartelor intrate in posesia noastra, inclusiv ale serviciilor secrete, ar trebui să conducă la rezilierea contractului și la inițierea de proceduri legale pentru recuperarea prejudiciului suferit de ADI și cetățeni. Este important de menționat că aceste sunt acuzațiile imputate WSO/UWS, confirmate de mai multe structuri de specialitate necesita investigații suplimentare și decizii judiciare impotriva celor care acopera acest furt generalizat din bani publici, mai ales a autoritatilor care au permis intrarea in licitatie a WSO/UWS in mod absolut ilegal „intoand” o corputie generalizata in randul autoritatilor „penetrate” de Statul Paralel din care face parte aceasta Grupare de criminalitete economico financiar organizata.
O rețea întunecată de corupție în Prahova
Cazurile de corupție din Prahova, prezentate de Incisiv de Prahova, dezvăluie o rețea complexă ce implică personaje influente din SRI, sistemul judiciar, și sfera politică. Unele aspecte ale acestei rețele rămân neclare, necesitând o analiză mai aprofundată.
Serviciul Român de Informații (SRI): O reformă incompletă sau o rețea subterană?
Știm că SRI a trecut printr-un proces de reformă, dar persistă întrebări cu privire la acțiunile unor foști ofițeri SRI, precum colonelul Ciobanu Danut și colonelul Croitoru Claudiu, actuali angajați la UWS (fostă ROSAL).
De ce Serviciul E (Protecția Internă) nu ia măsuri împotriva evidentelor? Lipsa de reacție ridică suspiciuni despre o posibilă incompletitudine a reformei, existența unor rețele subterane de corupție sau lipsa de voință politică în combaterea acestora.
Jurnalismul compromis: O luptă pentru moștenirea lui Silviu Prigoană
În umbra acestui caz se conturează o luptă pentru preluarea controlului asupra moștenirii lui Silviu Prigoană (fosta ROSAL). Interesul unor jurnaliști de a ocupa locul pseudo – jurnalist narcoman, santajist si spagar Cătălin Stavri, după inculparea acestuia, ridică semne de întrebare. Ce motive ascund aceste acțiuni? Care este legătura cu anumite ONG-uri?
ONG-uri și interese ascunse: Conexiuni neclare
Implicarea unor ONG-uri în această situație ridică suspiciuni. Care este rolul acestor ONG-uri in presa? Sunt ele doar o fațadă pentru interese ascunse? Care este legătura cu echipa Petrolul Ploiești sau chiar cu toaletele publice? Aceste conexiuni nebuloase necesită clarificări urgente.
Concluzii: Necesitatea unei investigații independente și transparente
Nelămuririle prezentate mai sus necesită o investigatie profundă, independentă și transparentă, care să dezvăluie conexiunile existente și să stabilească responsabilitățile. Publicul, prin informațiile pe care le poate furniza, poate contribui la clarificarea acestei situații complicate.
Vom reveni cu detalii, documente si inregistrari audio demolatoare. (Cristina T.).