Connect with us

Afaceri

Cum să fii un bun marketolog – abilități și calități

Publicat

pe

Se spune că nu e destul să faci o facultate de relaţii publice, marketing sau comunicare pentru a fi un marketolog de succes. Strategiile învăţate acolo, cu siguranţă îţi vor prinde bine într-o carieră în acest domeniu,  dar să nu uităm că marketingul înseamnă arta de a vinde, deci trebuie să ai abilităţi negociere, convingere şi altele foarte importante, pentru a determina pe alţii să cumpere produsul sau serviciul tău. Unde mai pui că marketingul este un domeniu foarte vast, începând de la marketing clasic poți ajunge ușor să te ocupi cu servicii SEO.

Care sunt cele mai importante calităţi ale unui specialist în marketing?

În primul rând trebuie să fii creativ, pentru că azi vei promova, să spunem produse cosmetice, iar mâine, s-ar putea să convingi clienţii să cumpere de la tine lacuri și vopsele pentru uși și ferestre. Va trebui să ai multă creativitate ca să promovezi o varietate mare de produse, pentru că tehnicile utilizate în cazul produselor cosmetice nu vor putea fi folosite şi la vopselele pentru uşi şi ferestre. În primul rând, este vorba despre alt public, alte posibilităţi etc.

Diplomaţia este o altă calitate necesară pentru un specialist în marketing. Va fi nevoie, deseori, să discuţi sau să te confrunţi cu diferiţi oameni, să ajungi la un anumit compormis. Trebuie să zâmbeşti mereu şi să comunici deschis şi calm cu clienţii. De asemenea, trebuie să manifeşti interes şi să te bucuri de orice întrebare de la orice persoană, în caz contrar, ai putea pierde un client, care nu va mai manifesta interes pentru tine.

Dicţia bună, la fel este destul de importantă şi aduce un plus de încredere pentru specialistul în marketing. De ce? Pentru că al va prezenta produse, va ţine discursuri, din care, cei prezenţi vor avea nevoie să înţeleagă mesajul principal. Aici nu-și au locul bâlbâielile, ezitările sau ticurile verbale, căci de felul cum vei vorbi publicului depinde foarte mult dacă vor lua sau nu produsele promovate.

Cu siguranță, cei din sfera marketingului au o doză bună de curiozitate, nu ne referim la curiozitatea ce se referă la viața personală a cuiva, cu toate că și asta, în anumite momente te poate ajuta. Vorbim despre o curiozitate legată de tot ce se întâmplă pe piață. Specialistul trebuie să fie mereu atent și la curent cu toate noutățile din domenii diferite – economie, social, cultural, chiar și politic, pentru că ele pot avea impact asupra afacerii. Într-un cuvânt, trebuie să fii jurnalist.

Chiar trebuie să o faci, de multe ori, pe jurnalistul, pentru că scrisul tot face parte din funcția ta de specialist în marketing – anunțuri, comunicate, strategii, noutăți, articole promoționale, mesaje de felicitare  și alte tipuri de materiale, cad, deseori pe umerii tăi, de aceea, o condiție foarte imporantă este să stai bine cu gramatica și să ai simțul știrii.

Trebuie să cunoști foarte bine și calculatorul, nu doar gestionarea rețelelor sociale care devin din ce în ce mai puternice, precum Facebook, LinkedIn, Twitter, Flickr și altele, dar să te poți descurca cu Excelul, Indesignul, Microsoft Picture Manager și altele

Ce face mai face un marketolog?

El face multe lucruri în cadrul unei companii, le enumerăm doar pe câteva:

  • supraveghează piața și face analize de piață;
  • analizează țintele de pe piață și preferințele clienților
  • scrie strategii și planuri de promovare
  • organizează campanii de promovare
  • elaborează studii de marketing;
  • este prienten cu concurenții, adică îi  monitorizează permanent J
  • informează conducerii companiei în caz de eșec pe piață și asupra nevoii de schimbare din aceste motive;
  • cooperează cu agențiile de publicitate

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Afaceri

5 reguli pentru publicarea comunicatelor de presa de inalta calitate

Publicat

pe

articole SEO ADfel Digital Marketing

Conceperea continutului de inalta calitate si publicarea acestuia pentru a fi citit de un anumit segment de public poate fi dificil. Indiferent daca publicul tinta este un client, un investitor, un jurnalist sau un public mai larg interesat de un anumit subiect, tot ceea ce trebuie sa oferi audientei sunt cateva secunde care transforme articolul SEO intr-un adevarat comunicat de presa. Oamenii nu sunt usor de pacalit si nici nu ar trebui sa fie asta intentia ta pentru ca acestia vor renunta sa mai citeasca, iar continutul tau va fi considerat ca fiind de slaba calitate.

Din acest motiv este indicat sa adaugi un plus valoare informatiilor generale care pot fi gasite oricand in alta parte si astfel oamenii vor continua sa citeasca articolul SEO si mesajul pe care il transmiti, generand astfel chiar si semnale sociale precum Like, distribuiri sau comentarii.

De prea multe ori, continutul publicat online cu intenții bune nu se incadreaza in tiparele unui de calitate inalta, deoarece a fost aruncat la gramada cu stirile periodice fara sa fie stabilit un plan bine conceput.

Asadar, urmareste aceste cinci reguli si concepe articole SEO ca un adevarat profesionist:

Fa continutul text interesant si relevant

Acesta este probabil cea mai grea regula de urmat si necesita multa rabdare si pregatirea unui plan editorial anual. In afara de publicarea noutatilor in sectiunea de interes, este indicat ca articolul SEO sa aiba si un alt scop, cum ar fi spre exemplu tematica sarbatorilor de iarna, Craciunul, revelionul, sarbatorile pascale etc.

Asadar, incepe prin crearea unui calendar editorial anual cu cel putin 2 sau 3 luni inainte de evenimente si coordoneaza continutul in functie de celelalte strategii de marketing, produse sezoniere, vanzari specifice sau alte tipuri de continut care sunt consumate de publicul tinta in preajma acestor evenimente anuale.

Fii o autoritate in domeniu

In termeni tehnici SEO si pagini web, obtinerea unei autoritati ridicate (DA) poate fi o nebuloasa sau o reflectie a evolutiei interminabila a algoritmilor motoarelor de cautare, dar autoritatea inseamna si distribuirea articolelor SEO care vor beneficia de increderea oamenilor si a altor site-uri cu prestigiu. Informatiile clare, redactarea clara si curata utilizand intertitluri si citate nu vor fi niciodata demodate.

Evita mesajele scurte si nesubstantiale

Etapa in care algoritmii motoarelor de cautare cautau un anumit numar minim de cuvinte a trecut. Acum este important ca prin articolele SEO sa se ofere continut de o calitate cat mai inalta, ceea ce inseamna ca trebuie sa concepi un mesaj nici prea scurt, dar nici prea lung, care sa aduca plus valoare subiectului abordat si cu linkuri relevante atat pentru paginile site-ului tau, cat si pentru alte site-uri de pretigiu din mediul online.

Asadar, daca planuiesti sa iti creezi propriul calendar editorial, fa-o in asa fel incat acesta sa contina mesaje pline de substanta, relevante si utile pentru utilizatori.

Implica cititorul inca de la inceput

Nu concepe articole SEO cu continut de tip oferta sau reclama, iar mai apoi sa trantesti un link de multe ori amplasat irelevant si nici nu lauda produsele sau serviciile oferite ca si cum acesta ar fi singurul de pe piata.

Adopta o pozitie neutra si implica cititorul in articolul tau SEO inca de la inceput, contentrand intregul subiect pe tema abordata. Foloseste intrebarile pe care oamenii le adreseaza adesea si pentru care doresc un raspuns, foloseste imagini sau videoclipuri relevante si atragatoare, iar utlizatorii online se vor implica mai mult si chiar isi vor spune opiniile fata de subiectul relatat.

Concepe articolul SEO usor de digerat

Exista studii conform carora 52,2% din traficul de site-uri are ca sursa smartphone-urile, iar asta inseamna ca formatul in care transmiti mesajul trebuie sa fie clar, usor de citit pentru oameni si in formatat adaptat pentru varianta mobila.

Adevarata provocare o vei intalni la incercarea de mentinerea a unui echilibru intre substanta articolului SEO si stilul de redactare. Daca alegi sa mentii titlurile scurte, sa folosesti numerotare si bullets, bolduri si italic, cu certitudine vei putea face continutul articolelor mai usor de parcurs indiferent de dispozitivul pe care este redat.

Asadar, daca scopul tau este sa ai rezultate bune in Google prin articole SEO, ADfel Digital Marketing iti recomanda sa te orientezi catre experienta utilizatorilor online si astfel vei castiga si increderea motoarelor de cautare. Daca vrei sa aflii mai multe despre firma SEO ADfel Digital Marketing, viziteaza site-ul adfel.ro si afla mai multe detalii despre serviciile pe care le oferim.

Citeste in continuare

Afaceri

Cum decoram si amenajam camera bebelusului?

Publicat

pe

Emotiile unui parinte

In momentul in care afli ca vei deveni parinte lucrurile incep sa se schimbe, iar responsabilitatile cresc pe zi ce trece. Aparent totul este din ce in ce mai greu si mai mult decat atat, se ivesc mici presiuni de ici, de colo. Insa, nu trebuie sa iti faci prea multe griji, ci sa privesti lucrurile relaxat si sa le tratezi cu calmitate si rabdare, pentru ca chiar tu esti singura persoana care va trebui sa ia toate deciziile, conform dorintelor pe care le ai din toate punctele de vedere. Incepand cu personalul medical, care iti va monitoriza sarcina pe parcursul celor 9 luni si pana la amenajarea si decoararea camerei bebelusului.

Despre amenajarea si decorarea camerei bebelusului

Tot ceea ce tine de acest capitol reprezinta o problema pentru parinti, incepand cu:

  • Modalitatea de organizare a spaatiului;

  • Alegerea culorilor;

  • Tipul mobilierului;

De ce sunt adevarate probleme aceste aspecte? Ei bine, pentru ca in principiu toate acestea trebuie sa fie tratate cu seriozitatea maxima, intrucat nu vorbim despre o amenajare pe termen scurt ci despre una pe termen lung, care ar trebui sa dureze pana cand copilul implineste 4-5 anisori. Ulterior vei trece la o alta etapa, cand va trebui sa iei lucrurile de la zero.

Daca inca nu stii care este sexul copilului, poti incepe prin alegerea culorilor, iar in aceasta situtatie poti opta pentru culori pastelate sau neuter, atat in cazul peretilor, cat si a mobilierului.

Insa, atunci cand vine vorba despre mobilier, ideal ar fi sa va orientati catre seturi de mobile pentru bebelusi care sa se potriveasca intocmai

Insa, cum decoram camera existanta a bebelusului in prag de sarbatori? Pentru ca si el trebuie sa simta spiritul sarbatorilor, ar trebui sa va orientati catre decoratiuni discrete, care sa nu il deranjeze si care ii pot fi parteneri de joaca. De exemplu, decoratiunile de Craciun nanan pentru camera bebelusului sunt ideale si placute.

Citeste in continuare

Afaceri

Targetarea locala in Google Ads

Publicat

pe

Există mai multe tehnici de optimizare a anunțurilor care vă pot ajuta să profitați la maxim investițiile dvs. în PPC. Când se face corect, acestea pot produce rezultate excelente în campaniile dvs. de publicitate AdWords și Facebook.

Indiferent dacă marca dvs. are o locație sau 1.000, optimizarea căutării plătite și a reclamelor Facebook pentru clienții locali vă poate ajuta să generați mai multe conversii și venituri.

Căutările plătite și anunțurile Facebook domină cheltuielile publicitare digitale în Statele Unite, deoarece agenții de publicitate cer „mai multă granularitate în capacitățile de direcționare pentru a ajunge la consumatori”.

Mai mulți consumatori folosesc informațiile locale găsite în anunțuri (în special linkul pentru indicații și butonul pentru a face apel).

Având în vedere aceste aspecte, mărcile trebuie să optimizeze campaniile publicitare la fiecare punct de contact, pentru a facilita conversia consumatorilor, oricum și oriunde doresc.

Publicul țintă în funcție de locația lor

Direcționarea în funcție de locație este utilă pentru a ajunge la audiențe în zona dvs. de servicii.

Atât Google AdWords, cât și Facebook permit agenților de publicitate să țintească publicul în funcție de țară, stat, oraș sau cod poștal.

Utilizați date care sunt ușor disponibile în CRM-ul dvs. pentru a determina locația clienților.

Creați conținut publicitar specific locației

Scrierea unei copii publicitare relevante din punct de vedere geografic poate încuraja consumatorii să apeleze la compania dvs.

Potrivit Google, patru din cinci consumatori doresc reclame personalizate pentru orașul lor, codul poștal sau împrejurimile imediate.

Trebuie să vă asigurați întotdeauna că limba din anunțurile dvs. vorbește despre locația pe care o vizați.

Programează-ți anunțurile în timpul orelor de afaceri deschise

Un studiu DialogTech recent a descoperit că aproape unul din cinci apeluri conduse de căutarea plătită se adresează la mesageria vocală. Mai mult, 57 la sută din mesajele vocale ale apelanților au semnalat intenția de cumpărare. Aceasta reprezintă oportunitățile pierdute de a converti apelanții în clienți.

Pentru a preveni pierderea cheltuielilor publicitare, puteți utiliza programarea anunțurilor pentru a vă asigura că anunțurile dvs. vor apărea numai atunci când afacerea dvs. este deschisă.

În mod ideal, ar trebui să difuzați anunțurile în timpul programului normal de lucru și când cineva este disponibil pentru a răspunde la telefon.

Mai multe detalii pe www.star-marketing.ro 

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment12 ore inainte

Procurorul Ionuţ Botnaru şi-a retras candidatura pentru funcţia de şef al DNA

”Teroriștii” din decembrie au fost securiștii aflați sub comanda lui Iulian Vlad, securisti care ne conduc si azi si/sau sunt...

Eveniment2 zile inainte

,,Poți să îi prostești pe puțini de multe ori, pe mulți de puține ori, dar niciodata pe mulți de multe ori”/Că așa e cu statul de drept

”Teroriștii” din decembrie au fost securiștii aflați sub comanda lui Iulian Vlad, securisti care ne conduc si azi si/sau sunt...

Uncategorized2 zile inainte

ViewSonic a anunțat în cadrul Pepcom 2020 lansarea monitorului pentru jocuri de 55”, noul monitor compatibil NVIDIA G-SYNC și obținerea certificării Blur Busters Strobe

ViewSonic® Elite a prezentat noi monitoare, printre care un monitor compatibil NVIDIA G-SYNC, primul monitor din lume certificat Blur Busters...

Eveniment3 zile inainte

Afla cum poti solicita si tu credite nebancare de la Provident!

Tot mai multi romani sunt tentati de ideea unei afaceri pe cont propriu, care le ofera atat libertatea programului, cat...

Eveniment4 zile inainte

OPINIE/Politicienii, preocupați doar de soarta lor, preferă să sacrifice o țară și un popor decât să renunțe la furtul din banii publici

Caracter, conștiință, bun simț, altruism, muncă, modestie cinste, onoare, devotament, credință, atribute ale civilizației și ale lumii moderne, sunt pentru...

Eveniment5 zile inainte

Iohannis, dublă strategie anti-Orban – Ziarul Incisiv de Prahova

(Preluare PRESA CURATĂ): Dosare penale ţinute în DNA şi peste 12 ani, instanţe cercetate aproape cu totul. 97,08% din cererile...

Eveniment6 zile inainte

Șeful DGIA, la mâna celui mai loial ”iohannist” din sistem – noul ministru al Apărării

(Preluare National – Catalin Tache): Generalul Ciucă nu uită și nu iartă! Mai ales că șeful Direcției Generale de Informații...

Eveniment7 zile inainte

Justiţia României, sub supraveghere în masă şi control total!/Peste 1900 de judecători vizaţi de dosare penale în tot DNA

(Preluare PRESA CURATĂ): Dosare penale ţinute în DNA şi peste 12 ani, instanţe cercetate aproape cu totul. 97,08% din cererile...

EvenimentO săptămână inainte

Au dat foc ca să-și numească omul, soțul consilierei lui Iohannis

Profesorul Mircea Beuran era șef pe Secția Clinică Chirurgie III, iar chirurgul Mihnea Avram a fost șef la Secția […]...

EvenimentO săptămână inainte

„Diferenţa dintre prostie şi gripă este aceea că pentru gripă există vaccin“

(Preluare National – Catalin Tache): Autointitulat ”Samuraiul” Justiției române, procurorul Daniel Horodniceanu trage tare pentru a se întoarce la șefia...

Știrile Săptămânii