Connect with us

Eveniment

Plan nebun: 10.000 de jandarmi, polițiști peste noapte!

Publicat

pe


In plin scandal al “STATULUI PARALEL”, CNSAS a mai dat publicitatii numele a inca UNUI ofiter de Securitate, acuzat ca a facut politie politica, si mentinut ILEGAL la comanda unor unitati S.R.I., pana la sfarsitul anului 2016, de catre Florian Coldea. Respectivul nu a batut sau torturat, vorba lui Goran, nu a „dat o palma nimanui”, ci doar a facut ceea ce facea intreaga Securitate oriunde s-ar fi aflat ea: politie politica. Adica, a oprit oamenii sa plece in strainatate, a dat dispozitie sa le fie violat domiciliul, sa se instaleze microfoane, sa le fie ascultate telefoane, sa fie filati si, nu in ultimul rand, sa fie trimisi in puscarie si le-a deschis corespondenta. Se poate spune, el ar spune-o cu siguranta, ca si-a facut meseria si nimic altceva. Cu toate acestea, legea, e clara: politie politica inseamna atingerea drepturilor si libertatilor cetatenesti.
Lucru extrem de usor de demonstrat din documentele Securitatii. Dosarele de „obiectiv” sau de „problema”, cum sunt cele ale presei, televiziunii, culturii, dosarele de urmarire informativa sunt burdusite de planuri de masuri, de rapoarte, note si dispozitii ale ofiterilor, de toate gradele, care arata incalcarea acestor drepturi si consecintele lor.
Nu de alta, dar devenea de neinteles si discriminatorie, injusta, situatia potrivit careia cvasi totalitatea colegilor (atentie, securisti cu care MARIN a lucrat efectiv in aceeasi perioada, nu lucratori din 56-58 si colegi de scoala militara de ofiteri activi de Securitate ai lui MARIN CONSTANTIN!) au fost stabiliti a fi lucratori ai Securitatii sau, dupa caz, agenti ai politiei politice comuniste, iar dansul nu, pana acum!
Redam exemplificativ, si nu limitativ, cazurile: col. RIZEA MARIAN (personaj arhicunoscut, stabilit lucrator al Securitatii prin Decizia Curtii de Apel Bucuresti nr. 2615/15.10.2015), col. PALTANEA CORNELIU, fost sef al SJI Prahova, declarat agent al politiei politice comuniste prin Decizia nr. 320 din 03.10.2006 a Colegiului CNSAS (fost sef al Serviciului 3 al Securitatii Prahova); col. DUMITRACHE GHEORGHE, fost sef de sector in cadrul SJI Prahova, stabilit lucrator al Securitatii in cadrul Serviciului 1 al Securitatii Prahova prin Nota de constatare nr. S / DI / 1247 / 30.06.2008 si prin Sentinta civila nr. 3297 din 28.11.2008, ds. nr. 29.929/3/CA/2008, a Tribunalului Bucuresti, definitiva si irevocabila prin nerecurare; lt. col. JIPA CONSTANTIN, fost sef al Serviciului 1 in cadrul Securitatii Judetului Prahova, stabilit ca agent al politiei politice comuniste prin Decizia nr. 2163 / 26.07.2007 a Colegiului CNSAS, ramasa definitiva si irevocabila prin necontestare; col. NAFTANAILA OCTAVIA, lt. maj. in 1987, ofiter operativ la Inspectoratul Judetean Prahova al Ministerului de Interne, Securitatea Judetului Prahova, Serviciul 1; la 16 martie 1987 semneaza o Nota de stadiu: “Obiectivul (Ion Opris) continua sa aibe manifestari dusmanoase fata de conducerea superioara de partid si o pozitie ostila orânduirii socialiste din tara noastra”; col. URSESCU NICOLAE, care în 1989 era lt. col., loctiitor al sefului Securitatii judetului Prahova, iar in decembrie 1989 a semnat Planul de masuri pentru actiunea Cristal-’90; col. URTILA MARIAN, în 1988 era cpt., seful Serviciului 1, Inspectoratul Judetean Prahova al M.I., Securitate; la 1 iunie 1988 a semnat un Plan de masuri: “în vederea clarificarii suspiciunilor din materialul de prima sesizare (referitor la Ion Opris), precum si stabilirii pozitiei prezente, propunem instalarea de mijloace T.O., tip I.D.M.”; col. TEODORESCU ILIE, sef Serviciu special F – Filaj, Securitatea Prahova; lt. maj. SAVONIA IOAN de la Securitatea orasului Sinaia (sentinta nr. 1239/22.02.2012 a Curtii de Apel Bucuresti); cpt. ALEXANDRESCU DORU de la Securitatea Prahova (Decizia nr. 7279/14.11.2013 a Inaltei Curti); lt. ION LIVIU de la Serviciul II/A al Securitatii Prahova (sentinta nr. 476/25.01.2012 a Curtii de Apel Bucuresti); col. DINCA NICOLAE – coleg cu lt. MARIN CONSTANTIN la Scoala Militara de Ofiteri Activi a M.I. Bucuresti-Baneasa, fost sef DJI Buzau, a fost stabilit agent al politiei politice comuniste etc.
Si, desigur, sa nu o uitam pe “regina” mandatelor ilegale de perchezitie, lt. TRANDAFIRESCU ZINICA, lt. in 1989 la Securitatea Prahova in Serviciul 2, ulterior admisa in magistratura. Inalta Curte de Casatie si Justitie a decis definitiv si irevocabil ca judecatoarea Zinica Trandafirescu (fosta Ionita) a avut calitatea de lucrator al Securitatii inainte de 1989;
Chiar si un cetatean (asociat, administrator si director general al dealer-ului KIA din Ploiesti), de la a carui firma col. MARIN CONSTANTIN a achizitionat trei autorurisme noi la pret de doua (una fiindu-i oferita gratuit), respectiv numitul BALTEANU FAG DAN FLORIN, a fost colaborator al Securitatii (recrutat in 1984 de Securitatea Judetului Prahova), calitate stabilita de Curtea.nta civila nr. 896 din 19.02.2010. In anul 2008, col. MARIN CONSTANTIN a achizitionat, succesiv, de la SC „NEOSERV” SRL Ploiesti, dealer-ul auto „KIA”, 3 (trei) autoturisme noi: initial doua, ulterior inca unul („Cerato”, „Picanto” si „Sorento”)- conform facturilor.
Iata ca, pe ultima suta de metri l-am gasit pe tovarasul securist BUCUR, poet si menestrel de ocazie la chefurile lui Paltanea si prim loctiitor al acestuia (SRI Prahova), responsabil cu furtul de combustibili din Rafinaria ASTRA ROMANA SA Ploiesti! ((Ec Adrian Radu).
Bucur Daniel

Eveniment

EDITORIAL/GANDURI DESPRE SI PENTRU DUPA CRIZA COVID – 19

Publicat

pe

Așa ceva nu s-a mai întâmplat. Ce puțin în istoria statului modern român. Eu unul nu am mai auzit până acum ca un om de știință să fie silit, pentru a-și continua opera, să-și vândă cu anticipație drepturile de autor. Iată, avem parte și de așa ceva. Cel mai mare specialist din România în istoria recentă, Alex Mihai Stoenescu a luat această decizie extremă. De a-și vinde drepturile de autor pentru cel de-al cincilea tratat de istoriografie generală din lume. Pe care îl elaborează începând din 2006 sub egida Academiei Române.
Nici Academia, nici vreo altă instituție culturală nu are mijoacele necesare pentru a asigura finanțarea pentru o documentare extrem de laborioasă a acestei lucrări de referință a culturii române. Criza cronică a culturii noastre, care în esența ei reprezintă o criză de management politic și de administrare a statului, a atins asemenea dimensiuni, încât, în timp ce se fură în această țară și din această țară ca în codru la propriu și la figurat, Guvernul nu găsește resursele necesare nici măcar pentru supraviețuirea la limita cea mai de jos a culturii. Dacă veți citi ceea ce urmează, vă veți lua cu mâinile de cap!
Cum de a ajuns specialistul numărul unu din România în istorie recentă și unul dintre cărturarii reputați ai Europei și ai lumii să ia această decizie de a-și scoate a vânzare drepturile de autor? Lucrarea sa monumentală, după cum puteți afla, dacă deschideți linkul de mai sus, a presupus și presupune în continuare investigații extrem de ample în cele mai importante biblioteci și arhive europene. Este o muncă de Sisif. Pe care, din nefericire, nicio instituție de cultură din România, nici măcar ditamai Academia, nu mai e capabilă să o finanțeze. Iar nici autorul nu are mijloacele financiare personale necesare pentru a suporta asemenea costuri. Și ce ar putea vinde pentru a obține banii necesari? Cu excepția acoperișului de pe casă și a colecției sale de cărți, Alex Mihai Stoenescu nu are nimic de vânzare. Ca orice cărturar cu care acest neam se va mândri în viitor, întreaga sa avere se rezumă la opera sa de dimensiuni și la cote valorice impresionante. Așa că a recurs la o soluție fără precedent. Își vinde drepurile de autor pentru acest tratat și pentru toate lucrările rezumative, care urmează să fie publicate într-un viitor mai mult sau mai puțin apropiat sub forma unor broșuri. Își vinde deci munca și creația trecute, prezente și viitoare cu singurul scop de a-și putea finaliza opera.
Conform legislației române, drepturile de autor sunt valabile pe toată durata vieții artistului, scriitorului sau omului de știință, iar după decesul acestuia i se cuvin moștenitorului timp de 70 de ani. Nu știu dacă virtualul cumpărător al drepturilor de autor scoase la vânzare de Alex Mihai Stoenescu precum și urmașii acestuia se vor îmbogăți sau nu prin această achiziție. Oferta este una solidă, științifică, cât se poate de serioasă, dar vizează un domeniu de care, cel puțin pentru moment, din nefericire, actuala generație, generația tânără și poate și generațiile care urmează se depărtează în loc să se apropie. Aparent, interesul pentru istorie scade dramatic și exponențial. Dar cine-și pierde istoria, își pierde până a urmă și prezentul și viitorul. Ca să nu mai vorbim despre identitate. O națiune care-și pierde istoria își pierde ființa. Își pierde libertatea. Își pierde forța de a rezista. Cel care va salva această operă achiziționând drepturile de autor nu cred că va face o extraordinară afacere, cu exepția eventualității în care România se va întoarce într-o bună zi spre sine, așa cum au făcut și alte națiuni în momente grele, pentru a se salva și pentru a deveni o forță reală a nivel continental și mondial. În asemenea momente istoricii, fie ei și trecuți în neființă, au un mare preț. Și, de asemenea, opera acestora. Atunci investiția ar putea reprezenta nu numai un gest de generozitate, nu numai un gest patriotic, nu numai un semn că mai există oameni de afaceri prosperi care-și iubesc țara, iubind istoria patriei lor și apreciindu-i pe oamenii de știință care pun această istorie în operă, ci și o afacere profitabilă în sensul clasic al cuvântului.
Dacă eu aș fi în aceste momente grele premier al României, nu aș permite ca lucrurile să se întâmple așa. Nu aș accepta ca un om de știință de talia lui Alex Mihai Stoenescu, care ne-a dat cele mai importante lucrări de istorie recentă, să-și vândă pur și simplu drepturile de autor unui om de afaceri, indiferent cât de generos și de bine intenționat ar fi acesta. În definitiv și statul român, prin Ministerul Culturii, ar putea face această achiziție. Dacă nu care cumva ar putea să finanțeze încheierea acestui tratat.
Slabe speranțe însă. Și pentru a explica de ce sunt atât de sceptic, sunt silit să deschid o scurtă paranteză. Cred că în urmă cu 15 ani, în cursul unei vizite la Ankara în calitate de jurnalist, am avut cinstea să-l cunosc pe custodele arhivelor naționale. Acesta m-a informat că există acolo sute de mii de documente, rapoarte, informări, recensăminte, etc., despre vechile provincii ale României, care sute de ani s-au aflat în sfera de interes a Turciei. Acolo avem uriașe izvoare istorice de o valoare inestimabilă, necercetate de niciun om de știință român până la acea dată. Nimeni din România nu a făcut niciun efort, în ciuda faptului că autoritățile de la Ankara ne ofereau totul gratuit. Și la fel se întâmplă și cu arhivele de la Moscova, de la Viena, de la Budapesta și de la Berlin. Pur și simplu statul român, deși atenționat în repetate rânduri, a refuzat să facă orice demers. Indiferent ce guvern s-a aflat la putere. Iată cum poate fi pulverizată cu propria noastră complicitate, identitatea acestui popor.
Cazul Alex Mihai Stoenescu, un caz în definitiv strigător la cer, este doar ultimul exemplu în acest sens.
Sorin Rosca Stanescu

Citeste in continuare

Eveniment

Povestea continuă/Fostul procuror Mircea Negulescu de la DNA Ploieşti in poarta, pe inserat, la un denuntator DNA

Publicat

pe

Ce ti-e si cu Portocala asta. Nu se cuminteste si pace. Jurnalistii de la Cancan au dezvaluit cum fostul procuror, cunoscut ca artist al paradelii, a devenit teroristul satului. Despre ce este vorba, simplu: nefacand un secret din faptul ca ii plac spriturile, ex-procurorul Mircea Negulescu o tine tot intr-o petrecere, ajungand sa isi terorizeze vecinii din mica localitatea prahoveana unde s-a refugiat de cand a incheiat socotelile cu munca de procuror. Precizam ca doar cu munca de procuror, pentru ca, dupa cum este cunoscut, Portocala mai are ceva probleme nerezolvate in Justitie, pe la Inalta Curte. Auzim astfel ca in timpul ceremonialurilor bahice pe care le organizeaza, Portocala ajunge inevitabil la discutii si scandaluri cu vecinii, fiind chemata chiar si politia, explicandu-le de fiecare data vecinilor cat este el de smecher si cum ii aranjeaza el pe toti pentru ca este in continuare protejat si ca va scapa de toate problemele din Justitie, . Din ce intelegem, marea problema a lui Portocala este fostul deputat Vlad Cosma, cel care a facut dezvalurile care au condus la excluderea sa din procuratura si pe care fostul procuror il vrea paradit. Se cade asadar, in fata unor astfel de amenintari, fie si facute la betie, ca organele statului sa verifice ca nu cumva planurile lui Portocala sa se concretizeze.

Cu atat mai necesara este o verificare din partea autoritatilor statului cu cat, auzim ca Negulescu a gandit si maniera in care vrea sa scape de problemele penale si care este demna de un film. Surse citate de Cancan sustin ca fostul procuror vrea sa invoce in instanta probleme psihice (care necesita tratament medical psihiatric) si sa obtina un certificat medial care sa ateste ca nu sta bine cu capul si ca nu trebuie bagat in inchisoare. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Eveniment

INTERVIU SORIN GHISOI – FEBRUARIE 2020

Publicat

pe

Prima masina electrica de curse din Romania se pregateste pentru un nou an de performanta alaturi de echipa Kaufland e-Rally Team

Acum, la inceput de an, tragem linie la ce am facut in 2019 si ne pregatim pentru un 2020, sa speram, mult mai bun, macar in ceea ce priveste automobilismul sportiv. Il intervievam astazi pe pilotul Sorin Ghisoi, cunoscut in lumea motorsportului in special pentru rezultate foarte bune la competitiile de Viteza in Coasta din Romania. Incepand din 2018 este si pilotul oficial al echipei Kaufland e-Rally Team, aducand in lumea automobilismului sportiv (si nu numai) prima masina electrica de curse din Romania.

Haide sa recapitulam pe scurt cum a pornit ideea unei masini electrice in sportul romanesc. Care au fost provocarile, greutatile dar si satisfactiile, dar mai ales care sunt asteptarile si pasii urmatori cu aceasta masina si cu acest proiect.

 Sorin Ghisoi: Ideea a pornit de la fiul meu, Matei, care m-a intrebat intr-o zi cum va arata masina viitorului, masina pe care o sa o conduca el cand se va face mare si cand o sa devina pilot ca tatal lui. Atunci a venit, fara sa ma gandesc prea mult, ideea ca masina viitorului va fi neaparat una electrica. Traimi vremuri in care sustenabilitatea devine tot mai importanta, iar noi, tot mai constienti de ea.

 De la idee pana la actiune nu e un drum simplu. Cum ai reusit sa transformi un vis in realitate?

Sorin Ghisoi: In primul rand am impartasit ce gandeam cu prietenii mei, mai precis cu colegii mei de la Cox e-Motorsport, am facut un plan, ideea a inceput sa prinda contur, ca unde-s doi puterea creste, ba chiar trei, ca l-am cooptat si pe Marc Areny cu echipa lui de la Ev Romania. Si cu proiectul frumos impachetat ne-am dus la Kaufland Romania care, spre surprinderea noastra, a parut interesat inca de la prima intalnire. Ei oricum incurajeaza si sustin sustenabilitatea si implementasera deja, impreuna cu Renovatio Group, statii de alimentare pentru masini electrice in parcarile lor. Deci ideea noastra s-a potrivit ca o manusa cumva cu ideologia lor si cu planurile lor de viitor. Nici nu imi venea sa cred ca intr-un timp asa de scurt chiar reusim sa facem proiectul Kaufland e-Rally Team.

V-a iesit din prima conversia masinii? Sau este un proces complicat care presupune multe incercari, costuri si rabdare?

Sorin Ghisoi: Evident ca pana sa ajungem la performanta testam, incercam, modificam, reglam etc. Mai ales emotional si financiar e greu. Sa tinem cont ca aceasta masina este un prototip, si ca orice prototip e nevoie de un proces indelungat de perfectare, de multe incercari. A fost cu mult ups&downs, stii tu, deal-vale-deal-vale… Multe sperante si multe dezamagiri. Dar important este ca am fost o echipa si ne-am sustinut reciproc unii pe altii, cu rabadre si incredere.

Intr-un final ati participat la cateva competitii sportive. Au fost incidente neplacute in cadrul evenimentelor?

Sorin Ghisoi: Am participat chiar la 12 etape de viteza in coasta si super rally, fara niciun abandon, iar asta chiar este un rezultat bun. Si sunt recunoscator ca m-a ferit ghinionul si nu am avut parte de niciun incident tragic pe traseu.

In 2018 am participat ca deschizator de drum in campionatele de viteza in coasta si super rally, insa in 2019 am concurat chiar la Clasa Electrica, pe care a introdus-o FRAS (Federatia Romana de Automobilism Sportiv) si la care am fost singurii in cadrul careia am concurat.

Adica nu aveti rivali in automobilismul sportiv?

Sorin Ghisoi: Cam asa. Deocamdata. Dar sunt convins ca in curand (poate chiar anul acesta) vor mai fi si alte masini electrice de curse care sa participe la evenimente de motorsport.

Care sunt perspectivele pentru anul 2020? Cu ce ne mai surprindeti si anul acesta?

Pregatim participarea la Campionatele de Viteza in Coasta si Super Rally, planuim sa participam tot la 12 etape. Mai bibilim un pic masinile Kaufland e-Rally Team si asta va fi surpriza. Nu va zic daca participam cu una, doua sau poate chiar mai multe. Insa ce pot sa va spun este ca toate sunt electrice si continuam sa sustinem, prin tot ce facem, prin toate actiunile noastre, sustenabilitatea si performanta. Restul, daca e surpriza, sa ramana surpriza:)

Va tinem pumnii si va dorim ca in 2020 sa adunati cel putin inca 12 trofee cu performantele voastre la Clasa Electrica!

Sorin Ghisoi: Asa sa fie! Va multumesc si in numele colegilor mei de la Kaufland e-Rally Team, Cox e-Motorsport, Ev Romania si HTag PR. Consider ca unul dintre ingredientele reusitelor noastre de pana acum este faptul ca suntem uniti, creativi si orientati catre solutii si inovatie. Iar cand ne impotmolim, ne ridicam unii pe altii. Sper ca anul acesta sa pastram cat de cat macar la fel se sus stacheta cu care v-ati obisnuit.

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment2 zile inainte

EDITORIAL/GANDURI DESPRE SI PENTRU DUPA CRIZA COVID – 19

Așa ceva nu s-a mai întâmplat. Ce puțin în istoria statului modern român. Eu unul nu am mai auzit până...

Afaceri2 zile inainte

3 beneficii ale serviciilor de închiriere de vehicule

Mașinile sunt fără îndoială o parte inseparabilă a societății noastre și a vieții de zi cu zi. Unii le cumpără...

Social2 zile inainte

Gherzan Cătălin vine cu recomandări pentru a respira un aer mai curat!

Acum ceva timp, un bun prieten de-al meu, ce este şi consilier la Primăria Piteşti, doctorul Edi Morlova, a cerut...

Eveniment3 zile inainte

Povestea continuă/Fostul procuror Mircea Negulescu de la DNA Ploieşti in poarta, pe inserat, la un denuntator DNA

Ce ti-e si cu Portocala asta. Nu se cuminteste si pace. Jurnalistii de la Cancan au dezvaluit cum fostul procuror,...

Eveniment3 zile inainte

INTERVIU SORIN GHISOI – FEBRUARIE 2020

Prima masina electrica de curse din Romania se pregateste pentru un nou an de performanta alaturi de echipa Kaufland e-Rally...

Eveniment4 zile inainte

Vergil Chitac la „Jocuri de Putere”: „Daca eram in Evul Mediu, acum eram ars pe rug!”

Amiralul Vergil Chitac, candidatul PNL la Primaria Constanta, a fost prezent marti seara in studiourile Realitatea TV, la emisiunea „Jocuri...

Eveniment5 zile inainte

Ziarul Incisiv de Prahova a lansat o aplicatie de mobil care ofera utilizatorilor posibilitatea sa gaseasca toate stirile importante intr-un singur loc

Daca se intreaba cineva ce tot are presa cu fostul judecator Corneliu-Bogdan Ion-Tudoran, de publica pe banda rulanta dezvaluiri despre...

mascara | Melkior.ro mascara | Melkior.ro
Uncategorized5 zile inainte

Cum sa-ti intensifici privirea cu mascara, in functie de forma ochilor tai?

Mascara este fara indoiala unul dintre cele mai populare produse de machiaj din lume. Este usor de aplicat si poate...

Eveniment6 zile inainte

Portocala vrea sa scape de inchisoare cu certificat medical

Ce ti-e si cu Portocala asta. Nu se cuminteste si pace. Jurnalistii de la Cancan au dezvaluit cum fostul procuror,...

Afaceri6 zile inainte

La ce detalii să fii atent atunci când inchiriezi microbuze?

Atunci când trebuie să închiriezi microbuze pentru transportul nagajaților au al altor persoane, este recomandat să fii atent la anumite...

Știrile Săptămânii