Connect with us

Administrație locală

Nokian Tyres: 5 motive pentru care anvelopele de vară sunt indispensabile siguranței pe drumurile publice în timpul sezonului cald

Publicat

pe

Utilizarea anvelopelor potrivite fiecărui sezon este recomandarea tuturor specialiștilor în domeniu, atunci când vine vorba de siguranța la volan. Deși păstrarea anvelopelor de iarnă pe timpul verii poate părea opțiunea mai confortabilă, utilizatorii trebuie să țină cont de faptul că anvelopele sezoniere au fost special concepute pentru a răspunde condițiilor specifice de drum pentru care au fost create. Astfel, anvelopele de vară, în stare bună de utilizare, cresc considerabil siguranța pe drumurile de vară, după cum urmează:

  1. Anvelopele de vară se opresc mai repede pe suprafețe umede

Anvelopele moderne de iarnă sunt proiectate să funcționeze bine pe zăpadă, gheață, zloată și ploaie moderată, dar atunci când apar cantități mai mari de apă pe șosea, anvelopele de vară sunt net superioare. Comparativ cu o anvelopă de iarnă uzată, o anvelopă de vară în stare bună de utilizare are o distanță de frânare pe o suprafață umedă de peste 12 metri, la viteza de 80 km/h*. Aceasta depășește de două ori lungimea unei mașini, ceea ce poate face diferența la o oprire bruscă, pentru evitarea lovirii unui obstacol.

 

  1. Anvelopele de vară previn acvaplanarea

Acvaplanarea este un fenomen periculos, în urma căruia anvelopa pierde contactul cu șoseaua dacă între suprafața șoselei și banda de rulare a anvelopei este prea multă apă. Această situație poate degenera într-un derapaj incontrolabil al vehicului în cauză. Anvelopele de iarnă pot fi excelente atunci când vine vorba de planarea pe zloată, însă nu oferă aceeași siguranță precum anvelopele de vară în condiții de ploaie abundentă. În timpul utilizării anvelopelor de vară, o mașină acvaplanează pe un drum umed la o viteză de peste 80 km/h, în timp ce o mașină prevăzută cu anvelope de iarnă uzate va scăpa de sub control la 60 km/h*.

 

  1. Experiența de condus este mai confortabilă și mai precisă cu anvelope de vară

Anvelopele de vară și cele de iarnă sunt fundamental diferite, chiar dacă, la o primă vedere, ar putea părea similare. La anvelopele de iarnă, toate elementele – de la designul benzii de rulare, la compusul din cauciuc mai moale – au fost create pentru siguranța condusului în perioada rece. Așadar, nu numai că nu vor funcționa bine în timpul verii, dar suprafețele calde ale drumului le vor face să se uzeze mai repede și să-și piardă proprietățile de siguranță pentru iarna următoare.

„Anvelopele de vară, pe de altă parte, sunt concepute pentru a conferi siguranță și confort în timpul condusului pe timp de vară. Străzile din orașe și autostrăzile fierbinți care dăunează anvelopelor de iarnă reprezintă habitatul natural al anvelopelor de vară. Acestea vor oferi un condus ușor, o manevrabilitate sporită și o reacție rapidă în timpul virajelor. Astfel, condusul devine mai confortabil și mai sigur în situațiile în care sunt necesare manevre ferme pentru a evita un posibil obstacol.”, spune Martin Dražík, Product Manager pentru Europa, Nokian Tyres.

 

  1. Starea de uzură și calitatea anvelopelor sunt factori esențiali de siguranță

„Când vine vorba de schimbarea anvelopelor, nu orice anvelopă garantează un condus mai sigur. Înainte de a folosi anvelopele de vară, este importantă verificarea stării de uzură. Dacă anvelopele au o adâncime a benzii de rulare mai mică de 4 mm, este bine să se ia în calcul achiziționarea de anvelope noi, deoarece acestea nu mai sunt sigure pe suprafețe umede. Verificarea uzurii neuniforme a anvelopelor și a existenței tăieturilor sau rupturilor este și ea importantă, astfel că nu este recomandată utilizarea anvelopelor care par deteriorate. De asemenea, anvelopele nu trebuie folosite atunci depășesc 10 ani sau când au fost folosite mai mult de 6 ani.”, adaugă Dražík.

  1. Dealerii de anvelope respectă măsurile de protecție în vigoare

Dealerii de anvelope iau măsuri pentru a se asigura că magazinele pot fi vizitate în deplină siguranță de către clienți. Multe lanțuri au planuri ample despre cum să-și dezinfecteze magazinele și să păstreze distanțele de siguranță adecvate între personal și clienți. În plus, mulți dealeri de anvelope au magazine online, unde pot fi rezervate și achitate costurile pentru produse și servicii.

Așadar, utilizarea anvelopelor premium de vară în timpul anotimpului cald și a celor de iarnă pentru lunile de iarnă, vor determina un condus în siguranță pentru o lungă perioadă de

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

Samsung dă undă verde aspiratoarelor robot inteligente cu Jet Bot AI+

Publicat

pe

Jet Bot AI+ este primul aspirator robot din lume care este echipat cu un senzor 3D activ de tip stereo și cu o soluție Intel AI pentru a oferi o curățare precisă și eficientă

Utilizatorii pot experimenta o curățare inteligentă fără a compromite standardele de igienă datorită tehnologiei de recunoaștere a obiectelor de ultimă generație

București, România – 30 iunie – Samsung Electronics Co., Ltd. a anunțat lansarea globală a noului său aspirator robot, Jet Bot AI+. Prezentat pentru prima dată la CES 2021, noul robot aspirator demonstrează angajamentul Samsung în a le oferi utilizatorilor soluții inovatoare și inteligente pentru a-și optimiza rutinele de curățare a locuințelor. Acesta va fi lansat în SUA și Europa în iunie și va fi disponibil și în regiunile din America Latină, Asia de Sud-Est și CSI în a doua jumătate a anului 2021.

„Jet Bot AI+ reflectă angajamentul permanent al Samsung de a crea electrocasnice conectate care să ofere performanțe dinamice adaptate nevoilor variate ale utilizatorilor noștri. Suntem foarte nerăbdători să introducem un aspirator robot dotat cu tehnologii de detectare și recunoaștere a obiectelor, de top în industrie. Utilizatorii își pot curăța casele acum într-un mod mai inteligent și eficient folosind Jet Bot alimentat prin AI, care transformă procesul de curățenie într-unul mai personalizat și mai convenabil”, a declarat Hyesoon Yang, Vice President and Head of the Customer Experience Team of the Digital Appliances Business la Samsung Electronics.

Jet-Bot-AI-1 (7)

 Tehnologii de ultimă generație – recunoașterea obiectelor și AI Driving

Jet Bot AI+ este primul robot aspirator din lume dotat cu un senzor 3D activ de tip stereo, care scanează cu precizie un câmp vizual larg pentru a evita obiectele mici, greu de detectat de pe podea. Camera sa de profunzime 3D – echivalentă cu 256.000 de senzori de distanță – poate detecta cu precizie obstacole mici de până la 1cm. Această funcție de detectare a obiectelor poate împiedica blocarea unității pe obstacolele mici pe parcursul desfășurării procesului de curățenie.

Jet Bot AI+ este, de asemenea, primul aspirator robot din lume care este echipat cu o soluție Intel AI, care alimentează tehnologia Jet AI de recunoaștere a obiectelor. Soluția inteligentă îi permite robotului să navigheze cu mai multă precizie, recunoscând nu doar obiectele de pe podea, ci și electrocasnicele și mobilierul. Tehnologia inteligentă de luare a deciziilor cu care aspiratorul robot este înzestrat le oferă utilizatorilor siguranța că acesta poate curăța spațiul în jurul obiectelor, precum jucăriile pentru copii, păstrând în același timp o distanță sigură de obiectele delicate, precum vazele din porțelan. De asemenea, acesta poate clasifica o serie de articole, precum excrementele animalelor de companie, paharele de sticlă și cablurile electrice, ca fiind periculoase sau susceptibile de a provoca o eventuală contaminare ulterioară, evitându-le.

Jet Bot AI+ este echipat, de asemenea, cu un senzor LiDAR capabil să analizeze locația într-un mod foarte precis pentru a-și optimiza traseul de curățare, scanând în mod repetat camera pentru a colecta informații referitoare la distanța de parcurs. Această tehnologie funcționează bine și în zonele mai întunecate, sub mobilier sau în camerele mai slab luminate, astfel încât unitatea să poată acoperi o zonă mai mare cu o vizibilitate minimă.

 Jet-Bot-AI-Infographic-e1624608118785 (7)

Curățare puternică de la început până la sfârșit

Utilizatorii își pot curăța casele mult mai bine cu ajutorul tehnologiilor avansate care permit o curățare puternică. Motorul Digital Inverter al lui Jet Bot AI+ maximizează puterea de aspirare pentru o curățare mai în profunzime. Iar cu funcția sa inteligentă de control al puterii, noul aspirator robot poate identifica chiar și tipul de suprafață care trebuie curățat, precum și cantitatea de praf care se află pe el. Folosind aceste informații, unitatea își poate regla automat puterea de aspirare pentru o sesiune de curățare mai optimizată.

Jet Bot AI+ vine, de asemenea, cu o serie de funcționalități legate de igienă, care permit curățarea fără efort a podelei, asigurându-se, în același timp, că praful este înlăturat în siguranță fără să fie eliberat înapoi în aer. Sistemul său avansat de filtrare cu 5 straturi colectează 99,99% micro praf, inclusiv particule de dimensiuni de 0,5 ~ 4,2µm care, de regulă, pot scăpa cu ușurință. Toate piesele și filtrele pot fi curățate, astfel încât acestea să poată fi menținute la un nivel optim de igienă.

Jet Bot AI+ face echipă cu Clean Station, care colectează murdăria și părul într-un sac de praf de 2,5 litri și care trebuie înlocuită doar o dată la una sau trei luni. După curățare, aspiratorul robot revine automat la Clean Station, golindu-se cu ajutorul tehnologiei Air Pulse, completat de un sistem de filtrare cu mai multe straturi care colectează 99,999% din praful fin, asigurându-se că nu se eliberează praful înapoi în aer.

O curățare convenabilă și o utilizare eficientă

Utilizatorii pot controla și monitoriza Jet Bot AI+ de la distanță folosind aplicația SmartThings direct de pe smartphone-urile lor. Aspiratorul robot poate fi programat pentru curățarea selectivă fie într-o singură cameră, fie în mai multe, cu funcția Select & Go. Aplicația poate fi, de asemenea, utilizată pentru a restricționa virtual accesul în unele zone.

Robotul inteligent oferă, de asemenea, capacități de recunoaștere vocală Bixby, ceea ce înseamnă că utilizatorii pot folosi comenzile vocale pentru a programa sesiuni de curățare, pentru a schimba modurile sau chiar pentru a solicita cele mai noi informații, precum știri sau actualizări meteo.

Iar cu Live Cleaning Report, utilizatorii pot urmări, în timp real și cu ușurință, traseul lui Jet Bot AI+ pe o hartă virtuală a spațiului lor de locui. Utilizatorii pot vedea unde zona curățată și chiar pot întrerupe procesul sau îi pot indica robotului unde să se oprească. După ce a finalizat curățarea spațiului, utilizatorii pot verifica istoricul curățării pentru a vedea ce zone au fost finalizate, cât a durat și ce traseu a urmat.

Mai mult, utilizatorii își pot monitoriza casa de la distanță cu modul Patrol al Jet Bot AI+, care utilizează o cameră frontală a unității pentru a transmite imagini video prin intermediul aplicației SmartThings. Modul Patrol le permite utilizatorilor să monitorizeze stadiul spațiilor pe care doresc să le verifice în deplasare și chiar le permite să se bucure de această caracteristică prin programare. Unitatea inteligentă acceptă, de asemenea, criptarea end-to-end, astfel încât clipurile video sunt sigure și pot fi vizualizate doar de un singur utilizator autorizat.

 

Îngrijire intuitivă a animalelor de companie

Proprietarii de animale de companie pot profita în continuare de aceste caracteristici cu serviciul SmartThings Pet, care urmează să fie lansat în luna august. Acesta le permite utilizatorilor să verifice și să aibă grijă de animalele de companie chiar și în timp ce sunt plecați. De exemplu, SmartThings Pet se sincronizează cu produsele de la PETKIT, o companie de tehnologie dedicată aducerii pe piață a produselor inteligente pentru animale de companie – și anume, seria Element feeder și casa inteligentă pentru animale de companie COZY. Prin integrarea îngrijirii animalelor de companie în ecosistemul său inteligent pentru casă, Samsung reinventează modul în care utilizatorii trăiesc și interacționează cu tovarășii lor de companie.

Disponibilitate locală

Gama de aspiratoare Jet Bot AI+ va fi disponibilă în România începând cu luna iulie 2021.

Despre Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiră oamenii și creează viitorul prin tehnologii și idei. Compania redefinește lumea televizoarelor, pe cea a smartphone-urilor, a dispozitivelor wearables, a tabletelor, a electrocasnicelor digitale, a sistemelor de rețea și memorie și a ecranelor profesionale. Pentru cele mai noi informații, vizitați Samsung Newsroom la http://news.samsung.com .

Citeste in continuare

Administrație locală

Importanta firmelor care ofera servicii funerare nu poate fi pusa la indoiala

Publicat

pe

Decesul unei persoane implica luarea unor decizii rapide si foarte importante motiv pentru care este necesara identificarea unei persoane care este capabila sa ia astfel de decizii in momentul in care este socata de ceea ce s-a intamplat. Este clar ca membrii familiei nu pot fi luati in considerare pentru ca sunt traumatizati din punct de vedere psihologic de ceea ce s-a intamplat cu persoana iubita motiv pentru care trebuie cautata o alta varianta. Pentru a nu mai pierde timpul trebuie apelat la o firma care ofera servicii funerare. Persoanele care lucreaza in cadrul acestor firme sunt special pregatite pentru a putea gestiona profesionist o astfel de situatie. Avand in vedere ca reusesc sa faca acest lucru a crescut cererea pentru contractarea serviciilor funerare. Aceasta cerere a fost foarte mare mai ales anul trecut, atunci cand tara noastra a inregistrat un numar foarte mare de decese cauzate de catre noul coronavirus.

De ce sa optezi pentru contractarea serviciilor funerare?

Cu toate ca apelarea la acest tip de servicii implica necesitatea unei situatii foarte triste, asa cum este decesul unei persoane dragi, serviciile funerare sunt o necesitate pentru ca decesul unei persoane este evolutia fireasca a vietii. Nimeni nu poate fugi din calea mortii asa ca fiecare dintre noi ar trebui sa priveasca cu mai multa lejeritate momentul in care apare decesul. Desi este un eveniment in care tristetea, lacrimile, durerea sufleteasca si revolta sunt la cote maxime, inmormantarea trebuie sa se desfasoare intr-un mod profesionist. Aecst lucru este posibil doar in cazul in care se apeleaza la serviciile oferite de catre o echipa de oameni profesionisti. Pe langa faptul ca acestia au expertiza necesara pentru a gestiona o astfel de situatie, nu sunt implicati din punct de vedere sufleteste ceea ce face ca organziarea inmormantarii sa fie o actiune destul de usor de indeplinit.

Federatia Funerara Romana lucreaza pentru a putea oferi cele mai profesioniste servicii funerare

Avand o vasta experienta in domeniul serviciilor funerare, personalul care lucreaza in cadrul pompe funebre Romania face tot ceea ce este posibil pentru ca serviciile funerare existente pe piata de specialitate sa fie cat mai profesioniste. Respectarea drepturilor firmelor care activeaza in acest domeniu de activitate precum si a clientilor care contracteaza astfel de servicii sunt alte indatoriri avute de catre cei care lucreaza in cadrul acestei federatii. Pentru a afla mai multe detalii dar si pentru a putea lua legatura cu persoanele care lucreaza in cadrul federatiei acceseaza Servicii funerare Romania.

Concluzii

Pentru ca societatea in care traim a evoluat extrem de mult in ultimii ani de zile dar si pentru ca ofera o serie de beneficii foarte importante, serviciile funerare sunt din ce in ce mai accesate. Cererea crescuta a facut ca in momentul de fata pe piata sa existe foarte multe alternative in ceea ce priveste firma care se va ocupa de tot ceea ce presupune organizarea inmormantarii. Pentru ca totul sa se desfasoare asa cum ar trebui sa se desfasoare o inmormantare serioasa, conform traditiilor bisericesti, apeleaza fara nici o urma de ezitare la serviciile funerare oferite de catre firmele care sunt autorizate sa presteze astfel de servicii.

Citeste in continuare

Administrație locală

CSALB lansează Caravana Online în cele mai mari orașe ale țării. Ce au obținut craiovenii din negocierile cu băncile

Publicat

pe

Conciliatorii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) îi vor sfătui pe consumatorii români de servicii financiare din cele mai mari orașe ale țării cum să își formuleze cererile și ce trebuie să facă pentru a avea o negociere reușită cu banca sau IFN-ul. Campania de informare se va desfășura pe parcursul a cinci luni și se va adresa consumatorilor din Arad, Timiș, Cluj, Galați, Iași, Constanța, Bihor, Dolj, Brașov, Argeș și Prahova. Din cauza pandemiei, Caravana pe care CSALB o organiza prin întâlniri periodice cu consumatorii, reprezentanții băncilor comerciale, jurnaliști și autorități locale nu a mai fost posibilă de la finalul anului 2019. Totodată, concilierile s-au desfășurat exclusiv online sau telefonic. În aceste condiții, considerăm necesară o campanie de informare online și prin intermediul presei locale, în care să transmitem recomandări consumatorilor privind modalitatea de redactare a cererii de intrare în negociere cu instituția de credit, dar și în legătură cu rigorile, limitele și cerințele din timpul unei negocieri la distanță.

EXEMPLE CU CE AU OBȚINUT CRAIOVENII ÎN URMA NEGOCIERILOR CU BĂNCILE

  • V a solicitat restituirea comisionului de administrare și reducerea dobânzii la un credit ipotecar. Soluția găsită de conciliatorul CSALB și acceptată de bancă a fost ștergerea parțială a datoriei cu suma de 10.000 euro.
  • Consumatorul L.C a solicitat soluționarea dosarului de daună deschis la o societate de asigurări, în baza polițelor de asigurare întocmite de bancă pentru imobilul aflat în garanția creditului. Clientul deține un credit imobiliar, iar la acordarea acestuia a prezentat băncii o poliță facultativă și o poliță PAD. La scadență, clientul nu a reînnoit polițele, optând pentru reînnoirea automată de către bancă, iar dauna pe care a avut-o la imobil a survenit în afara perioadei de valabilitate a polițelor. În urma negocierii din cadrul CSALB banca a acceptat să plătească suma de 12.627 lei reprezentând contravaloarea daunei.
  • C a solicitat conversia creditului din CHF în lei. La solicitarea de conversie, comerciantul a oferit un discount de 25% din soldul rămas de achitat. Ca urmare a acceptării propunerii, s-a încheiat un contract de tranzacţie cu valabilitate 3 luni. În intervalul de trei luni, consumatoarea va achita un procent de 75% din soldul datorat Ia data semnării contractului de tranzacţie, iar comerciantul va renunţa la diferenţa de 25%.
  • C. a solicitat eliminarea comisionului de administrate pentru un credit în CHF. Comisionul era de 0,15% din sold. Soluția propusă părților a fost eliminarea comisionului de administrate pe 12 luni de la data semnării actului adițional.

CELE MAI MULTE CERERI DE NEGOCIERE CU BĂNCILE VIN DIN BUCUREȘTI ȘI ARGEȘ

În 2020 și 2021 CSALB a primit aproximativ 3.400 de cereri din partea consumatorilor adresate băncilor și IFN-urilor. De la începutul anului 2021, consumatorii au transmis peste 1.000 de solicitări.

Cele mai multe cereri de negociere sunt trimise de consumatorii din București (22% din numărul total de cereri), Argeș, Ilfov, Prahova și Cluj. Cele mai puține cereri vin din Sălaj, Satu-Mare, Covasna, Caraș-Severin și Harghita. Ultimele cinci județe însumează împreună sub 1% din numărul total de cereri.

Doar 58 de consumatori din Dolj au solicitat în 2020 și primele luni din 2021 o negociere cu banca sau IFN-ul pentru contractele aflate în derulare, județul Dolj fiind al 12-lea din țară ca număr de cereri transmise către CSALB. De exemplu, din Gorj au sosit 66 de cereri, iar din Olt 43 de cereri.

Caravana online a CSALB își propune să informeze consumatorii de servicii financiare despre posibilitățile și avantajele pe care le aduce concilierea față de soluționarea problemelor în instanță.

În ultimii 5 ani (din martie 2016 până în prezent), consumatorii au obținut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu băncile în cadrul CSALB. Anul trecut, valoare medie a beneficiilor obținute în urma negocierilor a fost de 3.700 de euro/caz soluționat.

CE RECOMANDĂ CONCILIATORII

Valentin Cocean: În mod greșit unii dintre consumatori își axează cererile pe ideea clauzelor abuzive, plecând cumva de la ceea ce aud din instanță. Încercăm să le explicăm că noi nu judecăm aici din perspectiva din care judecă instanța, pentru că în conciliere accentul cade pe motivele lor personale, pe problemele lor. În plus, au existat soluții în cadrul CSALB care au avantajat consumatorul într-un mod în care mă îndoiesc că ar fi putut să fie ajutat de către instanță. De multe ori, chiar dacă s-ar stabili caracterul abuziv al unor clauze, consumatorul n-ar ajunge, cu siguranță, la o reducere de sold de valoarea obținută în procedura noastră.

Nela Petrișor: Foarte mulți vin la CSALB din această nevoie de a li se face dreptate, or primul pas pe care eu îl fac în discuția cu consumatorii este exact acesta: nu sunteți la instanța de judecată! Acceptați concesii! Acceptați o discuție care, până la urmă, vă poate duce într-un contract mult mai avantajos decât cel pe care l-ați avut și decât cel pe care l-ați fi putut obține teoretic sau ipotetic de la o instanță de judecată.

Camelia Popa: Consumatorii ar trebui să-și cunoască, în primul rând, contractul și ce vor să obțină din partea băncii. De exemplu, unii consumatori spun că vor reducerea ratei contractuale prin micșorarea dobânzii, deși dobânda lor este mult sub condițiile de piață. Consumatorilor le-aș recomanda să depună cereri motivate și adaptate nevoilor reale ale fiecăruia, să-și urmărească propriul scop și nu scopul pe care l-au urmărit alți consumatori. Iar băncilor le-aș recomanda o mai mare deschidere spre mai multe soluții de identificat în cazul fiecărui consumator. Și o mai mare adaptabilitate la ce îi trebuie consumatorului astfel încât să ducă un contract până la maturitate.

CUM S-A SCHIMBAT COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR ȘI BĂNCILOR 

În această perioadă plină de transformări determinate de pandemie, am observat modificări atât în comportamentul consumatorilor, cât și în cel al băncilor.

Din partea consumatorilor observăm o scădere a interesului în ceea ce privește modalitatea de completare a cererii trimise CSALB și adresate băncii. De multe ori oamenii nu își motivează deloc solicitarea, dar au așteptări mari legate de finalitatea cererii. Probabil că mulți consumatori pleacă de la premiza că situația specială în care ne aflăm obligă instituțiile financiare să accepte oricum intrarea în negociere. Le reamintim că această procedură este diferită de cea din moratoriile legale, prin care amânarea ratelor se făcea automat, printr-o simplă cerere. Aici vorbim de negocierea unor clauze și condiții din contracte, iar consumatorii ar trebui să își cunoască bine propriile contracte de credit pentru a ști ce anume să solicite și pentru a putea fi ajutați în acest demers atât de către conciliatori, cât și de către reprezentanții băncilor. De aceea, concilierea nu trebuie percepută ca un ”tonomat” în care bagi o cerere și primești automat beneficiile negocierii. Directiva europeană care stă la baza înființării CSALB prevede că această procedură este voluntară, adică nu presupune o obligativitate din partea vreunei părți pentru intrarea în negociere. Dincolo de acest aspect, băncile iau în calcul mai multe variabile atunci când acceptă cererea și, implicit, intrarea în conciliere cu consumatorul. Printre acestea sunt: istoricul relației cu respectivul consumator, buna-credință a acestuia, dovezile pe care acesta le aduce când invocă deteriorarea situației lui financiare sau modul în care și-a respectat contractul până la momentul primirii cererii de conciliere.

De cealaltă parte, reprezentanții băncilor trebuie să dea dovadă de mai multă empatie cu privire la cazurile în care intră în negociere, să primească mandat relevant pentru propunerea unor soluții reale de rezolvare a situației consumatorului și să nu vulnerabilizeze, prin lipsă de flexibilitate, o relație deja problematică. Am observat că modalitatea de negociere dintre părți, așa cum este organizată prin intermediul CSALB, devine un model de bune practici preluat de tot mai multe bănci comerciale în relația lor directă cu consumatorii. Ne bucurăm să constatăm acest lucru, deoarece ne arată că CSALB a devenit un exemplu bun de urmat pentru sistemul bancar, în ceea ce privește rezolvarea problemelor pe care le au consumatorii. Cu toate acestea, atragem atenția că, fără expertiza unui conciliator, a unui expert în drept financiar – bancar, care să propună o soluție imparțială, este mai dificil de derulat o negociere echitabilă, din care ambele părți să aibă de câștigat”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Afaceri23 de ore inainte

Succes Grup – Servicii Dedicate de Business pentru Companii

Succes Grup este o companie specializată în activități de presă și PR, software, consultanță, formare profesională, training, marketing și servicii...

Social24 de ore inainte

Aqua Carpatica are o compoziție minerală bogată care amplifică gustul vinului, spune Martin Riese

Secretul unui șpriț bun stă în echilibrul dintre vin, apă minerală și bule. O apă minerală de calitate, prin electroliții...

EvenimentO zi inainte

Cum poți alege rochia de mireasă | edenbride.ro

Cum poți alege rochia de mireasă Rochia de mireasă este o creație deosebită și frumoasă, dar totodată și foarte pretențioasă...

Afaceri3 zile inainte

AG Travel aduce paradisul mai aproape de tine

Ag Travel – de la idee la o vacanță de neuitat   Ag Travel  este o agenție tour-operatoare, ce are...

Social5 zile inainte

Utilitatea și importanța cursurilor de prim ajutor

De ce este importantă cunoașterea acordării manevrelor de prim ajutor ? Cunoștințele de prim ajutor sunt vitale atât la nivel...

Social5 zile inainte

Curs de urgențe medicale în cabinete stomatologice

Ești medic stomatolog  și ai nevoie să intervii  eficient  în cazul în care pacientul tău prezintă afecțiuni ce  necesită intervenția...

Eveniment6 zile inainte

DJ DEGIANNY continua sa isi incante fanii cu noi mixuri de senzatie!

… house, progressive house, electro, edm, trance, festival sunt parte a DJ DEGIANNY – muzica fiind cea mai mare pasiune...

Sport6 zile inainte

Baschet la Palat! Super eveniment sustinut de Alexandrion Group!

Super eveniment de baschet 3×3 chiar în Palatul Parlamentului sustinut de Alexandrion Group. Finalele circuitelor mondiale vin la București. Bucureștiul...

EvenimentO săptămână inainte

PROMO/In curand doamna Nicoleta Catalina Bozianu? In sfarsit?/Prea tarziu?!!!/ Slabe sperante/In curand vom publica episodul VII din „Motivele care au generat insuccesul electoral de la alegerile parlamentare din 2020 ale PMP/Tradari din interiorul partidului ale unor grupari care si-au luat partidul pe nume personal in schimbul primirii unor foloase necuvenite si… in interes imobiliar/Politica cu sechestrari, cu clanul lui Sadoveanu, numit si clanul Belgienilor si incalcari grave ale statutului” – Ziarul Incisiv de Prahova

Aceasta a devenit chestor de poliție la numai 35 ani și la doar 42 ani era un veritabil tânăr pensionar,...

AfaceriO săptămână inainte

SOLUȚII PENTRU FRUMUSEȚEA NOASTRĂ DE ZI CU ZI!

Există suplimente alimentare care ne ajută să fim mai frumoase în fiecare zi. Principalele acțiuni ale acestor remedii sunt asupra...

Știrile Săptămânii