Connect with us

Eveniment

Sindicaliștii Europol aduc dovezi – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă:

„Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele zile din mandatul ‘clanului’ distrug ce a mai rămas din Ploiești! Ploieștenii nu beneficiază de siguranță… asta vrem!!! Surse din interiorul Poliției Locale Ploiești mă atenționează că dimineața, nașul Albu, directorul PL, a pregătit o nouă lovitură după ce organigrama cu grave probleme legale a trecut de CL și nu putea fi aplicată!!! O nouă organigramă în care se statuează Serviciul Juridic, o aberație agreată de oamenii lui Volosevici care au pierdut toate procesele în instanță, dar care vor să își mai angajeze câteva amante!!! De asemenea, prevederile noii organigrame încalcă principiile de funcționare în care peste 10% din posturi nu sunt de polițist, ci de personal auxiliar. Un exemplu bun sunt posturile serviciului de achiziții, secretariat, etc., serviciul inventat pentru prietenii politici!!! În dese rânduri am făcut observații privind necesitatea ca Poliția Locală să aibă mai puține posturi auxiliare în condițiile în care instituția nu își respectă atribuțiile funcționale față de cetățeni!! Directorul Albu își trage Serviciului de Protecția Mediului deși legea îl contrazice!!! Care Mediu, care Protecție!??? Solicit Consiliului Local Ploiești, consilierilor din majoritate, care doresc să o treacă pe repede înainte, să nu fie de acord cu acest afront adus Ploieștenilor!!”.

Reamintim ca, in data de 27 iunie 2024, Ziarul Incisiv de Prahova a atras atentia asupra legalitatii acestui demers :

„Directorul Poliției Locale Ploiești, Cătălin Albu, pare să facă modificări semnificative în structura organizațională a instituției, generând controverse și critici. Printre aceste modificări, se include transformarea unor posturi de execuție în poziții de Șef Serviciu, atrăgând astfel la conducere oamenii de încredere de la alte departamente. De asemenea, se pare că au fost făcute schimbări discutabile, cum ar fi desființarea postului de execuție al unui angajat cu probleme legale și alipirea unor structuri distincte cu atribuții diferite.

Aceste acțiuni ridică semne de întrebare privind legalitatea și corectitudinea acestor modificări. De exemplu, conform Legii 296/2023 care prevede desființarea funcției publice de șef birou, Albu pare să opteze pentru înființarea unor poziții de Șef Serviciu, care aduc o creștere a cheltuielilor bugetare în loc de economii. Există claritate în lege cu privire la transformarea structurilor în compartimente funcționale sau servicii, în funcție de numărul de funcții publice de execuție pe care le au. Este esențial ca orice modificare în cadrul unei instituții să respecte întocmai prevederile legale și să aibă în vedere interesul public și buna funcționare a serviciilor oferite.

Organigrama prezenta care este si aceasta atacata in instanta

Astfel, inca directorul Politiei Locale Ploiesti – Catalin Albu – își „trage” un scaun de sef,  din biroul Protecția Mediului, post de Șef Serviciu, de la 6 posturi de execuție mai aduce 4 posturi , aducând-si astfel oamenii de încredere de la Ordine Publică și de la alte structuri. De la Ordine Publica sunt personaje agreate de finul sau, actualul primar, inca in functie (N.R – Chiar nu intelegem ce fac organele de cercetare penala…).

De la biroul Evidența Persoanelor, desființează postul de execuție al unui angajat dat afară, în urma unei evaluări nelegale, deși angajatul respectiv a contestat în instanță și se află pe rol iar în cazul câștigării procesului acesta să nu mai poată fi reîncadrat în postul avut, a atașat personalul contractual din cadrul biroului Dispecerat și si-a făcut serviciu, primind astfel postul de șef serviciu.

De asemenea, această mutare și alipire a biroului Dispecerat, structură cu personal contractual, la structura evidența persoanelor, structură cu funcții publice este ilegală deoarece funcția de șef a noului serviciu necesită modificarea cu peste 50% a atribuțiilor

Același lucru, cu modificarea atribuțiilor au făcut și la structura nou înființată : Serviciul Disciplina în Construcții -Afisaj stradal și Activități comerciale, amestecând atribuțiile structurii Disciplina în Construcții cu atribuțiile structurii Control Comercial

Structura Control Comercial a fost desființată și a fost comasată cu structura Disciplina în construcții și au format un serviciu struțo-camila cu atribuții amestecate

Hodorog Gabriel a fost recompensat și el cu un post de Șef Serviciu, înființând o altă structură struțo-camila alipind la structura financiar-contabilitate, structura Relații cu Publicul, Comunicare, Managementul Calității care a fost desființată și structura Proceduri, amestecând astfel atribuțiile

In loc să respecte Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal -bugetare prin care este desființată funcția publică de șef birou, și prin care se presupune că se va face o economie la buget, Catalin Albu înființează posturi de șef serviciu, mai bine plătite care duc la creșterea bugetului.

Legea este clară… funcția de șef birou dispare, iar structurile respective se transformă în compartimente funcționale. Dacă structurile au cel puțin 10 funcții publice de execuție acestea funcționează ca Servicii, dacă nu, devin compartimente. Deci, acesti baietasi „destepti” trebuie sa  devina funcționari publici de execuție, in nici un caz sa fie „inaintati” in functii de sefi de serviciu.

SMECHERIA – Organigrama propusa initial

Poliția Locală este formata din directori și șefi de servicii!!!”

Dar sa vedem ce zice legea

Acum au ramas probl;eme de legalitate la noua Organigrama, propusa azi!

Analiza succinta a dispozitiilor Legii nr 296 din 26 octombrie 2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Art XVIII din Legea nr 296/2023

(2) Personalul incadrat in functia publica de sef birou beneficiaza de toate drepturile legale odata cu eliberarea din functia publica, inclusiv prin ocuparea, in conditiile legii, a unei functii publice de conducere ierarhic superioare corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate sau a unei functii publice de executie vacante corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entitatii publice din care face parte. Daca nu exista o functie publica vacanta corespunzatoare, postul ocupat de acesta se transforma in functie publica de executie care corespunde studiilor de specialitate si vechimii in specialitatea functionarului public de conducere, de regula, la nivelul structurii de organizare din care a facut parte acesta. Functia publica de conducere de sef birou poate fi transformata intr-o functie publica de conducere superioara cu incadrarea in normativul de personal si procentul de functii de conducere prevazute de prezenta lege si personalul cu functie publica de sef birou o poate ocupa cu acordul acestuia, daca personalul care a detinut functia publica de sef birou indeplineste conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie publica de conducere.

 Art XX din Legea nr 296/2023

  • La articolul 391 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 57/2019 privind Codul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(3) Structura organizatorica a autoritatilor si institutiilor publice trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

  1. Pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie;
  2. Pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minim 20 posturi de executie;
  3. Pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minim 35 de posturi de executie”

 DIN ANALIZA celor doua texte de lege mai sus mentionate se desprind urmatoarele concluzii:

 Prin articolul XX se stabileste modul in care se modifica art 391 din O.U.G nr 57/2019 (pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie);

  1. Deci persoanele care ocupau functia de sef birou, IN MOMENTUL INTRARII in vigoare a Legii nr 296/2023, se mentin in aceasta functie pana la aprobarea noilor organigrame, state de functii, regulamente de organizare si functionare, pastrandu-si, prin mentinerea in functie, drepturile salariale corespunzatoare functiei de sef birou.
  2. Ulterior mentinerii in functie a persoanelor care ocupa functia de sef birou, dar NU MAI TARZIU de 30.06.2024 (termen prorogat de la data initiala de 31.12.2023), se vor adopta noi organigrame in care functia de sef birou va fi transformata in functie de conducere superioara de sef serviciu, daca pe baza organigramei in vigoare in momentul adoptarii Legii nr 296/2023 respectiva persoana indeplinea conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie de conducere, dar mai ales conditia de a avea un numar de minim 10 posturi de executie in subordine (conform art XX).
  3. O interpretare CONTRARA a celei mentionate mai sus prin care s-ar considera ca in baza unor noi organigrame, adoptate ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023, s-ar decide ce personal incadrat pe functia de sef birou beneficiaza de posibilitatea ca respectiva functie desfiintata sa fie transformata in functie superioara (sef serviciu), CONTRAVINE in mod direct si clar scopului reglementarii legale care a vizat diminuarea ponderii functiilor publice de conducere in totalul functiilor si a cheltuielilor cu sutinerea drepturilor salariale corespunzatoare.

 CONCLUZIE:

Doar personalului care ocupa functia de sef birou si avea in subordine un numeric de minim 10 posturi de executie in organigrama in vigoare la data adoptarii Legii nr 296/26.10.2023 i se poate transforma functia in una superioara (sef serviciu), prin noua organigrama. Infiintarea posturilor de sef serviciu prin comasarea unor departamente sau cresterea numericului pentru a se incadra in minimul stabilit de lege, prin transferarea unor posturi din cadrul altor departamente, ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023 contravin scopului pentru care aceasta a fost adoptata. 

In concluzie, nasul edilului nu poate deveni sef de serviciu, dar este problema stricta a consilierilor locali. (Cerasela N.).

 

Eveniment

Clarificări privind afirmațiile neadevărate ale Sindicatului EUROPOL – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

În urma declarațiilor făcute de reprezentantul sindicatului EUROPOL, Cosmin Andreica, referitoare la prevederile Ordonanței de Urgență pentru creșterea siguranței rutiere, este important să aducem la cunoștință faptul că aceste afirmații sunt false și duc la dezinformare, transmite M.A.I..

În primul rând, Cosmin Andreica a făcut declarații inexacte privind prelevarea probelor biologice, sugerând că polițiștii rutieri ar trebui să facă acest lucru pe teren. Conform procedurilor legale, probele biologice sunt prelevate la unități medicale specializate, nu de către polițiști pe marginea drumului.

În plus, reprezentantul sindicatului a afirmat că este necesară crearea unei structuri suplimentare pentru ridicarea permiselor la expirarea termenului de 72 de ore, ceea ce nu corespunde realității. Suspendarea dreptului de a conduce se realizează prin sistemul informatic al poliției, iar interdicția se ridică automat după 72 de ore, indiferent de oră.

De asemenea, informațiile referitoare la necesitatea unei structuri independente pentru gestionarea permiselor și transmitere prin poștă sunt inexacte. Orice șofer poate ridica permisul la structurile de poliție existente, inclusiv cele cu program de permanență.

Într-o altă declarație, Cosmin Andreica a adus acuzații nefondate poliției referitoare la acțiuni împotriva șoferilor fără încălcări, creând o situație panică prin interpretări eronate. Este esențial să se înțeleagă că anumite substanțe din medicamente pot afecta capacitatea de conducere și siguranța rutieră, chiar dacă administrate legal.

Este important să se clarifice aceste aspecte și să nu se răspândească informații false care pot afecta încrederea în autorități și pot induce panică în rândul populației. Implicarea în asigurarea siguranței rutiere necesită o înțelegere corectă a procedurilor și a impactului substanțelor asupra capacității de conducere, mai precizeaza sursa citata. (Paul D.).




Citeste in continuare

Eveniment

Abuzuri la IPJ Neamț: Utilizarea neautorizată a Tehnologiei de Supraveghere

Publicat

pe

Sindicatul Europol Neamț a dezvăluit că la IPJ Neamț, abuzurile împotriva lui Cănărău Ioan au atins un nou nivel al ilegalităților.

În urma unei cercetări disciplinare, Inspectorul Principal Balan Sergiu Cătălin a fost sancționat cu reducerea salariului cu 20% pentru trei luni. Acesta a fost instigat și îndrumat de către comisarul șef Osoianu Mihai Iulian în solicitarea către Biroul de Analiză a Informațiilor pentru elaborarea unei Note OSINT (Open Source Intelligence).

Această acțiune a fost inițiată cu scopul de a proba existența unor infracțiuni, în detrimentul documentării activităților sindicale. Biroul respectiv efectuează verificări folosind surse deschise precum internetul sau presa pentru a aduna informații utile privind infracțiuni, persoane sau entități implicate, recrutarea surselor de informații și altele.

Aceste abuzuri grave ridică semne de întrebare asupra integrității și practicilor din cadrul IPJ Neamț. Astfel de acțiuni ar trebui să atragă sancțiuni severe, inclusiv retragerea certificatelor ORNISS și eventual demiterea persoanelor implicate din structura poliției. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Eveniment

Managementul defectuos în cadrul IGPR: Oscarul irosit și implicațiile abuzurilor

Publicat

pe

Sindicatul Diamantul a dezvăluit că la IGPR, abuzurile privind acordarea Oscarurilor au atins cote alarmante.

” Eminentele cenusii” din IGPR par să opereze majorări de excelențe fără o justificare clară, reducând procentul la aproximativ 3%, folosind sume strânse din provincie pentru recompensarea unor indivizi merituoși din Aparatul Central. În ciuda promisiunii de analiză a sesizărilor referitoare la acordarea defectuoasă a Oscarurilor, există incertitudini legate de deschiderea către evaluarea „excelenților” din cadrul IGPR.

Avem astfel o situație în care investigăm modul în care se acordă Oscarurile, în căutarea transparenței și coerenței în cadrul IGPR. Evaluarea unui coordonator la nivel național trebuie să reflecte într-adevăr capabilitatea sa managerială și eficiența.

Recent, am demarat un sondaj privind situația patrimoniului cultural național, adresând întrebări legate de infracțiuni, contravenții și problematica detectoarelor de metale pentru a înțelege evoluția domeniului în ultimii 20 de ani. Cu toate acestea, reacția distinsului șef al Serviciului Patrimoniu Cultural Național din IGPR a fost una defensivă și fără argumente solide.

Este evident că gestionarea acestui domeniu necesită un nivel ridicat de expertiză și atenție la detalii. În loc să se bazeze pe date statistice și analize profunde, se pare că există o lipsă de management strategic și un accent exagerat pe compararea cu anii precedenți, cu implicații negative asupra rezultatelor și eficienței investigațiilor.

Astfel de deficiențe în conducerea IGPR reprezintă o amenințare directă asupra capacității Poliției Române de a gestiona eficient situațiile infracționale și contravenționale legate de patrimoniu cultural. Managementul defectuos și lipsa de implicare a specialiștilor calificați pot duce la pierderi semnificative și la erodarea reputației instituției.

Este esențial ca conducerea IGPR să ia măsuri imediate pentru a remedia aceste deficiențe, permitând reintegrarea specialiștilor calificați și consolidarea activităților de protejare a patrimoniului național. Analiza detaliată a situației și adoptarea unor strategii clare ar putea reprezenta schimbarea necesară pentru a restabili eficiența și profesionalismul în cadrul IGPR (Cristina T.).

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Uncategorized2 ore inainte

Cum să creezi conținut vizual atractiv pentru site-ul tău

Un site web atrăgător este esențial pentru a capta atenția vizitatorilor și a-i transforma în clienți. Conținutul vizual de calitate...

Rochii de vară Rochii de vară
Social13 ore inainte

Rochii de vară: Modele must-have pentru sezonul cald

Vara este anotimpul în care ne bucurăm de soare, vacanțe și evenimente pline de culoare. Cu temperaturile în creștere, garderoba...

Eveniment16 ore inainte

Clarificări privind afirmațiile neadevărate ale Sindicatului EUROPOL – Ziarul Incisiv de Prahova

În urma declarațiilor făcute de reprezentantul sindicatului EUROPOL, Cosmin Andreica, referitoare la prevederile Ordonanței de Urgență pentru creșterea siguranței rutiere,...

Uncategorized22 de ore inainte

De la Idee la Succes: Rolul Digitalizării în Programele Startup Nation și Femeia Antreprenor

Transformarea ideilor inovatoare în afaceri de succes necesită nu doar inspirație, ci și implementarea tehnologiilor moderne. Startup Nation și Femeia Antreprenor pot...

Eveniment2 zile inainte

Abuzuri la IPJ Neamț: Utilizarea neautorizată a Tehnologiei de Supraveghere

Sindicatul Europol Neamț a dezvăluit că la IPJ Neamț, abuzurile împotriva lui Cănărău Ioan au atins un nou nivel al...

Uncategorized2 zile inainte

Cum reușește masajul erotic să întărească relația de cuplu

Libidou scăzut? Magnetism pierdut? Cu siguranță îți dorești să reaprinzi flacăra intimității și să cauți strategii pentru a-ți consolida relația....

Eveniment3 zile inainte

Managementul defectuos în cadrul IGPR: Oscarul irosit și implicațiile abuzurilor

Sindicatul Diamantul a dezvăluit că la IGPR, abuzurile privind acordarea Oscarurilor au atins cote alarmante. ” Eminentele cenusii” din IGPR...

Eveniment4 zile inainte

Ajustări cruciale pentru respectarea prezumției de nevinovăție – Ziarul Incisiv de Prahova

Revenim cu noi date referitoare la modul cum sunt cheltuiti banii contribuabililor de catre ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Radu...

Afaceri4 zile inainte

Reinventează-ți stilul: 3 Moduri inovative de a purta broșa

Broșele au fost întotdeauna un accesoriu esențial în modă, aducând un plus de eleganță și personalitate oricărei ținute. De-a lungul...

Eveniment5 zile inainte

Provocările legate de reglementarea conducerii sub influente psihoactive în România – Ziarul Incisiv de Prahova

Revenim cu noi date referitoare la modul cum sunt cheltuiti banii contribuabililor de catre ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Radu...

Știrile Săptămânii