Connect with us

Eveniment

SOCANT/OFITER SRI A FALSIFICAT PROBE UNUI PROCUROR LA ORDINUL LUI NEGULESCU MIRCEA

Publicat

pe

Inalta Curte de Casație și Justiție s-a pronunțat definitiv, in data de 01 octombrie 2018, în procesul în care fostul procuror Daniel Bucur, de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sinaia, a fost trimis în judecată de către DNA Ploiești pentru trafic de influență și luare de mită. Magistrații Instanței Supreme au admis apelurile declarate de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Ploiești și de Daniel Bucur împotriva sentinței penale nr. 108/21 octombrie 2016 pronunțată de Curtea de Apel Ploiești – Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie, prin care se dispunea ca fostul procuror de la Sinaia să execute trei ani și patru luni în regim de detenție.
Potrivit deciziei date de judecătorii de la Înalta Curte de Casație și Justiție, Daniel Bucur nu va mai face închisoare, pentru că a fost stabilită suspendarea executării pedepsei, în urma rejudecării la apel.
Practic, Instanța Supremă l-a achitat pe Daniel Bucur sub aspectul săvârșirii infracţiunii de luare de mită, dar l-a condamnat la trei ani de închisoare pentru trafic de influență, cu suspendarea executării pedepsei.

Preciam in articolele anterioare ca, până la urmă, pe public nu îl priveşte politica de personal a SRI, care este o chestiune eminamente internă, dar numai până la momentul în care ajunge să lezeze calitatea noastră de beneficiari de securitate naţională şi de contributori la bugetul public al statului român din care se finanţează şi această instituţie. Aşa fiind, nu putem să nu reacţionăm şi să nu remarcăm că, e. g., din scaunul de şef SRI Sinaia, pe care au stat legendarul colonel Gabi Gh. Stoica (de care până şi lui Păltânea îi era cam târşă!) şi, apoi, elegantul şi discretul colonel Badea Sergiu, îşi împrăştie acum semidoctismul unul ca Borfoaia, care îi făcea curat lui Marin Constantin (fost sef al SRI Prahova si SRI Dambovita) prin curtea vilei de la Nistoreşti.

Iata ca aflam ca semidoctul Borfoaia s-a ocupat cu falsficarea probelor pentru incatusarea si “paradirea” dusmanilor procurorului Negulescu Mircea.

Borfoaia Catalin este seful SRI Sinaia, fost subofiter de politie, sofer in cadrul Politiei Baicoi si Comarnic, agramat, domiciliat in Comarnic.

Astfel, in situatia procurorului Bucur Daniel, prin intermediul unui ofiterer S.R.I. pe nume Borfoaia, acesta din urma a apelat la nasul dumnealui Simion Gabriel, cunoscut sub numele de “Gabonu” sa “invete” doi meseriasi se poarte o discutie intr-un restaurant despre cum i-ar fi facut niste lucrari condilionate procurorului Bucur. Simion Gabriel le-a

dat de baut si bani celor doi meseriasi, i-a pus si vorbeasca in sensul indicat, i-a inregistrat si, prin intermediul lui Borfoaia, ofiter SRI, a ajuns inregistrarea la domnul Negulescu Mircea, lucru cu care, de altfel, domnul Negulescu se lauda. Cele doua persoane sunt cele care au fost folosite ca denuntatori in dosarul procurorului Bucur Daniel. Una dintre persoane si-a schimbat declaratia, cealalta NU.

De altfel, trimiterea in judecata a procurorului Bucur Daniel a fost o razbunare a lui Negulescu Mircea determinata de faptul ca domnul procuror Bucur Daniel a refuzat sa il trimita in judecata pe Bunghez Alin Ion, care a fost cercetat pentru ultraj asupra lui Manea Vladimir zis ,,Panarica,, – sef post polilie in comuna Secaria, jud. Prahova. Acesta din urma era prieten cu domnul procuror Negulescu Mircea. Manea Vladimir este persoana care i-a furnizat fara forme legale cheresteaua pentru acoperis si cofrajele pentru imobilul proprietatea lui Negulescu Mircea din comuna Strejnic, se precizeaza in cateva declaratii date in prezent la organele de cercetare penala. (Cristina T.).

Articolul SOCANT/OFITER SRI A FALSIFICAT PROBE UNUI PROCUROR LA ORDINUL LUI NEGULESCU MIRCEA apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.

Eveniment

Liberalii au fost chemați la consultări la ora 16.00, iar discuțiile au durat aproximativ 15 minute.

Publicat

pe

Prahova nu a dus niciodată lipsă de scandaluri cu miză financiară enormă. Pentru că întotdeauna din Prahova au fost oameni puternici implicați în deciziile luate de vârf și este aproape inutil să-i mai amintim pe cei care au fost la vedere.

Există actori care învârt banii cu lopata, care și-au subordonat o latură a activității economice, din județ și nu numai, care au știut să ungă toate rotițele ca nimeni să nu-i deranjeze. Evident, nu pot face asta fără acceptul șefilor politici, aflați într-o frăție directă sau bine unsă prin interpuși. Când vremurile o cer, interesele se pot întâlni sau pot fi bine sincronizate la un corn sau un pahar cu lapte.
Un asemenea domeniu îl reprezintă tot ce înseamnă colectarea, transportul, depozitarea/valorificarea gunoaielor în județ dar si eliminarea deşeurilor de foraj.
Infractiunile savarsite de directorul Diaconu Florin si structura clandestin-subterana, coordonata de acesta si de catre dispozitvele sale operational-relationale extinse, din mediile socio-politice interne judetene si national-regionale, cu extinse implicatii si efecte internationale, in planurile politicilor economice nationale, in relatiile internationale si in formulele aferente relatiilor bilaterale ale Romaniei, conditionand, influentand si implicand, prin presiuni asa-zise de aliniere la normele de legalitate, actiuni savarsite in actul de inspectie specializat, pe linie de control a sistemelor de protectie a sistemelor de mediu inconjurator.
Reamintim ca, in pofida solutiilor asumate de Guvern pentru inchiderea procedurilor de infringement declanşate de Comisia Europeană impotriva României in domeniul tăierilor ilegale de lemn şi pentru nefinalizarea Programului national de control al poluarii, au fost analizate recent, la Bruxelles, de catre ministrul Mediului, Costel Alexe, si comisarul european pentru mediu, oceane şi pescuit, Virginijus Sinkevičius, catastrofele de mediu in Judetul Prahova au continuat, sub ochii si cu acordul si sprijinul celor doi directori Florin Diaconu si Gabriela Munteanu.
Comisia Europeana i-a reprosat Romaniei nerespectarea obligaliilor nationale, asumate prin directiva privind evaluarea strategică de mediu:
„ In cazul Romaniei, autoritatile nationale nu au fost în masură sa verifice efectiv operatorii si sa aplice sanctiuni corespunzatoare. Inconsecventele din legislatia natională nu permit interventia ferma a autoritatilor romane.”
Prin urmare, Comisia a decis sa trimita Romaniei o scrisoare de punere în intarziere, acordandu-i un termen de o luna, pentru a lua masurile necesare în vederea remedierii deficientelor identificate de Comisie. In caz contrar, Comisia poate decide sa trimita autoritatilor romane un aviz motivat.
Comisarul european pentru mediu, Virginijus Sinkevičius, a subliniat ca apreciaza deschiderea pe care actuala conducere a Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor o manifesta catre societatea civila şi ca isi doreste sa viziteze cat mai curand România. Astfel, masurile nu au intarziat sa apara!
Incepand de marti, 25.02.2020, interimatul la APM Prahova trebuia asigurat de Luminita Breazu – SEF SERVICIU MONITORIZARE SI LABORATOARE – un om echilibrat ce nu a putut fi atras in jocurile si mascariile mafiei gunoaielor.
Dinamica situatiei operative a imus ca sa se aleaga noul director al agentiei, in mod operativ.
Noul director al APM Prahova va fi numit dr Bogdan Nica.
Specialist de anvergura, cu rezultate si performante corporatiste si manageriale, cat si directorale, care ar fi aceptat propunerile de la nivelulurile de decizii din cadrul ministerului de resort pentru a prelua nenorocirile si mostenirea dezastruoasa/penala lasata in urma de grupul clandestin organizat Florin Diaconu, Teodor Dulceata (din cadrul Ministerului, secretar general adjunct), Doina Gheorghe (Sef Serviciu Autorizari APM Prahova), Gabriela Munteanu (Director Garda de Mediu Prahova, fost sef serviciu al Directiei de Protectie Prahova), dna Corcodel (desi este economist a fost incadrata de Florin Diaconu pe o pozitie de referinta, in cadrul agentiei prahovene subminand continuu si sistematic fluxul de autorizare si de suspendare a autorizarii de mediu pentru agentii economici) si aghiotantul S.Ghe, de profesie „filor” (de la filaj) care extrage si transporta in conditii dubioase arhiva personala a lui Diaconu- sustrasa in ultima perioada din agentie. Acesta are un nas important care l-a sustinut in directia promovarii si angajarii pe functie bine platita in agentie desi este pensionar militar, pentru conferirea sistemelor de protectie structurii mafiote descrise.
Dinamica in speta se succede in cascada intrucat evenimentele din ultimale 24 de ore au generat un cutremur care a culminat cu vizita specialistilor Politiei Prahova, in data de 25 februarie, la sediul agentiei APM Prahova, prilej cu care au fost solicitate, in biroul directorului agentiei urmatoarele persoane: Florin Diaconu, Doina Gheorghe si dna contabil „Raluca Corcodel” (care astazi intre orele 13.00 si 14.30 a sustras, folosind calculatorul secretariatului institutiei, din bazele de date ale agentiei, mare parte din documentele de serviciu, in mod NEAUTORIZAT!, la dispozitia fostului director Florin Diaconu!)!
Vine apocalipsa, chiar daca unii nu o vroiau…
Sa speram ca grupul de crima organizata nu va destructura planurile Guvernului Romaniei de investire a dr Bogdan Nica, prilej cu care GRUPUL nostru de presa ii ureaza noului director succes si realizari in noul mandat directoral si readucerea situatiei intr-o formula de legalitate integrala.
Totusi, noi creduli de felul nostru speram ca aceasta propunere nu vine pe filierele politice ticluite de Gratiela Leocadia Gavrilescu – Anton Anton- Toma Pintoiu zis si „Yubi„. Vom reveni, mai ales pe ultima afirmatie care duce spre zona penala!(Cristina T.).

Citeste in continuare

Eveniment

Increngătura politică ascunsa a gunoaielor(XI)/Deparazitarea institutiilor publice: A.P.M. Prahova si Garda de Mediu Prahova

Publicat

pe

Prahova nu a dus niciodată lipsă de scandaluri cu miză financiară enormă. Pentru că întotdeauna din Prahova au fost oameni puternici implicați în deciziile luate de vârf și este aproape inutil să-i mai amintim pe cei care au fost la vedere.

Există actori care învârt banii cu lopata, care și-au subordonat o latură a activității economice, din județ și nu numai, care au știut să ungă toate rotițele ca nimeni să nu-i deranjeze. Evident, nu pot face asta fără acceptul șefilor politici, aflați într-o frăție directă sau bine unsă prin interpuși. Când vremurile o cer, interesele se pot întâlni sau pot fi bine sincronizate la un corn sau un pahar cu lapte.
Un asemenea domeniu îl reprezintă tot ce înseamnă colectarea, transportul, depozitarea/valorificarea gunoaielor în județ dar si eliminarea deşeurilor de foraj.
Infractiunile savarsite de directorul Diaconu Florin si structura clandestin-subterana, coordonata de acesta si de catre dispozitvele sale operational-relationale extinse, din mediile socio-politice interne judetene si national-regionale, cu extinse implicatii si efecte internationale, in planurile politicilor economice nationale, in relatiile internationale si in formulele aferente relatiilor bilaterale ale Romaniei, conditionand, influentand si implicand, prin presiuni asa-zise de aliniere la normele de legalitate, actiuni savarsite in actul de inspectie specializat, pe linie de control a sistemelor de protectie a sistemelor de mediu inconjurator.
Actiunile directorului Diaconu Florin au, la baza, in principal, scenarii de constrangere si santaj, prin impunerea adoptarii unor masuri si solutii, de catre agentii economici care fac obiectul actelor de control al inspectorilor APM Prahova si Garda de Mediu Prahova, fapte care exced nivelelor de acte penale, fiind savarsite prin incalcarea legislatiei penale in sectorul economic, dar si acte si fapte prev de disp Legii 51/1991 si ale caror efecte imediate, au fost resimtite la avansate dimensiuni diplomatice si care au avut si au, in continuare, consecinte deosebit de grave, in planurile reprezentate de promovarea intereselor nationale, in cadrul formulelor transantionale ale sistemelor de aliante multinationale, ale programelor UE si cele ale strategiilor si actiunilor mutale si comunitar-europene si transatlantice, pe linie de protectie a mediului.
Cazuistica institutiilor abilitate, cu competenta extinsa pe linia documentarii aspectelor de incalcare a legii, confirma si extinde numeroase spete & cazuri si dosare, prin care intreaga sa activitate profesionala, calitatea si competenta extinsa a echipei infractionale DIACONU este aservita, integral si intrutotul, unor interese diferite de cele aferente strategiilor, normelor, procedurilor si strategiilor agentiei, ale ministerului de resort, ale compartimentelor ministeriale de dezvoltare, economie, finante etc, afectand grav, din pozitia detinuta, relatiile la vaf, ale reprezentatilor Romaniei cu firmele, companiile si entitatile guvernamentale din Federatia Rusa, Austria, Kazakhstan, Germania, Franta, Italia etc.
Din aceasta perspectiva, DIACONU FLORIN este aservit si pus in dependenata total, de grupurile in cauza.
Totodata, cazuistica existenta releva, in sistem continuu, diversitatea mijloacelor, metodelor si procedeelor operate de grupul DIACONU, liderul acestei structuri clandestine fiind pus, ireversivbl, in dependenta, de capii lumii interlope prahovene si central-bucurestene, implicatiile actiunilor savarsite de Diaconu Florin, incluzand si spectrul politic, la varf, prin cooptarea ministrilor, secretarilor de stat si directorilor din Ministerul Mediului, A.N.P.M., Garda de Mediu, partide politice, firme, companii si formatiuni politice.
Florin Diaconu a procedat similar, in coautorat, cu fosta sa colega de la APM Prahova, Gabriela Munteanu, in prezent comisar-sef al Garzii de Mediu Prahova, protejand, in mod sistematic grupurile mafiote din acest domeniu.
In urma dezvaluirilor noastre, Diaconu Florin a fost retrogradat si sanctionat, fiind doar un simplu sef de birou in acest moment si asteapta semnarea delegarii catre Dambovita si/sau Buzau. Dar si acesata delegare este cu „cantec” deoarece nu este primit si dorit in cele doua institutii.
Cu toate ca era retrogradat, luni (24.02.2020), Diaconu Florin a mai ascultat un ultim ordin (al fostei ministerese din domeniu) si a mai suspendat activitatea unui operator, in mod inmutil pentru a servi intereselor mafiei.
Spunem inutil deoarece acesti indivizi certati cu legea si morala nu au realizat ca toate suspendarile si avizele de functionare din mandatul lui Diaconu Florin sunt luate la puricat de catre Centrala si alte institutii ale statului cu competenta in domeniu. Cert este ca toate dezvaluirile noastre au fost confirmate si au inceput sa fie luate masuri rapide pe diferite paliere.
Reamintim ca, in pofida solutiilor asumate de Guvern pentru inchiderea procedurilor de infringement declanşate de Comisia Europeană impotriva României in domeniul tăierilor ilegale de lemn şi pentru nefinalizarea Programului national de control al poluarii, au fost analizate recent, la Bruxelles, de catre ministrul Mediului, Costel Alexe, si comisarul european pentru mediu, oceane şi pescuit, Virginijus Sinkevičius, catastrofele de mediu in Judetul Prahova au continuat, sub ochii si cu acordul si sprijinul celor doi directori Florin Diaconu si Gabriela Munteanu.
Comisia Europeana i-a reprosat Romaniei nerespectarea obligaliilor nationale, asumate prin directiva privind evaluarea strategică de mediu:
„ In cazul Romaniei, autoritatile nationale nu au fost în masură sa verifice efectiv operatorii si sa aplice sanctiuni corespunzatoare. Inconsecventele din legislatia natională nu permit interventia ferma a autoritatilor romane.”
Prin urmare, Comisia a decis sa trimita Romaniei o scrisoare de punere în intarziere, acordandu-i un termen de o luna, pentru a lua masurile necesare în vederea remedierii deficientelor identificate de Comisie. In caz contrar, Comisia poate decide sa trimita autoritatilor romane un aviz motivat.
Comisarul european pentru mediu, Virginijus Sinkevičius, a subliniat ca apreciaza deschiderea pe care actuala conducere a Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor o manifesta catre societatea civila şi ca isi doreste sa viziteze cat mai curand România. Astfel, masurile nu au intarziat sa apara!
Incepand de marti, 25.02.2020, interimatul la APM Prahova va fi asigurat de Luminita Breazu – SEF SERVICIU MONITORIZARE SI LABORATOARE – un om echilibrat ce nu a putut fi atras in jocurile si mascariile mafiei gunoaielor.
In acest interimat se va incerca revenirea la normalitate si legalitate pana cei de la Centru vor nominaliza un director, prin detasare de la Centrala.
Am specificat acest lucru ca deja „falii” din mafia gunoaielor incearca sa isi impuna protejatii, adica pe „Fane Oase” (securistul, fost sef al institutiei – in prezent simplu inspector) si/sau pe Gabriela Munteanu, in prezent comisar-sef al Garzii de Mediu Prahova. Exclus, nu ramaneti cu iluzii spunea un om bine informat.
Pe de alta parte, in sedinta de fond din 19 februarie 2020 Tribunalul Prahova a admis cererea societatii KLT&CO Industries SRL cu privire la comunicarea raportului de control al Directiei Corp de Control, Integritate si si Antifrauda din Ministerul Mediului…


Raportul a fost efectuat la inceputul anului 2019 la APM Prahova condusa de Florin Diaconu ca urmare a sesizarilor societatii.
Inainte de actiunea in instanta societatea a solicitat Ministerului Mediului acest raport dar a fost refuzata .
„Aveti de ce va teme domnule Florin Diaconu?” este intrebarea reprezentantului acestei societati…
Deparazitarea APM Prahova o masura necesara
Am adus in dezvaluiri acest aspect nu pentru a reaminti ca dezvaluirile noastre au inceput acum un an de zile de la prigonirea acestei societati ci pentru ca ne-am adus aminte ca anumite institutii ale statului cu competente in domeniu sunt brusc interesate de cheltuirea banului public in mod fraudulos de catre Diaconu pe „servicii” de consultanta juridica (vezi fostii consilieri juridici) si pe cabinetele de avocatura (vezi parintii acestor consilieri juridici)…
Totodata, tot aceste institutii sunt brusc interesate de o anumita doamna din APM Prahova care isi inregistreaza ilegal colegii cu telefonul, doamna numita fara studii de specialitate de catre Diaconu tocmai la autorizari unde isi facea el jocurile cu Notificarile, Avizele, etc.
Nu credem ca actiunile lui Diaconu de a isi vinde proprietatile si bunurile din Constanta si din tara il mai poate salva de raspunderea penala care il incumba, este o actiune tardiva si „monitorizata”. Dar, fiecare cu consilierii sai…
In alta ordine de idei se zvoneste ca la ultimele evaluari efectuate in APM PRAHOVA unii sefi de departamente cum ar fi Calitatea Factorilor de Mediu, sefi cu vechime in functie, au calificativul insuficient .
In “ lumina “ acestu zvon ne intrebam ce s-a schimbat de la un an la altul astfel incat un sef de department cu vechime de peste cinci ani in functie sa ajunga la “ insuficient “? Toate au un pret in viata, inclusiv huzurul din S.U.A. Vom reveni. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Eveniment

O spunem cu durere si dezamagire: SRI este inca o institutie opaca!

Publicat

pe

Inca avand, uluitor, in 2020, accente si reflexe staliniste de mileniul II, secolul XX, SRI se fardeaza pe sub masa si fara oglinda si, pentru ca nu foloseste cosmetice ci acuarele ”Tempera” pe baza de apa, rezulta ca, sub masca asta a reformei institutionale destinata modernizarii si eficientizarii SRI, au fost create, de fapt, unele mecanisme juridice care – utilizate cu rea credinta, actionate din orgolii personale si razbunare de catre unele cadre din conducerea SRI, sprijinite de ofiteri obedienti/slugarnici, carieristi si straini de principii precum: deontologia profesionala, prezervarea valorilor (versus eradicarea semidoctismului si imposturii in SRI), asigurarea riguroasa a legalitatii – au condus simptomatic la indepartarea abuziva din functii a unor ofiteri considerati incomozi (fie prin eliberarea din functie, fie prin, deja, celebra „ventilare” inventata, chipurile, de un „expert” britanic, consultant al SRI) si chiar la indepartarea lor din sistem, prin trecerea arbitrara in rezerva, sau, mai rafinat, prin supunerea la presiuni si amenintari (directe sau voalate/subliminale), fortandu-li-se demisia.

Fara teama de a gresi, afirmam ca au fost indepartate abuziv din sistem multe cadre militare cu o larga deschidere intelectuala si temeinica pregatire profesionala, dar care erau considerate incomode deoarece au avut verticalitate morala si profesionala, exprimandu-si punctele de vedere in mod corect, cu argumente legale si faptice, fara a fi dispuse la compromisuri contrare interesului Serviciului, al imaginii acestuia ori in fraudarea legii, sub aspectul actiunilor si rezultatelor.
O spunem cu durere si dezamagire: SRI este inca o institutie opaca! Indiferenta la necesitatea adoptarii unei atitudini de respect fata de cadrele militare si civile din componenta sa si, ce este mai grav, lipsita de respect fata de justitie si cetateni. Se opune ”de-a surda”, in cel putin trei cauze de contencios administrativ, pe care le cunoastem noi (si cate vor mai fi!!) admiterii tuturor probelor propuse spre administrare de reclamanti, nefiind de acord nici macar cu cele esentiale/minimale, de bun simt juridic, cu un vadit caracter de temeinicie, utilitate, pertinenta si oportunitate pentru solutionarea respectivelor dosare. Adica, pe intelesul tuturor, are o atitudine de ”Gica Contra”, a carei denumire ar trebuie sa fie de ”Mitica Contra” dupa prenumele celui care a inoculat-o asa de adnc in randul consilierilor juridici SRI, generalul plagiator Dumbrava, tatal ”campului tactic” (cu mama necunoscuta).
Prin aceasta asa zisa ”tactica” sfidatoare in continutul si manifestarea sa (in realitate o atitudine nedeontologica, golaneasc-vulgara in prestatia la bara in instante), in primul rand fata de instantele de judecata si magistrati, SRI intentioneaza a blura elementele de nelegalitate din procedura interna si a-si dilua, pana la anulare, responsabilitatea / vinovatia care-i incumba, dupa caz.
In general, desi dl. director Hellvig ne-a ”amenintat” la preluarea mandatului in fruntea SRI ca va milita pentru o mai mare transparenta a institutiei, o mai mare apropiere de cetateni si va institui canale legale si eficiente de comunicare si informare, observam (poate nu vedem noi bine!) ca SRI a devenit mult mai opac si cu reactii mult mai nervoase/iritate la diferitele semnale critice ale tertilor, decat era in epoca stalinista Maior-Coldea.
Simptomatice in atitudinea si conduita manevriera si incongruenta a SRI, sunt considerentele/punctele de vedere pe care le tot expune cineva, identic in toate cauzele, parca ar avea un sablon preformatat pe care il lipesc toti la orice document (se potriveste, nu se potriveste, ce conteaza!!) doar, doar, mai da content hartiei respective. Din acest text perpetuat la Directia Juridica din tata in fiu, se observa lesne ca transpare, in primul rand, o mentalitate de superioritate, o pozitie de forta a Serviciului fata de militarii incadrati, care au drepturile prevazute in Constitutie, Statutul cadrelor militare si regulamentele militare generale ale MapN, Hotarari ale Guvernului, recunoscute in unele cazuri doar formal, deoarece in practica acestea nu sunt respectate.
Cel mai relevant exemplu este trimitere la institutia „actului de comandament cu caracter militar” definit de art. 2, lit. l) din Legea nr. 554/2004, considerandu-se, contrar legii si practicii I.C.C.J., ca ordinul pe linie de resurse umane prin care un ofiter este eliberat din functie sau trecut in rezerva ar fi un act de comandament militar !
In aceasta „logica”, ar insemna – desi nu o precizeaza expressis verbis – ca, in conformitate cu art. 5, alin. 1, lit. b) din Legea nr. 554/2004, ordinele de director contestate de petenti sa nu poata fi atacate in contencios administrativ, ceea ce este gresit.
Sub „umbrela” sistemului militar, caruia ii evoca elogios scopuri si interese nobile superioare „civililor”, SRI sustine ca un cadru militar poate fi mutat ori schimbat din functie, transferat etc. – desi chiar paratul sustine ca astfel de masuri nu se adopta arbitrar, ci „cu luarea in calcul a conditiilor prevazute de Legea nr. 80/1995 si cu o temeinica justificare” (flapsuri!).
Or, asa cum s-a demonstrat in multiple cazuri, SRI nu a respectat tocmai aceste doua principii clamate.
Concret, aplicat la diferitele cauze in care SRI este parat, in lipsa de alte argumente decat cele improvizate din chestiuni generale, redundante ori preluate cu copy paste din actele procedurale din alte spete, SRI sustine finalmente, ca un corolar al intregilor tentative demonstrative, ca reclamantii care isi cauta redobandirea drepturilor calcate in picioare de SRI, folosesc toti, fara discriminare, „subterfugii” pentru a incerca sa << … apara ca „victima” a unui sistem. >>.
Deci, desi cauta sa ne convinga de superioritatea organizarii si legislatiei militare, tot SRI se contrazice singur si opereaza in actele sale normative interne cu o terminologie improprie, nepotrivita sistemului militar. Nu veti identifica in intreaga legislatie autohtona in domeniul militar notiuni de genul: „management”, „manager” sau „act de management”.
Singura ”aroganta” cosmopolita care poate fi acceptata, este de a denumi in termeni civili o unitate militara precum este, de exemplu, Directia Generala Management Resurse Umane si Organizare. Dar, si din aceasta titulatura pompoasa, termenul ”Management” poate lipsi lejer.
De asemenea, nu veti auzi vreodata in fortele armate romane (MApN, SRI, SIE, STS, SPP, DGIPI, Jandarmerie, ISU) apelative gen: ”Domnule manager”, ”Domnule loctiitor de manager”, ”Domnule adjunct de manager” sau, cea mai hilara, ”Domnule middle manager”.
In armata exista doar comandanti, sefi de unitati/subunitati, ordine si acte de comanda. Toata terminologia actelor normative, toti termenii de specialitate sunt de genul:
comandanții/șefii structurilor militare – art. 5, alin. (5) din Ghidul carierei militare, aprobat prin HG nr. 106/09.02.2011, text care era in vigoare in anul 2014,
comandanților/șefilor – art. 9 din acelasi act normativ,
conducere strategică – art. 17 din Ghidul carierei militare aprobat prin HG nr. 106/09.02.2011, text in vigoare in anul 2014
comandantii (art. 17, alin. (1) din Statutul cadrelor militare aprobat prin Legea nr. 80/1995
indeplinesc functii in alte specialitati militare decat cele de comanda si stat major…” – art. 56, alin. (1), lit. B, teza finala, Statutul cadrelor militare.
Pe cale de consecinta, putem afirma fara teama de a gresi, ca dispozitiile art. 39, alin. 3, lit. c din OD SRI nr. S/1357/2011 pentru aprobarea Ghidului carierei in Serviciul Roman de Informatii, respectiv “eliberarea din functie si numire intr-o functie de nivel inferior, ca act managerial” este contrara tuturor celorlalte dispozitii legale, este o inovatie juridica nefericita a ”juristilor” din SRI.
Ganditi-va pe cati a ”executat” SRI cu aceasta gulguta, desigur si cu largul concurs al judecatorilor care nu cunosc materie, nu pricep particularitatile structurilor militare, ori sunt actionati cu butoane speciale pe ”culoarele justitiei”.
Reductio ad absurdum, ar rezulta ca Serviciul Roman de Informatii a devenit o multinationala, o companie privata de genul: Coca Cola, Metro, Kaufland, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault România, Vodafone, Bosch Telecom etc.
A fortiori, doar directorul SRI ar putea fi considerat ”manager” (dar doar intr-un articol jurnalistic ori intr-o scriere beletristica), si asta pentru ca este singurul civil din conducerea Serviciului Roman de Informatii, este numit politic si NU conduce /coordoneaza direct pilonul informativ-operativ si tehnic al SRI, acesta fiind atributul exclusiv al:
prim-adjunctului directorului SRI (”seful operativ” cum il denumeste mass-media);
celor 3 (trei) adjuncti ai directorului SRI, TOTI fiind MILITARI!!
In concluzie, eliberarea din functie nu poate fi decat act de comanda.
Din observatiile personale si din discutiile cu actuali sau fosti colegi avizati si de buna credinta, la randul lor buni cunoscatori ai abuzurilor SRI, rezulta o concluzie ingrijoratoare: SRI a actionat (si, ciudat, inca continua) sa lupte impotriva celor pe care ii considera incomozi, adica le deranjeaza interesele si afacerile, cu o multime de slujbasi obedienti, fiind un egregor malefic, o masa amorfa in imanenta de neoprit. Sunt multe exemple. Dat fiind profilul ziarului nostru, despre majoritatea acestora ati luat la cunostinta de la noi.
Pentru a ne mentine in nota de obiectivism a acestor concluzii, sa recunoastem ca, ei singuri (chiar daca in anumite contexte sunt impreuna cu alti doi-trei ofiteri), nu pot lupta cu Sistemul si nu au forta si instrumentele de a stopa forta (neo)securitatii instalata in toate structurile si palierele importante ale SRI. Dar aceasta este problema de optiune personala si de autoasumare a riscurilor – Ec Adrian Radu
(Vom reveni cu alte exemple concrete).

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment6 ore inainte

Liberalii au fost chemați la consultări la ora 16.00, iar discuțiile au durat aproximativ 15 minute.

Prahova nu a dus niciodată lipsă de scandaluri cu miză financiară enormă. Pentru că întotdeauna din Prahova au fost oameni...

EvenimentO zi inainte

Increngătura politică ascunsa a gunoaielor(XI)/Deparazitarea institutiilor publice: A.P.M. Prahova si Garda de Mediu Prahova

Prahova nu a dus niciodată lipsă de scandaluri cu miză financiară enormă. Pentru că întotdeauna din Prahova au fost oameni...

Eveniment2 zile inainte

O spunem cu durere si dezamagire: SRI este inca o institutie opaca!

Inca avand, uluitor, in 2020, accente si reflexe staliniste de mileniul II, secolul XX, SRI se fardeaza pe sub masa...

Eveniment3 zile inainte

„Istoria își bate joc de cei care nu o cunosc, repetându-se.” — Nicolae Iorga

Deoarece știm cât de sensibil, sentimental și nostalgic este tovarășul fost locotenent al Securității Prahova, MARIN CONSTANTIN, ajuns prin grija nețărmurită...

Exclusiv4 zile inainte

Blogul lui Mircia Gutău – Printre cele mai active bloguri de om politic din România

Mircia Gutău este unul dintre primarii din România care pune preţ pe mediul online şi, de când şi-a creat un...

Social4 zile inainte

Chirurgie ambulatorie Pitești – Clinica Dr. Georgescu

Chirurgia de zi, sau chirurgie ambulatorie pitesti (fara internare), este un concept relativ nou aparut in tara noastra pe fondul...

Eveniment4 zile inainte

Isarescu profita de naivitatea lui Citu, care se imprumuta prost si scump (in valuta, mult mai scump decat Grecia)/BNR joaca politic

Prahova nu a dus niciodată lipsă de scandaluri cu miză financiară enormă. Pentru că întotdeauna din Prahova au fost oameni...

Exclusiv5 zile inainte

Buneci And Buneci – Cei mai buni avocati din Bucuresti in 2020

Societatea Civila de Avocati Bucuresti „Buneci and Buneci” a fost infiintata in anul 2012 (preluand activitatea Cabinetului Individual de Avocat...

Social5 zile inainte

Clinica Dr. Georgescu Pitești – Specialiști în colonoscopie

Colonul este ultima porțiune a tractului digestiv. Acesta reprezintă un tub gol, de aproximativ 1,5 metri și se termină la...

Eveniment5 zile inainte

Cel mai bizar „Drept la Replică” semnat de SRI/ Se minte si intr-un „Drept la Replica”!?/ Nu se mai confunda „gripa aviara” cu „curcile” ci – Cotidianul „National” cu ziarul „Incisiv de Prahova”

(Preluare Inpolitics): Ambasadorul american la București, Adrian Zuckerman, a rostit azi un discurs, la Forumul CEO al Camerei Americane de...

Știrile Săptămânii