Connect with us

Eveniment

Niciun polițist capabil nu își mai dorește să mai rămână într-un sistem unde nu este apreciat, unde drepturile sale nu sunt apărate și unde legea este aplicată strâmb

Publicat

pe

Imediat după angajarea lui Valeriu Răchită la CSM Ploiești, pe postul de consilier al directorului general (post care nu a existat niciodată în organigrama clubului), a fost schimbată firma care asigura mentenanța gazonului de pe stadionul Ilie Oană.

I. Mentenanța gazonului cu o firmă înființată peste noapte
Despre SC Verde Ornamental SRL nu veți găsi multe lucruri pe internet. O firmă mică, de undeva dintr-un sătuc din Prahova, o firmă care are ca obiect amenajările peisagistice.
Este însă o firmă abonată la lucrări pe bani publici, care la doar două săptămâni de la înființare semnează contractul pentru mentenanța gazonului de pe stadionul Ilie Oană. O firmă care a reușit să adune într-un an de la înființare 31 de contracte cu instituții publice: 30 cu CSM Ploiești (club sportiv aflat în patrimoniul Primăriei Ploiești) și unul cu un club sportiv din comuna prahoveană Cocorăștii Colț, aparținând primăriei din localitate.
La o simplă căutare pe portalul e-licitație.ro descoperi că SC Verde Ornamental SRL, societate cu sediul în Valea Nicovani, comuna Valea Călugărească, județul Prahova, a fost înființată pe data de 19 mai 2020. În plină pandemie de coronavirus, micuța firmă de la țară primește contractul de mentenanță al gazonului de pe stadionul Ilie Oană. Și asta în ciuda faptului că CSM Ploiești, instituția care are în administrare stadionul din Ploiești efectuase mentenanța gazonului în luna martie 2020, iar pandemia de coronavirus a interzis complet orice competiție sportivă începând cu data de 12 martie 2020.
Așadar, povestea este mult mai amănunțită. Cristian Gheorghe, patronul firmei SC Verde Ornamental SRL, se ocupa cu amenajarea grădinilor mai multor persoane importante din Ploiești și din Prahova. Este adus de un prieten suspus la directorul CSM Ploiești de atunci, Ștefan Grozea. Cum Cristian al nostru, Cristi pentru prieteni, nu avea firmă pentru a putea lucra legal cu statul, pleacă repede și își înființează o societate. În plină stare de urgență, când deplasările erau limitate și multe lucruri erau interzise românilor de starea de urgență. Se întoarce la CSM Ploiești, cu firma nou nouță, și primește o grămadă de lucrări, fără a prezenta vreo dovadă că ar avea experiență similară sau vreo recomandare de la alte instituții care ar fi utilizat serviciile Verde Ornamental.
Dar aventura dintre Clubul Sportiv Municipal Ploiești și Verde Ornamental nu se oprește aici. Pentru că probabil contractul de mentenanță era prea…subțire și nu putea fi împărțit pentru a-i mulțumi pe toți, șefii de la CSM Ploiești găsesc o altă modalitate de a satisface toate părțile. Contractul devine unul de…lucrări și este împărțit într-o grămadă de lucrări separate. Doar că, angajații CSM Ploiești au uitat faptul că Legea Achizițiilor Publice nu îți dă voie să achiziționezi în baza aceluiași cod CPV și materialele necesare, dar și execuția lucrărilor de la aceeași firmă. Dar, Verde Ornamental a reușit să strângă contracte în valoare totală de 203.886 lei din bani publici. Si dacă spunem că doar pentru o operațiune de scarificare gazon, Verde Ornamental încasează 8.395 de lei în condițiile în care un scarificator profesional costă maxim 6.000 de lei….Mai mult specialiștii în horticultură consultați de noi susțin că scarificarea gazonului nu se face vara sau iarna, iar între operațiuni trebuie făcută o pauză de 2-3 luni.
De altfel, tot de pe SEAP observăm că în cazul contractului de la Cocorăștii Colț, cu o valoare de aproximativ 70.000 de lei, sunt cuprinse toate serviciile necesare, în timp ce la CSM cumpărăm îngrășământul separat, iar apoi achiziționăm și lucrările de împrăștiere a substanței respective. Sau cumpărăm semințele de gazon, după care adăugăm și lucrările de însămânțare. Că doar așa se lucrează la Ploiești, după o schemă care ar trebui să fie sigură, dar care ar cam trebui să le atragă atenția celor de la Curtea de Conturi sau procurorilor anticorupție.
Analizând achizițiile publice făcute de CSM Ploiești poți constata că acolo totul se face prin cumpărare directă. Indiferent de ceea ce este nevoie, de la teste PCR la suruburi, totul se face prin cumpărare directă.
Șefa Biroului Achiziții Publice de la CSM Ploiești, cea care semnează toate documentele pentru cumpărările directe este Carmen Irimescu, a cărei principală calitate o constituie prietenia soțului său Cristian Irimescu cu primarul liberal al Ploieștiului Andrei Volosevici si Rachita. Instalată în funcție la începutul anului, fără niciun concurs, Carmen Irimescu a devenit adepta cumpărărilor directe inițiind în 2021 (din ianuarie până în prezent) 476 de proceduri de achiziție directă, de bunuri, servicii și lucrări.

Astfel, firma care se ocupa de mentenanța gazonului încă de la începtul reconstruirii stadionului Ilie Oană a fost înlocuită cu o firmă înființată cu fix o lună înaintea semnării contractului cu CSM Ploiești.
Conform informațiilor publice, SC Verde Ornamental SRL a fost înființată în plină pandemie, în data de 19 mai 2020. Peste două săptămâni de la înregistrarea firmei semnează cu CSM Ploiești contractul pentru asigurarea mentenanței gazonului de pe stradionul Ilie Oană. Contractul a fost atribuit direct, fără nicio procedură transparentă și fără nicio altă explicație. În mod normal, un astfel de contract (câteva zeci de mii de euro anual) ar trebui încredințat unei firme cu o experiență relevantă în domeniu, cu recomandări venite de la clienții anteriori, dar în cazul SC Verde Ornament SRL nu a fost nevoie de astfel de documente. 
Mai mult, în luna septembrie, reprezentantul Verde Ornament informează conducerea CSM Ploiești că durata de viață a gazonului de pe stadionul ploieștean este expirată de patru ani și că ar trebui înlocuit… Iar în lipsa înlocuirii complete a gazonului, fiecare mentenanță scoate din visteria CSM Ploiești, minim 40.000 de euro anual.
Și pentru că stadionul trebuie menținut și întreținut cu bani mulți, se vorbește acum despre înlocuirea scaunelor de pe arena ploieșteană, pe motiv că cele existente sunt decolorate din cauza fenomenelor meteo.
Totodata, Clubul Sportiv Municipal Ploiești a solicitat o rectificare bugetară de 22 de milioane de lei (aproximativ CINCI MILIOANE DE EURO) bani destinați renovării bazelor sportive. Acești bani ar urma să se adauge la bugetul inițial al clubului de peste 3 milioane de euro. Din noii bani, CSM ar urma să investească mare parte tot în stadionul Ilie Oană. Conform unor surse va urma înlocuirea scaunelor de pe Ilie Oană, schimbarea gazonului și modernizarea tabelelor electronice de marcaj. Despre scaune deja a răsuflat informația că a fost contactată o firmă de la Oradea, iar prețul unui scaun ar urma să fie în jurul sumei de 30 de euro/bucata!
Ca o concluzie, templul fotbalului ploieștean a devenit vaca de muls a baietilor deștepți care au găsit o modalitate de a sifona niște bani publici fără ca vreo autoritate a statului să îi deranjeze. Nu de alta, dar cine vine să numere firele de iarbă înlocuite (pe hârtie) sau cine cântărește fertilizatorii folosiți pentru îngrijirea gazonului…

II. Afacerea instalației de nocturnă de la Stadionul ”Ilie Oană” din Ploiești
Cu toate ca Stadionul ”Ilie Oană” din Ploiești a obținut Certificatului de Securitate pentru următorii doi ani, arena ploieșteană urmează să „beneficieze” de o modernizare a instalației de nocturnă, prin înlocuirea celei actuale.
Instalatia de nocturna a Stadionului Petrolul Ploiesti este in conditii foarte bune si corespunde din toate punctele de vedere, tehnic, aceasta nefiind uzata prin utilizare.
Certificatul de Securitate se reînnoieşte din doi în doi ani şi, CSM Ploieşti a demarat din timp procedura de prelungire, întrucât documentul îi era necesar clubului Petrolul Ploieşti la dosarul de licenţiere pentru ediţia de campionat 2022-2023.
Certificatul implică avize de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Expert tehnic autorizat pentru instalaţia de nocturnă, Electrica, Direcţia de Sănătate Publică şi Jandarmerie.
Redeschis în septembrie 2011, Stadionul “Ilie Oană” are acreditare de categoria UEFA 4 şi va putea găzdui în continuare inclusiv meciuri internaţionale organizate sub egida Federaţiei Române de Fotbal sau a Uniunii Europene de Fotbal Asociaţie”, a informat CSM Ploiești la 15 martie.
În afară de patru becuri arse, nocturna actuală nu ar avea nicio problemă, însă administratorul stadionului, CSM Ploiești, a reușit să obțină o ”hârtie” din partea unei companii de profil, cum că aceasta nu mai este conformă cu standardele din zilele noastre. O nocturnă inaugurată în urmă cu 11 ani! Informația că la Ploiești se vrea schimbarea nocturnei a surprins chiar și reprezentanții EAD, deținătorii de drepturi TV din Liga 1 și Liga 2, care au un cuvânt greu de spus la omologarea stadioanelor.
III. Vivi Răchită, consilierul personal al lui Volosevici, a fost plătit din bani publici pentru o funcție care nu exista la CSM Ploiești!

Vom reveni. (Cristina T.).

Eveniment

Caracatița WHITE TOWER continuă (XVIII)/Vilă din Predeal vândută la preț de garsonieră – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

FACE SAU NU FATA LA PRESIUNILE UNOR LIDERI SINDICALI, DIRECTORUL GENERAL AL ANP  DAN HALCHIN?

Pe adresa redactiei INCISIV DE PRAHOVA vin tot mai multe informatii, legate de presupuse incercari, de influientare a unor decizii de Director General, din cadrul ANP.

Aceste influiente ar veni din partea liderului Sindicatului National al Politistilor de Penitenciare / SNPP, care prin drumuri tot mai dese, se pare, pe la cabinetul Directorului General, incearca sa “unga “ directori prin unele penitenciare si regiuni, unde nu are  putere de decizie.

Aflam pe surse, ca sotia liderului sindical, Cristina Antoaneta Teoroc, vesnica premiata cu majorari salariale de pana la 50%, este foarte deranjata de faptul ca nu este “sefa “ peste regiunea ILFOV si  apeleaza la calitatile sotului , de mare lider sindical, pentru a putea ajunge sa coordoneze aceasta regiune.

Intebare :

DE AICI VINE  SI IDEEA DOMNULUI DIRECTOR GENERAL DE REGIONALIZARE ?

Sunt zvonuri  ca Stefan Teoroc, “ lider pentru familie “ incearca din rasputeri, sa-l convinga pe domnul Director General al ANP, domnul cms sef de politie penitencira dr. Dan Halchin, sa-l instaleze director la penitenciarul de Femei Ploiesti Targsorul Nou pe un anume domn Toma Lucian, sef din sectorul operativ cu radacini in cadrul Ministerului Justitiei.

IN CE PENITENCIAR  CREDETI CA  ACTIVEAZA DOMNUL TOMA LUCIAN ?

Ei bine, sursele noastre sustin, ca acest domn lucreaza in penitenciarul JILAVA, coleg cu doamna Cristina, supranumita “ doamna 50%”, sotia domnului “LIDER PENTRU FAMILIE” , Stefan Teoroc / SNPP.

Suntem curiosi daca Directorul General, domnul cms sef de politie penitenciara  Dan Halchin, propune doamnei ministru ALINA GORGHIU, acest nume .

Atunci ne vom pune intrebarea , daca ANP este o institutie independenta sau  doar sustine

interesele unora si daca Dan Halchin este un om integru ?

“Acesand site-ul Sindicatului National al Politistilor de Penitenciare, SNPP, observam ca membrii isi pun intrebarea, de ce nu sunt reluate protestele, avand in vedere ca se simt mintiti, de catre  GUVERN,  in legatura cu actualizarea normei de hrana si a slariului de grad, membrii sindicatului condus de Teoroc cerand  sa se iasa la  proteste masive, asa cum au facut profesorii.”

Daca membrii nu au cunoscut inca raspunsurile la intrebarile lor, noi le sugeram sa citeasca mai sus unele dintre motive .

Daca lucrurile stau in acest fel, credeti ca SNPP doreste sa deranjeze

IMPUTERNICIRI  DUBIOASE LA PENITENCIARELE TARGȘOR SI GHERLA !

Nu numai la Penitenciarul de Femei Ploiesti Targsorul Nou sunt suspiciuni de numire in functia de director, a unui ofiter “ impus”,  in schimbul unor favoruri, probabil.

Directorul General  al ANP, domnul cms sef de politie penitenciara Dan Halchin,  este  acuzat ca ar vrea sa numeasca director la penitenciarul GHERLA un ofiter care a abuzat sexual o angajata relateaza (liderul FSANP la Realitatea TV).

Domnule Director General, presul fuge la propriu de sub picioarele ANP, chiar dumneavoastra ati recunoscut ca problemele din sistemul penitenciar va sufoca, nu credeti ca problemele, tot mai multe de altfel, ar putea fi generate chiar de deciziile dumneavoastra dubioase, numind sefi la penitenciare pe anumite interese? (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Eveniment

Sindicatul Europol a obtinut de la 23 lei/zi la 369 lei/zi pentru polițiști/militari la alegeri – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

La nivelul poliției capitalei, după orele de program, Berechet a emis o dispoziție ilegală prin care se reglementează programul de lucru la nivelul structurilor de ordine publică din cadrul secțiilor de poliție, dezvaluie cei de la sindicatul Europol.

Practic, Disp. 47 emisă în data 27.02.2024, cu efect tot de la aceeași dată, stabilește forma de organizare a programului de lucru în schimburi de 8 ore, dar cu mențiunea că se diminuează timpul de refacere a capacității de muncă și astfel, se legalizează posibilitatea de abuz asupra agenților de ordine și siguranță publică. Să nu mai vorbim despre faptul că fiind emisă pe ascuns, dispoziția a fost încălcată din prima zi, în condițiile în care nu exista timpul necesar să fie anunțați oamenii că nu mai lucrează în schimburi de 12 ore ci în schimburi de 8 ore.  Berechet a semnat ca „primarul” iar efectele Dispoziției au debutat cu încălcarea ei pentru data de 27-29.02.2024, interval în care s-a lucrat în continuare în schimburi de 12 ore, mai precizeaza sursa citata.

  

După ce am ajuns în posesia acestei dispoziții, despre care nu am fost informați/consultați și nici nu le-a fost pus la dispoziție draft-ul pentru a formula propuneri/observații, așa cum prevede cadrul legal, sindicatul Europol a identificat următoarele elemente care contravin prevederilor legale:

1.        prin stabilirea timpului de refacere a capacității de muncă mai mic de 16 ore sunt încălcate prevederile art. 26 alin. 3 din Acordul colectiv;

2.        se instituie și legalizează „forțările”, respectiv posibilitatea planificării din schimbul 3 în schimbul 2, din schimbul 2 în schimbul 1, sau de ce nu, din schimbul 1 în schimbul 3 în aceeași zi;

3.        Încălcarea dreptului la repausul săptămânal conform ART. 2 ALIN. 2 din Omai 577/2008 care prevede faptul că repausul săptămânal se acordă în zile consecutive;

4.        instituirea unei suveici în sensul de a împărții personalul în 3 grupe iar fiecare să lucreze 10 zile schimbul 1, 10 zile schimbul 2, 10 zile schimbul 3. Această modalitate infantilă de proiecție managerială golește de conținut principiul utilizării resursei umane în funcție de analiza informațiilor cu privire la situația operativă existente în teren;

5.        reglementarea abuzului reprezentat de renunțarea la drepturile minimale pe care orice angajat le are prevăzute conform Art. 38 din Codului muncii, prin aceea că se instituie posibilitatea ca polițiștii să renunțe la timpul de refacere a capacității de muncă sau la repausul săptămânal.

Cu alte cuvinte, șeful Poliției Capitalei, a reglementat sclavia la nivelul structurilor de ordine publică printr-o dispoziție care nu are nici o legătură cu legalitatea, exact la nivelul notei 7 pe care a luat-o la concursul organizat pentru funcția pe care o ocupă.

Suplimentar, este de precizat că în urmă cu aproximativ 3 săptămâni, Berechet a mimat, mai ceva ca actul sexual, o ședință de dialog social, la care, atenție, a trimis invitație către organizația noastră către o adresă de e-mail pe care nu o folosim în  corespondența cu conducerea DGPMB. Astfel, nu am avut cunoștință despre ședință și implicit nici despre discutarea aspectelor referitoare la modificarea programului de lucru de la Secția 23, dezvaluie cei de la Europol. Convenabil, nu-i așa?

Iata ce mai dezvaluie sindicatul Europol:

„În urma acestei ședințe, Berechet se laudă că ar fi obținut acordul celorlalte sindicate pentru modificarea programului de lucru din schimburi de 12 ore în schimburi de 8 ore la Secția 23. Dacă informația se adeverește și este consemnată în procesul-verbal de ședință, este o situație gravă în condițiile în care niște sindicate s-au pronunțat împotriva intereselor polițiștilor pe o chestiune pe care nu privește atâta timp cât nu au membri la nivelul acestei unități. La fel de grav este și faptul că reprezentantul Corpului Național al Polițiștilor a fost de acord cu conținutul acestei dispoziții și a semnat-o, evident fără să-și treacă numele. Indicăm acest detaliu pentru a ști pe viitor dacă mai doriți să vă „reprezinte” interesele această organizație profesională.

Nu în ultimul rând, se impune să abordăm gândirea managerială a celui ce se dorește a fi șeful Poliției Capitalei. Deci, după ce emite dispoziția „noaptea ca hoții” și o postezi seara târziu, să nu o vadă nimeni, te aștepți ca ea să producă efecte de la momentul semnării. De parcă schimbarea planificării se putea realiza din pix, de la o oră la alta. Apoi, nu putem să nu constatăm lipsa de verticalitate și lașitatea a lui Berechet, care nici măcar nu și-a fundamentat această decizie, nemaivorbind despre faptul că nu a ajuns în fața colectivului Secției 23 pentru a sta de vorbă cu polițiștii față de care dispoziția va produce efecte. Micimea lui Berechet a devenit notorie și în rândul apropiaților săi care îl bârfesc spunând despre el că se apleacă mai tare ca trestia în bătaia vântului.

În fine, Sindicatul Europol a demonstrat încă de la prima tentativă, de anul trecut, că rezultatele colectivului Secției 23 se situează în prima treime în topul secțiilor și că nu există niciun motiv obiectiv care să justifice schimbarea formei de organizare a programului de lucru. Singurul motiv, de altfel subiectiv, se referă la faptul că tot mai mulți agenți de ordine publică, sătui de încălcarea drepturilor ce vizează timpul de lucru, au cerut schimbarea formei de organizare a programului de lucru de la 8 ore la forma de organizare a programului de lucru la 12 ore, formă care nu mai permite șefului de birou sau șefului secției să-și favorizeze apropiații sau deopotrivă să-i pedepsească pe polițiștii incomozilor.

Ne aducem și acum aminte ședința consiliului de conducere al DGPMB din vara anului 2023 în care, am cerut lămuriri cu privire la motivele pentru care se dorește schimbarea programului la Secția 23 iar împuternicit șeful Poliției Sectorului 3, comisar șef Nicolae ne-a dat un răspuns halucinant. Acesta a precizat, de față cu toți șefii din DGPMB, că polițiștii care lucrează în schimburi de 12 ore sunt vulnerabili pentru că li se murdărește uniforma mai tare decât celor care lucrează în schimburi de 8 ore. Nimic despre indicatorii de performanță instituționali. Nimic despre despre o viziune instituțională sau despre argumente care să implice incidența formei de organizare a programului de lucru în ceea ce privește performanța.

Reprezentanții Sindicatului Europol au sesizat deja Comisia Paritară cu privire la faptul că Dispoziția 47/27.02.2024 conține prevederi contrare Acordului colectiv. De asemenea, am solicitat suspendarea efectelor dispoziției în instanță și ne-am adresat conducerii IGPR, fără însă a avea vreo speranță din partea acestora că vor interveni, în condițiile în care nu au făcut-o nici în alte cazuri în care subiecții au fost șefi ce ocupă poziții înalte, cu puternice influențe politice.

Nu în ultimul rând, pentru încălcarea legislației europene și naționale cu privire la obligativitatea procedurii de informare și consultare pe care angajatorul trebuia s-o realizeze, prin asigurarea procesului de transparență decizională reprezentat de punerea la dispoziție a proiectului de Dispoziție, vom organiza proteste în fața DGPMB și IGPR”. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Eveniment

Existenta unui sindicat unic, dupa 50 de ani de comunism in care am avut un singur partid (PCR) si o singura structura gigant sindicala ( UGSR) este imposibila – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

La nivelul poliției capitalei, după orele de program, Berechet a emis o dispoziție ilegală prin care se reglementează programul de lucru la nivelul structurilor de ordine publică din cadrul secțiilor de poliție, dezvaluie cei de la sindicatul Europol.

Practic, Disp. 47 emisă în data 27.02.2024, cu efect tot de la aceeași dată, stabilește forma de organizare a programului de lucru în schimburi de 8 ore, dar cu mențiunea că se diminuează timpul de refacere a capacității de muncă și astfel, se legalizează posibilitatea de abuz asupra agenților de ordine și siguranță publică. Să nu mai vorbim despre faptul că fiind emisă pe ascuns, dispoziția a fost încălcată din prima zi, în condițiile în care nu exista timpul necesar să fie anunțați oamenii că nu mai lucrează în schimburi de 12 ore ci în schimburi de 8 ore.  Berechet a semnat ca „primarul” iar efectele Dispoziției au debutat cu încălcarea ei pentru data de 27-29.02.2024, interval în care s-a lucrat în continuare în schimburi de 12 ore, mai precizeaza sursa citata.

  

După ce am ajuns în posesia acestei dispoziții, despre care nu am fost informați/consultați și nici nu le-a fost pus la dispoziție draft-ul pentru a formula propuneri/observații, așa cum prevede cadrul legal, sindicatul Europol a identificat următoarele elemente care contravin prevederilor legale:

1.        prin stabilirea timpului de refacere a capacității de muncă mai mic de 16 ore sunt încălcate prevederile art. 26 alin. 3 din Acordul colectiv;

2.        se instituie și legalizează „forțările”, respectiv posibilitatea planificării din schimbul 3 în schimbul 2, din schimbul 2 în schimbul 1, sau de ce nu, din schimbul 1 în schimbul 3 în aceeași zi;

3.        Încălcarea dreptului la repausul săptămânal conform ART. 2 ALIN. 2 din Omai 577/2008 care prevede faptul că repausul săptămânal se acordă în zile consecutive;

4.        instituirea unei suveici în sensul de a împărții personalul în 3 grupe iar fiecare să lucreze 10 zile schimbul 1, 10 zile schimbul 2, 10 zile schimbul 3. Această modalitate infantilă de proiecție managerială golește de conținut principiul utilizării resursei umane în funcție de analiza informațiilor cu privire la situația operativă existente în teren;

5.        reglementarea abuzului reprezentat de renunțarea la drepturile minimale pe care orice angajat le are prevăzute conform Art. 38 din Codului muncii, prin aceea că se instituie posibilitatea ca polițiștii să renunțe la timpul de refacere a capacității de muncă sau la repausul săptămânal.

Cu alte cuvinte, șeful Poliției Capitalei, a reglementat sclavia la nivelul structurilor de ordine publică printr-o dispoziție care nu are nici o legătură cu legalitatea, exact la nivelul notei 7 pe care a luat-o la concursul organizat pentru funcția pe care o ocupă.

Suplimentar, este de precizat că în urmă cu aproximativ 3 săptămâni, Berechet a mimat, mai ceva ca actul sexual, o ședință de dialog social, la care, atenție, a trimis invitație către organizația noastră către o adresă de e-mail pe care nu o folosim în  corespondența cu conducerea DGPMB. Astfel, nu am avut cunoștință despre ședință și implicit nici despre discutarea aspectelor referitoare la modificarea programului de lucru de la Secția 23, dezvaluie cei de la Europol. Convenabil, nu-i așa?

Iata ce mai dezvaluie sindicatul Europol:

„În urma acestei ședințe, Berechet se laudă că ar fi obținut acordul celorlalte sindicate pentru modificarea programului de lucru din schimburi de 12 ore în schimburi de 8 ore la Secția 23. Dacă informația se adeverește și este consemnată în procesul-verbal de ședință, este o situație gravă în condițiile în care niște sindicate s-au pronunțat împotriva intereselor polițiștilor pe o chestiune pe care nu privește atâta timp cât nu au membri la nivelul acestei unități. La fel de grav este și faptul că reprezentantul Corpului Național al Polițiștilor a fost de acord cu conținutul acestei dispoziții și a semnat-o, evident fără să-și treacă numele. Indicăm acest detaliu pentru a ști pe viitor dacă mai doriți să vă „reprezinte” interesele această organizație profesională.

Nu în ultimul rând, se impune să abordăm gândirea managerială a celui ce se dorește a fi șeful Poliției Capitalei. Deci, după ce emite dispoziția „noaptea ca hoții” și o postezi seara târziu, să nu o vadă nimeni, te aștepți ca ea să producă efecte de la momentul semnării. De parcă schimbarea planificării se putea realiza din pix, de la o oră la alta. Apoi, nu putem să nu constatăm lipsa de verticalitate și lașitatea a lui Berechet, care nici măcar nu și-a fundamentat această decizie, nemaivorbind despre faptul că nu a ajuns în fața colectivului Secției 23 pentru a sta de vorbă cu polițiștii față de care dispoziția va produce efecte. Micimea lui Berechet a devenit notorie și în rândul apropiaților săi care îl bârfesc spunând despre el că se apleacă mai tare ca trestia în bătaia vântului.

În fine, Sindicatul Europol a demonstrat încă de la prima tentativă, de anul trecut, că rezultatele colectivului Secției 23 se situează în prima treime în topul secțiilor și că nu există niciun motiv obiectiv care să justifice schimbarea formei de organizare a programului de lucru. Singurul motiv, de altfel subiectiv, se referă la faptul că tot mai mulți agenți de ordine publică, sătui de încălcarea drepturilor ce vizează timpul de lucru, au cerut schimbarea formei de organizare a programului de lucru de la 8 ore la forma de organizare a programului de lucru la 12 ore, formă care nu mai permite șefului de birou sau șefului secției să-și favorizeze apropiații sau deopotrivă să-i pedepsească pe polițiștii incomozilor.

Ne aducem și acum aminte ședința consiliului de conducere al DGPMB din vara anului 2023 în care, am cerut lămuriri cu privire la motivele pentru care se dorește schimbarea programului la Secția 23 iar împuternicit șeful Poliției Sectorului 3, comisar șef Nicolae ne-a dat un răspuns halucinant. Acesta a precizat, de față cu toți șefii din DGPMB, că polițiștii care lucrează în schimburi de 12 ore sunt vulnerabili pentru că li se murdărește uniforma mai tare decât celor care lucrează în schimburi de 8 ore. Nimic despre indicatorii de performanță instituționali. Nimic despre despre o viziune instituțională sau despre argumente care să implice incidența formei de organizare a programului de lucru în ceea ce privește performanța.

Reprezentanții Sindicatului Europol au sesizat deja Comisia Paritară cu privire la faptul că Dispoziția 47/27.02.2024 conține prevederi contrare Acordului colectiv. De asemenea, am solicitat suspendarea efectelor dispoziției în instanță și ne-am adresat conducerii IGPR, fără însă a avea vreo speranță din partea acestora că vor interveni, în condițiile în care nu au făcut-o nici în alte cazuri în care subiecții au fost șefi ce ocupă poziții înalte, cu puternice influențe politice.

Nu în ultimul rând, pentru încălcarea legislației europene și naționale cu privire la obligativitatea procedurii de informare și consultare pe care angajatorul trebuia s-o realizeze, prin asigurarea procesului de transparență decizională reprezentat de punerea la dispoziție a proiectului de Dispoziție, vom organiza proteste în fața DGPMB și IGPR”. (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment3 ore inainte

Caracatița WHITE TOWER continuă (XVIII)/Vilă din Predeal vândută la preț de garsonieră – Ziarul Incisiv de Prahova

FACE SAU NU FATA LA PRESIUNILE UNOR LIDERI SINDICALI, DIRECTORUL GENERAL AL ANP  DAN HALCHIN? Pe adresa redactiei INCISIV DE...

Uncategorized11 ore inainte

Zyxel Networks prezintă o opțiune WiFi 7 rapidă și accesibilă pentru IMM-uri

Noul NWA130BE oferă o viteză de neegalat și o latență ultra-redusă, pentru locurile de muncă moderne. Zyxel Networks, lider în...

AfaceriO zi inainte

ZiareCluj.ro – Destinația Ta Zilnică pentru Descoperirea Lumii prin Știri

În oceanul vast al informațiilor, ZiareCluj.ro se impune ca o destinație indispensabilă, oferindu-ți nu doar știri, ci o călătorie zilnică...

EvenimentO zi inainte

Sindicatul Europol a obtinut de la 23 lei/zi la 369 lei/zi pentru polițiști/militari la alegeri – Ziarul Incisiv de Prahova

La nivelul poliției capitalei, după orele de program, Berechet a emis o dispoziție ilegală prin care se reglementează programul de...

Afaceri2 zile inainte

Peleți Mehedinți ieftini – economisește la factura de încălzire, găsește cele mai bune surse

Salut dragă cititorule interesat de a descoperi soluții fiabile și accesibile de încălzire a locuinței! Astăzi te invit într-o călătorie...

Eveniment2 zile inainte

Existenta unui sindicat unic, dupa 50 de ani de comunism in care am avut un singur partid (PCR) si o singura structura gigant sindicala ( UGSR) este imposibila – Ziarul Incisiv de Prahova

La nivelul poliției capitalei, după orele de program, Berechet a emis o dispoziție ilegală prin care se reglementează programul de...

Eveniment3 zile inainte

Proteste în fața DGPMB și IGPR dupa ce seful Poliției Capitalei a reglementat sclavia la nivelul structurilor de ordine publică printr-o dispoziție care nu are nici o legătură cu legalitatea – Ziarul Incisiv de Prahova

La nivelul poliției capitalei, după orele de program, Berechet a emis o dispoziție ilegală prin care se reglementează programul de...

Uncategorized4 zile inainte

Alan Walker, la IntenCity Festival

Alan Walker este unul dintre headlinerii Festivalului IntenCity, care va avea loc la Craiova, în perioada 28-30 iunie 2024. Legendarul...

Uncategorized4 zile inainte

RAZER LANSEAZĂ NOILE SEIREN V3 CHROMA ȘI SEIREN V3 MINI – DESIGN ȘI FUNCȚIONALITATE REMARCABILE

Proiectate pentru a satisface nevoile streamerilor, gamerilor și creatorilor de conținut din întreaga lume, noile microfoane surprind fiecare detaliu mulțumită...

Eveniment4 zile inainte

Caracatița WHITE TOWER (XVII)! DNA – Structura Centrală cere documente de la Ploiești! – Ziarul Incisiv de Prahova

Cifrele inflaţiei de la sfârşitul anului trecut, publicate de Eurostat, arătau că în decembrie cele mai mari rate anualizate din...

Știrile Săptămânii