Connect with us

Administrație locală

Guvernul se îndreaptă cu pași rapizi spre un conflict juridic cu Uniunea Europeană

Publicat

pe

Guvernul și coaliția de guvernare sunt pe cale să facă un pas major greșit în procesul de dezvoltare tehnologică a țării. Este vorba de introducerea în România a tehnologiei de comunicații 5G, de la care se așteaptă o contribuție importantă la dezvoltarea în următorii 10 ani. Comunicațiile vor deveni suportul cel mai important al implementării proceselor de automatizare, de dirijare a proceselor distribuite și de control al traficului de transport și de energie.

Este evident că România nu își poate permite un decalaj major față de alte state europene în ceea ce privește construirea infrastructurii de comunicații 5g. Orice an pierdut în acest domeniu va costa economia între 0,5 și 1% din PIB, iar pe măsură ce timpul trece aceste costuri vor crește și ele. Lipsa unei infrastructuri adecvate de comunicații devine principalul obstacol în calea investițiilor în industrii cu valoare adăugată mare, precum și în investițiile publice menite să permită rezolvarea unor probleme majore, cum ar fi traficul în marile orașe sau digitalizarea serviciilor publice.

Nu în ultimul rând, întârzierea implementării sistemelor de comunicații 5G văduvește bugetul public de încasarea câtorva miliarde de lei proveniți din concesionarea frecvențelor care vor fi alocate aacestor sisteme.

Tocmai din aceste considerente, guvernul ar trebui să își măsoare cu atenție și rigoare fiecare pas pe care îl face în direcția implementării acestei noi tehnologii de comunicații.

Trebuie notat, încă de la început, că Uniunea Europeană în ansamblul său consideră că rețelele de comunicații 5G au multe avantaje, dar vin la pachet cu riscuri serioase de securitate cibernetică și cu posibilitatea de a afecta confidențialitatea datelor transportate. În acest sens, Uniunea Europeană a creeat un set de instrumente (EU 5G toolbox), care urmărește coordonarea de către Comisia Europeană a abordărilor naționale, pentru a evita fragmentarea modului în care statele membre evaluează și gestionează riscurile legate de noua tehnologie.

3D rendering graphic illustration on the theme of 'Wireless Technologies / Mobile Networks'.

Uniunea recomandă tuturor statelor membre să adopte o legislație specifică acestui domeniu, care să reglementeze tehnic aspectele considerate critice ale infrastructurii 5G. Cadrul legal al acestei abordări este definit în  Directiva (UE) 2015/1535 a Parlamentului European și a Consiliului din 9 septembrie 2015 referitoare la procedura de furnizare de informații în domeniul reglementărilor tehnice și al normelor privind serviciile societății informaționale (“Directiva TRIS”).

Ei bine, esența acestei directive se găsește la articolul 5, care impune statelor membre să notifice Comisia Europeană privind orice proiect de lege care conține reglementări tehnice: „Statele Membre comunică de îndată Comisiei orice proiect de reglementare tehnică […]”.

Iar încă de la primul articol, la  paragraful (1) litera f) din Directiva TRIS, se definește clar  „reglementare tehnică” astfel: „ înseamnă o specificație tehnică sau o altă cerință sau normă cu privire la servicii, inclusiv dispozițiile administrative relevante, a cărei respectare este obligatorie, de jure sau de facto, în cazul comercializării, prestării unui serviciu, stabilirii unui operator de servicii sau utilizării într-un stat membru sau într-o parte semnificativă a acestuia, precum și actele cu putere de lege sau actele administrative ale statelor membre, cu excepția celor prevăzute la articolul 7, care interzic fabricarea, importul, comercializarea sau utilizarea unui produs sau care interzic prestarea sau utilizarea unui serviciu sau stabilirea în calitate de prestator de servicii

În urma notificării Comisie Europene din partea statului membru, există o perioadă de suspendare de trei luni în care un stat membru nu poate adopta legea. În perioada menționată, procedura legislativă poate totuși să își urmeze cursul normal., dar să nu se finalizeze adoptarea legii. Procedura de notificare prevăzută de Directiva TRIS a fost adoptată pentru a anticipa și a preveni crearea de bariere în calea comerțului pe piața internă.

În acest moment, guvernul nostru și coaliția de la guvernare trec prin Parlament, pe repede înainte, proiectul de lege pentru reglemetarea procedurilor de autorizare 5G, ignorând procedura de notificare prevăzută de legislația comunitară.

Dar proiectul de lege 5G are ca scop reglementarea procesului de autorizare a producătorilor de tehnologii, echipamente și software pentru rețelele 5G, iar aplicarea criteriilor de autorizare prevăzute în Proiectul de Lege 5G poate duce la excluderea din întreaga rețea 5G a echipamentelor furnizate de anumiți producători. Conform Proiectului de Lege 5G, vânzarea tuturor echipamentelor produse de producătorii neautorizați va fi interzisă în România. Interdicția nu va lăsa loc pentru nici o utilizare a echipamentului în cauză, nici măcar una marginală. Cât de dificil este, totuși, în aceste condiții să argumentezi, în mod rezonabil, că Proiectul de Lege 5G nu intră sub incidența articolului 1 alineatul (1) litera f) din Directiva TRIS referitoare la interzicerea fabricării, importului , comercializarea sau utilizarea unui produs sau a furnizării sau utilizării unui serviciu sau stabilirea ca prestator de servicii, în conformitate cu interpretarea Comisiei Europene?

Ba mai există și hotărâri ale Curții Europene de Justiție care creează precedente în acest sens și care au sancționat inclusiv state naționale (Ungaria și Grecia). Concluzia este una singură: pe baza formulării generale a Directivei TRIS, a hotărârilor Curții Europene de Justiție și a îndrumărilor furnizate de Comisia Europeană, obligația de a notifica Proiectul de Lege 5G pare evidentă.

Ceea ce nu se prea discută la noi este faptul că omisiunea de a notifica Proiectul de Lege 5G poate face ca acesta să fie considerat inaplicabil în raport cu părți private, și poate deschide calea unor acțiuni împotriva României pentru constatarea încălcării dreptului Uniunii Europene, în temeiul articolului 258 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene. Iată ce spune acest articol 258 din Tratatul Uniunii:„ În cazul în care Comisia consideră că un stat membru a încălcat oricare dintre obligațiile care îi revin în temeiul tratatelor, aceasta emite un aviz motivat cu privire la acest aspect, după ce a oferit statului în cauză posibilitatea de a-și prezenta observațiile. În cazul în care statul în cauză nu se conformează acestui aviz în termenul stabilit de Comisie, aceasta poate sesiza Curtea de Justiție a Uniunii Europene.” Cu alte cuvinte, România își creează singură un caz la Curtea Europeană de Justiție , care va putea aduce invalidarea legislației 5G, ceea ce va întârzia implementarea tehnologiei câțiva ani buni. Oare de asta avem noi nevoie acum?

Poate nu ar fi lipsit de interes să vedem ce fac celelalte state din UE, în special, Franța și Finlanda, la care proiectele de reglementări notificate în temeiul Directivei TRIS par să prevadă un mecanism de autorizare similar cu cel care urmează să fie reglementat prin Proiectul de Lege 5G. Proiectul finlandez, în particular, nu pare să conțină nicio specificație tehnică. Nici proiectul francez care prevede procedurile de autorizare în sine nu conține astfel de specificații, cu toate că a fost notificat separat de alte reglementări conexe care conțin specificații tehnice. Ei bine, atât Franța cât și Finlanda au notificat Comisia Europeană privind proiectele proprii de lege pentru autorizarea producătorilor și operatorilor 5G. Quod erat demonstrandum!

Acum să nu ne închipuim că numai noi ne confruntăm cu aceste lucruri legate de tehnologia 5G. Inclusiv Germania, motorul și cea mai mare economie a Uniunii Europene parcurge, cuminte, procedurile prevăzute de legislația Europeană. Berlinul a notificat Comisia Europeană pe 17 decembrie 2020 privind proiectul de lege „“Draft Second Act increasing the security of information technology systems”. După care a așteptat cuminte timp de mai bine de trei luni, până pe 22 aprilie 2021, când a primit răspunsul, cu recomandări incluse, din partea  Kerstinei Jorna,  Director-General în cadrul Comisiei Europene. Și abia apoi Parlamentul de la Berlin a aprobat legea. Cât despre prevederile legii germane, acestea sunt mult mai clare decât ce vrem noi să facem prin proiectul de lege 5G. La nemți, fiecare furnizor de componente depune o declarație pe proprie răspundere că respectă standardele de securitate cibernetică, iar operatorii trebuie să notifice ministerul de interne privind orice contract cu furnizorii. Ministerul de interne are la dispoziție între două și patru luni pentru a verifica conformitatea produselor furnizate cu reglementările tehnice introduse prin legislația 5G. Ministerul de interne, nu CSAT, ca în cazul nostru.

Eu zic că mai clar de atât nu se poate. Totul făcut nemțește, pas cu pas. Oare la noi de ce nu se poate face așa? De ce trebuie tot timpul să fim „originali”?

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

Magazinul de Jante – Găsește Combinatia Perfectă de Stil și Performanță pentru Mașina Ta

Publicat

pe

Atunci când vine vorba de îmbunătățirea aspectului și performanței automobilului tău, alegerea jantelor potrivite este crucială. Cu o gamă largă de jante din aliaj și oțel, Vadrexim este locul perfect pentru a găsi jantele care vor aduce un plus de stil și eficiență vehiculului tău.

Un magazin de jante precum Vadrexim îți oferă nu doar varietatea și calitatea produselor, ci și expertiza necesară pentru a face cea mai bună alegere.

Alegerea jantelor nu este doar o chestiune de estetică; ea influențează direct performanța mașinii. Jantele din aliaj ușor, de exemplu, reduc masa nesuspendată a vehiculului, îmbunătățind astfel manevrabilitatea și economia de combustibil. Pe de altă parte, jantele din oțel sunt recunoscute pentru durabilitatea lor, fiind o alegere excelentă pentru condițiile de drum dificile.

Un aspect esențial în alegerea jantelor este „compatibilitatea”. Este vital să alegi jante care se potrivesc nu doar cu anvelopele, dar și cu specificațiile tehnice ale vehiculului tău. La Vadrexim, vei găsi o gamă variată de dimensiuni și stiluri, ceea ce îți permite să alegi jantele care se potrivesc perfect cu mașina ta, asigurând în același timp siguranța și performanța.

Pe lângă diversitatea produselor, Vadrexim oferă și servicii profesionale de consultanță. Echipa lor de experți este întotdeauna gata să ofere sfaturi și recomandări, ajutându-te să navighezi prin variatele opțiuni și să găsești jantele care se potrivesc cel mai bine cu stilul și nevoile tale.

Un articol din Motor Trend evidențiază importanța alegerii unui magazin de jante care nu doar vinde produse, ci oferă și un nivel înalt de cunoștințe și servicii clienților săi. Acesta este un aspect în care Vadrexim excelează, oferind nu doar produse de înaltă calitate, dar și o experiență de cumpărare superioară.

În concluzie, fie că ești în căutarea unui nou set de jante pentru a îmbunătăți aspectul mașinii tale sau pentru a optimiza performanța acesteia, magazinul de jante Vadrexim este locul ideal pentru a găsi ceea ce ai nevoie. Cu o gamă largă de opțiuni, expertiză profesională și un serviciu clienți excepțional, Vadrexim îți asigură că fiecare alegere este cea mai bună pentru tine și vehiculul tău.

Citeste in continuare

Administrație locală

Rețeaua PENNY România a ajuns la 363 de magazine

Publicat

pe

De

PENNY România continuă în ritm alert planul de expansiune și deschide cel de al 363-lea magazin din România în comuna Florești-Stoenești, județul Giurgiu. Începând cu 16 decembrie, clienții din zonă sunt așteptați să experimenteze ambientul modern, prietenos și accesibil, reprezentând evoluția strategică a brandului în România.

Designul magazinelor PENNY oferă o experiență plăcută clienților, evidențiind, totodată, angajamentul companiei în extinderea portofoliului de produse 3RO – produse cu ingredientul principal provenit din România, procesate și ambalate în țară. Experiența la cumpărături este îmbunătățită datorită unei zone extinse dedicate produselor proaspete sau mărcilor proprii realizate conform preferințelor clienților români, spațiul oferind totodată o semnalizare mai vizibilă a promoțiilor și categoriilor principale de alimente.

Noul magazin PENNY își întâmpină clienții cu soluții practice, adaptate stilului de viață agitat, inclusiv produse gata de consum, semipreparate, precum și opțiuni refrigerate sau congelate.

Situat pe strada 1 Decembrie 1918 nr. 128, comuna Florești-Stoenești, județul Giurgiu, magazinul va funcționa de luni până sâmbătă în intervalul 7:30 – 21.00, iar duminica între 8:00 – 20:00. Oferă 55 de locuri de parcare, din care trei pentru persoane cu dizabilități. Suprafața interioară de vânzare a magazinului este de 895.79 mp.

PENNY Punct reprezintă evoluția strategică a Penny Market în România și este structurată în șapte piloni de dezvoltare: experiență îmbunătățită în magazine, expansiune, produse românești, oameni, digitalizare, sustenabilitate și comunicare integrată.

Despre PENNY

PENNY este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 363 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 6.500 de angajați.

PENNY se află printre organizațiile de top care au primit titulatura de Angajator de Top (Top Employer) 2023 în România. Certificarea de Angajator de Top reflectă grija și angajamentul pentru echipă și performanțele în practicile de resurse umane.

Pentru mai multe detalii despre companie, accesati website-ul oficial https://www.penny.ro/

Citeste in continuare

Administrație locală

Școala lui Codruț: Drumul câinilor abandonați spre o nouă viață

Publicat

pe

De

Luna aceasta, Asociația Clubul Câinilor Utilitari finalizează proiectul Școala lui Codruț – dresaj pentru câini adoptați, realizat cu sprijin de la bugetul local al Municipiului București. Proiectul are ca scop schimbarea concepțiilor despre câini în societate, prevenirea abandonului, susținerea adopțiilor, si îmbunătățirea situației câinilor abandonați prin organizarea de cursuri de dresaj gratuit concepute special pentru nevoile câinilor adoptați.

Cu ajutorul acestui proiect, timp de patru luni, 120 de persoane care au adoptat câini au putut beneficia de cursuri gratuite de dresaj unde au putut să lucreze sub îndrumarea unui instructor canin pentru a învăța cum să își ajute câinele să se adapteze mai ușor la noua viață.

Pe langă sedințele de dresaj, cei înscriși au beneficiat și de un seminar teoretic de îngrijire a câinilor, prin intermediul căruia au putut afla de la specialiști noțiuni despre: medicina preventivă, toaletaj canin și îngrijire, dar și despre bunăstarea și relaționarea corespunzătoare cu câinii.

Numele proiectului a fost inspirat de Codruț, maidanezul găsit de de Vlad Popescu, fondatorul Asociației Clubul Câinilor Utilitari, care l-a adoptat și care l-a ajutat să devină câine utilitar. Cât timp a lucrat alături de Vlad, Codruț a promovat numeroase examene și a demonstrat că și un maidanez poate fi un câine de valoare: în iunie 2006, a promovat primul examen de obediență din România, în octombrie 2006 a obținut titlul de „Învingător la căutare și salvare“ la Campionatul Național de Dresaj Canin, categoria „Căutare în dărâmături“, treapta A, iar în februarie 2007, a promovat primul examen de câini de avalanșă din România.

Codruț a fost unul dintre cazurile fericite, deoarece de cele mai multe ori, câinii abandonați sau care s-au născut pe străzi și care nu au avut parte de o viață liniștită în care să se simtă în siguranță prezintă probleme de comportament cum ar fi: neîncrederea față de oameni și alte animale, frica de zgomote sau situații cu care nu s-au mai întâlnit. În această situație este important să știm cum să comunicăm cu câinele, care sunt adevăratele lui nevoi și cum îl putem ajuta să se adapteze mai ușor la noua viață.

Proiectul Școala lui Codruț a apărut pentru prima oară în 2013, când a fost adoptată Legea 258/2013-Legea lui Ionuț, privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân și de atunci a rămas unul dintre cele mai căutate și apreciate cursuri de dresaj din București, strângând anual aproximativ 50 de cursanți.

Timp de 9 ani, proiectul a fost susținut din contribuție proprie, cu ajutorul a trei instructori de dresaj, specializați în comportament canin și reabilitare, care au lucrat pe bază de voluntariat cu peste 450 de câini adoptați.

Începând cu luna august 2023, proiectul a fost realizat cu sprijin de la bugetul local al Municipiului Bucuresti.

Conform Organizației pentru Protecția Animalelor Ilfov, rata abandonului a crescut în ultimul an din cauza inflatiei și a ultimelor scumpiri, ceea ce a făcut ca 30% dintre câini să fie duși la adăpost chiar de stăpanii lor.

„Având în vedere situația în care ne aflăm, dar și feedback-ul pe care l-am primit din partea comunității, sperăm să existe fonduri și să putem depune din nou și anul viitor, deoarece oamenii au nevoie de astfel de proiecte”, subliniază Vlad Popescu, Director CCU si manager de proiect.

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

fotograf bucuresti fotograf bucuresti
Uncategorized4 ore inainte

Căutați un fotograf talentat și experimentat pentru nunta voastra?

FOTOGRAF BUCURESTI: Echipa Lights and Tales – Momente Magice Imortalizate Căutați un fotograf talentat și experimentat în București? Echipa Lights and...

Eveniment6 ore inainte

Macar o data la doi ani, apare cel putin o informatie importanta despre un nou furtisag al Directiei Generale Financiare din cadrul M.A.I. – Ziarul Incisiv de Prahova

Unul dintre oamenii luați la țintă de gruparea din jurul fostului procuror Portocală a fost Cezar Stoichiciu, fost sef al...

Uncategorized12 ore inainte

Este de ajuns un kit fotovoltaic 6 kW pentru a alimenta o locuinta?

    Conform statisticilor, cetateanul roman consuma in jur de 3059 kWh pe an in 2021, o crestere nu prea...

Eveniment13 ore inainte

easySales: Perioada Valentine’s Day, 1 și 8 martie a crescut coșul de cumpărături online la 244 de lei; categoriile preferate sunt Casă și bucătărie, Electronice, Artă și hobby

În perioada 14 februarie – 14 martie 2024, valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut la 244 de lei,...

Uncategorized14 ore inainte

Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024): Stil și funcționalitate într-un pachet complet

Tableta include celebrul S Pen, un design elegant și o baterie de lungă durată perfectă pentru a duce la bun...

Uncategorized14 ore inainte

SWISS CLINICS participă la AMWC Monaco 2024, cel mai important congres mondial de medicină estetică și anti-îmbătrânire din lume

AMWC Monaco 2024 are loc în cadrul Grimaldi Forum, în perioada 27-29 martie, și aduce împreună peste 15.000 de participanți Swiss...

pastile de slabit naturiste pastile de slabit naturiste
UncategorizedO zi inainte

Cum functioneaza pastilele de slabit naturiste? Sunt acestea eficiente?

  Industria pastilelor de slabit este una marcata de incertitudine. Exista, pe de-o parte, pastile de slabit incarcate cu diverse...

EvenimentO zi inainte

UP Generation lansează Life Skills Pro: Primul program de mentorat din România care transformă viitorul tinerilor

București, 27 martie, 2024: Cu obiectivul de a aduce soluții și sprijin unei generații aflate în căutarea direcției și a...

Uncategorized2 zile inainte

Cum s-a schimbat relația românilor cu băncile în ultimii 8 ani? De la zeci de mii de procese, la negociere și rezolvare amiabilă

27 martie, București. Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă...

Eveniment2 zile inainte

Samsung extinde Galaxy AI cu One UI 6.1

Samsung Electronics îmbunătățește experiența utilizatorilor pe o gamă largă de dispozitive Galaxy prin lansarea actualizării One UI 6.1*. Începând cu 28...

Știrile Săptămânii