Connect with us

Administrație locală

Canalys: Xiaomi – locul 2 în România, locul 2 în Europa și locul 3 în lume la livrările de telefoane inteligente din T1 2021

Publicat

pe

Xiaomi a atins cea mai bună performanță trimestrială din istorie, potrivit Canalys

[București, România, 06.05.2021] CanalysIDC și Strategy Analytics au făcut publice datele financiare pentru primul trimestru din 2021 referitoare la livrările de telefoane inteligente din întreaga lume. Xiaomi s-a menținut pe locul al treilea la nivel mondial și a ocupat poziția secundă în Europa, dar și în România.

Canalys Smartphone Market Pulse: Q1 2021 a anunțat că Xiaomi a realizat la nivel global cea mai bună performanță trimestrială din istorie, cu o creștere de 62% și livrări de 49.0 milioane de unități. Xiaomi a avut cea mai mare creștere anuală a livrărilor în primul trimestru din 2021 dintre primele cinci branduri de telefoane inteligente.

Screenshot 2021-05-06 130851

De asemenea, diferența dintre cota de piață Xiaomi la nivel global (14%) și a brandului de telefoane de pe locul al doilea (15%) a fost de un singur procent.

Potrivit raportului Canalys, Xiaomi s-a clasat pe locul al doilea în România la livrările de telefoane inteligente pentru prima dată din istorie. În primul trimestru din 2021, Xiaomi a avut o cotă de piață pe segmentul smartphone de 16% și o creștere anuală de 248%.

Screenshot 2021-05-06 130822

Datele Canalys referitoare la livrările din T1 2021 arată că Xiaomi a fost numărul 2 în Europa pentru prima oară, cu o cotă de piață pe segmentul smartphone de 23% și o creștere de 85% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În Europa Centrală și de Est, Xiaomi s-a menținut pe locul 1 cu o creștere anuală de 82% și o cotă de piață pe segmentul telefoanelor inteligente de 32%.

Screenshot 2021-05-06 130917

Despre Xiaomi Corporation

Xiaomi Corporation a fost fondată în aprilie 2010 și listată pe tabloul principal al Bursei de valori din Hong Kong la 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de internet, telefoane inteligente și hardware inteligent, conectate printr-o platformă IoT.

Punând accent deopotrivă pe inovație și calitate, Xiaomi este preocupată constant ca utilizatorii săi să se bucure de o experiență de înaltă calitate și totodată pune accent pe eficiența operațională. Compania construiește fără încetare produse uimitoare, cu prețuri juste, pentru a le permite tuturor oamenilor să se bucure de o viață mai bună prin intermediul unei tehnologii inovatoare.

Screenshot 2021-05-06 130906

Xiaomi este al treilea cel mai mare brand de telefoane inteligente la nivel mondial, din punct de vedere al livrărilor din primul trimestru din 2021. De asemenea, compania a creat cea mai mare platformă AIoT (AI+IoT) din lume pentru utilizatorii săi, cu 324.8 milioane de dispozitive inteligente conectate la această platformă, în afară de telefoane și laptopuri. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de piețe din întreaga lume. În august 2020, compania s-a clasat pe locul 422 în topul Fortune Global 500, urcând 46 de poziții față de 2019. De asemenea, s-a situat pe locul 7 între companiile de internet din clasament.

Screenshot 2021-05-06 130940

Xiaomi face parte din Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index și Hang Seng China 50 Index.

Pentru mai multe informații despre Xiaomi, vizitează: http://blog.mi.com/en/

Urmărește update-urile despre Xiaomi România pe Facebook, Instagram, Youtube.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

Samsung SmartThings dezvăluie o nouă interfață gândită pentru a oferi o experiență conectată mai dinamică la domiciliu

Publicat

pe

Noua actualizare le oferă utilizatorilor experiențe mai simple și mai puternice pentru a-și controla locuințele conectate

 

București, România – 10 iunie 2021 – Samsung Electronics a anunțat lansarea următoarei generații SmartThings, tehnologia de vârf care permite viața conectată și conduce viitorul IoT. Aplicațiile pentru mobil și desktop de Windows includ acum actualizări îmbunătățite. Ca parte a angajamentului continuu al SmartThings de a simplifica experiența conectată la domiciliu, noua interfață îi oferă utilizatorului o călătorie mai ușoară, mai puternică și timpi de încărcare mai rapizi.

„Ne face plăcere să vă prezentăm noua experiență SmartThings. Ne-am ascultat utilizatorii și am investit în tehnologia noastră pentru a le îmbunătăți experiența și simplifica. Pe măsură ce locuințele inteligente continuă să crească în popularitate, SmartThings este platforma ideală care le permite tuturor să se bucure de o viață mai inteligentă cu dispozitive conectate”, a spus Jaeyeon Jung, Corporate Vice President la Samsung Electronics.

Smartthings_ui_update_thumbs_high res

Noua interfață SmartThings facilitează descoperirea experiențelor conectate la domiciliu, asigurând, în același timp, o tranziție perfectă de la versiunea anterioară a SmartThings. Designul îmbunătățit al SmartThings împarte aplicația în cinci secțiuni diferite – Favorites, Devices, Life, Automations și Menu.

  • Favorites reprezintă noul ecran de pornire din SmartThings și adună dispozitivele, scenele și serviciile utilizate cel mai mult pentru un acces mai rapid.
  • Secțiunea Devices le permite utilizatorilor să vizualizeze și să controleze toate dispozitivele, conectând televizoare, becuri, electrocasnice și multe altele.
  • Lifeeste un spațiu virtual destinat explorării lumii în continuă creștere a vieții conectate, unde utilizatorii pot descoperi noi servicii SmartThings care transformă produsele fizice în adevărate experiențe la domiciliu. Utilizatorii pot afla mai multe despre funcțiile îmbunătățite, care le pot completa și consolida experiența generală de viață, precum SmartThings Cooking, un magazin unic, bucătărie și experiențe de pregătire a meselor.
  • Automations conectează dispozitivele și le permite să lucreze împreună și să răspundă la anumite comenzi specifice din casă, precum deschiderea ușii și aprinderea luminii.

 

  • Meniulva găzdui caracteristici SmartThings suplimentare, precum laboratoare SmartThings, notificări, istoric și setări.

Noua interfață este disponibilă pentru dispozitivele Android începând de astăzi, iar în curând, și pe cele cu iOS. Această actualizare vine în urma anunțului recent al SmartThings cu privire la aplicația Windows, care oferă o experiență similară chiar de pe Galaxy Book și orice alt computer Windows.

SmartThings continuă să-și dubleze forțele tehnologiei sale. Recent, SmartThings a anunțat integrarea protocolului Matter în ecosistemul său, deținând locul de lider ca platformă cu cele mai flexibile moduri de conectare a dispozitivelor, precum Wi-Fi, Z-Wave, Zigbee și acum Matter. Platforma deschisă SmartThings reunește dispozitive, dezvoltatori și servicii pentru a oferi unul dintre cele mai mari ecosisteme integrate. Cu sute de mărci certificate și milioane de utilizatori activi pe platformă, SmartThings facilitează inovațiile în viața conectată într-o serie variată de situații de utilizare.

Pentru mai multe informații despre SmartThings, vă rugăm să vizitați: www.samsung.com/smartthings.

Despre Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiră oamenii și creează viitorul prin tehnologii și idei. Compania redefinește lumea televizoarelor, pe cea a smartphone-urilor, a dispozitivelor wearables, a tabletelor, a electrocasnicelor digitale, a sistemelor de rețea și memorie și a ecranelor profesionale. Pentru cele mai noi informații, vizitați Samsung Newsroom la http://news.samsung.com .

 

Citeste in continuare

Administrație locală

Guvernul se îndreaptă cu pași rapizi spre un conflict juridic cu Uniunea Europeană

Publicat

pe

Guvernul și coaliția de guvernare sunt pe cale să facă un pas major greșit în procesul de dezvoltare tehnologică a țării. Este vorba de introducerea în România a tehnologiei de comunicații 5G, de la care se așteaptă o contribuție importantă la dezvoltarea în următorii 10 ani. Comunicațiile vor deveni suportul cel mai important al implementării proceselor de automatizare, de dirijare a proceselor distribuite și de control al traficului de transport și de energie.

Este evident că România nu își poate permite un decalaj major față de alte state europene în ceea ce privește construirea infrastructurii de comunicații 5g. Orice an pierdut în acest domeniu va costa economia între 0,5 și 1% din PIB, iar pe măsură ce timpul trece aceste costuri vor crește și ele. Lipsa unei infrastructuri adecvate de comunicații devine principalul obstacol în calea investițiilor în industrii cu valoare adăugată mare, precum și în investițiile publice menite să permită rezolvarea unor probleme majore, cum ar fi traficul în marile orașe sau digitalizarea serviciilor publice.

Nu în ultimul rând, întârzierea implementării sistemelor de comunicații 5G văduvește bugetul public de încasarea câtorva miliarde de lei proveniți din concesionarea frecvențelor care vor fi alocate aacestor sisteme.

Tocmai din aceste considerente, guvernul ar trebui să își măsoare cu atenție și rigoare fiecare pas pe care îl face în direcția implementării acestei noi tehnologii de comunicații.

Trebuie notat, încă de la început, că Uniunea Europeană în ansamblul său consideră că rețelele de comunicații 5G au multe avantaje, dar vin la pachet cu riscuri serioase de securitate cibernetică și cu posibilitatea de a afecta confidențialitatea datelor transportate. În acest sens, Uniunea Europeană a creeat un set de instrumente (EU 5G toolbox), care urmărește coordonarea de către Comisia Europeană a abordărilor naționale, pentru a evita fragmentarea modului în care statele membre evaluează și gestionează riscurile legate de noua tehnologie.

3D rendering graphic illustration on the theme of 'Wireless Technologies / Mobile Networks'.

Uniunea recomandă tuturor statelor membre să adopte o legislație specifică acestui domeniu, care să reglementeze tehnic aspectele considerate critice ale infrastructurii 5G. Cadrul legal al acestei abordări este definit în  Directiva (UE) 2015/1535 a Parlamentului European și a Consiliului din 9 septembrie 2015 referitoare la procedura de furnizare de informații în domeniul reglementărilor tehnice și al normelor privind serviciile societății informaționale (“Directiva TRIS”).

Ei bine, esența acestei directive se găsește la articolul 5, care impune statelor membre să notifice Comisia Europeană privind orice proiect de lege care conține reglementări tehnice: „Statele Membre comunică de îndată Comisiei orice proiect de reglementare tehnică […]”.

Iar încă de la primul articol, la  paragraful (1) litera f) din Directiva TRIS, se definește clar  „reglementare tehnică” astfel: „ înseamnă o specificație tehnică sau o altă cerință sau normă cu privire la servicii, inclusiv dispozițiile administrative relevante, a cărei respectare este obligatorie, de jure sau de facto, în cazul comercializării, prestării unui serviciu, stabilirii unui operator de servicii sau utilizării într-un stat membru sau într-o parte semnificativă a acestuia, precum și actele cu putere de lege sau actele administrative ale statelor membre, cu excepția celor prevăzute la articolul 7, care interzic fabricarea, importul, comercializarea sau utilizarea unui produs sau care interzic prestarea sau utilizarea unui serviciu sau stabilirea în calitate de prestator de servicii

În urma notificării Comisie Europene din partea statului membru, există o perioadă de suspendare de trei luni în care un stat membru nu poate adopta legea. În perioada menționată, procedura legislativă poate totuși să își urmeze cursul normal., dar să nu se finalizeze adoptarea legii. Procedura de notificare prevăzută de Directiva TRIS a fost adoptată pentru a anticipa și a preveni crearea de bariere în calea comerțului pe piața internă.

În acest moment, guvernul nostru și coaliția de la guvernare trec prin Parlament, pe repede înainte, proiectul de lege pentru reglemetarea procedurilor de autorizare 5G, ignorând procedura de notificare prevăzută de legislația comunitară.

Dar proiectul de lege 5G are ca scop reglementarea procesului de autorizare a producătorilor de tehnologii, echipamente și software pentru rețelele 5G, iar aplicarea criteriilor de autorizare prevăzute în Proiectul de Lege 5G poate duce la excluderea din întreaga rețea 5G a echipamentelor furnizate de anumiți producători. Conform Proiectului de Lege 5G, vânzarea tuturor echipamentelor produse de producătorii neautorizați va fi interzisă în România. Interdicția nu va lăsa loc pentru nici o utilizare a echipamentului în cauză, nici măcar una marginală. Cât de dificil este, totuși, în aceste condiții să argumentezi, în mod rezonabil, că Proiectul de Lege 5G nu intră sub incidența articolului 1 alineatul (1) litera f) din Directiva TRIS referitoare la interzicerea fabricării, importului , comercializarea sau utilizarea unui produs sau a furnizării sau utilizării unui serviciu sau stabilirea ca prestator de servicii, în conformitate cu interpretarea Comisiei Europene?

Ba mai există și hotărâri ale Curții Europene de Justiție care creează precedente în acest sens și care au sancționat inclusiv state naționale (Ungaria și Grecia). Concluzia este una singură: pe baza formulării generale a Directivei TRIS, a hotărârilor Curții Europene de Justiție și a îndrumărilor furnizate de Comisia Europeană, obligația de a notifica Proiectul de Lege 5G pare evidentă.

Ceea ce nu se prea discută la noi este faptul că omisiunea de a notifica Proiectul de Lege 5G poate face ca acesta să fie considerat inaplicabil în raport cu părți private, și poate deschide calea unor acțiuni împotriva României pentru constatarea încălcării dreptului Uniunii Europene, în temeiul articolului 258 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene. Iată ce spune acest articol 258 din Tratatul Uniunii:„ În cazul în care Comisia consideră că un stat membru a încălcat oricare dintre obligațiile care îi revin în temeiul tratatelor, aceasta emite un aviz motivat cu privire la acest aspect, după ce a oferit statului în cauză posibilitatea de a-și prezenta observațiile. În cazul în care statul în cauză nu se conformează acestui aviz în termenul stabilit de Comisie, aceasta poate sesiza Curtea de Justiție a Uniunii Europene.” Cu alte cuvinte, România își creează singură un caz la Curtea Europeană de Justiție , care va putea aduce invalidarea legislației 5G, ceea ce va întârzia implementarea tehnologiei câțiva ani buni. Oare de asta avem noi nevoie acum?

Poate nu ar fi lipsit de interes să vedem ce fac celelalte state din UE, în special, Franța și Finlanda, la care proiectele de reglementări notificate în temeiul Directivei TRIS par să prevadă un mecanism de autorizare similar cu cel care urmează să fie reglementat prin Proiectul de Lege 5G. Proiectul finlandez, în particular, nu pare să conțină nicio specificație tehnică. Nici proiectul francez care prevede procedurile de autorizare în sine nu conține astfel de specificații, cu toate că a fost notificat separat de alte reglementări conexe care conțin specificații tehnice. Ei bine, atât Franța cât și Finlanda au notificat Comisia Europeană privind proiectele proprii de lege pentru autorizarea producătorilor și operatorilor 5G. Quod erat demonstrandum!

Acum să nu ne închipuim că numai noi ne confruntăm cu aceste lucruri legate de tehnologia 5G. Inclusiv Germania, motorul și cea mai mare economie a Uniunii Europene parcurge, cuminte, procedurile prevăzute de legislația Europeană. Berlinul a notificat Comisia Europeană pe 17 decembrie 2020 privind proiectul de lege „“Draft Second Act increasing the security of information technology systems”. După care a așteptat cuminte timp de mai bine de trei luni, până pe 22 aprilie 2021, când a primit răspunsul, cu recomandări incluse, din partea  Kerstinei Jorna,  Director-General în cadrul Comisiei Europene. Și abia apoi Parlamentul de la Berlin a aprobat legea. Cât despre prevederile legii germane, acestea sunt mult mai clare decât ce vrem noi să facem prin proiectul de lege 5G. La nemți, fiecare furnizor de componente depune o declarație pe proprie răspundere că respectă standardele de securitate cibernetică, iar operatorii trebuie să notifice ministerul de interne privind orice contract cu furnizorii. Ministerul de interne are la dispoziție între două și patru luni pentru a verifica conformitatea produselor furnizate cu reglementările tehnice introduse prin legislația 5G. Ministerul de interne, nu CSAT, ca în cazul nostru.

Eu zic că mai clar de atât nu se poate. Totul făcut nemțește, pas cu pas. Oare la noi de ce nu se poate face așa? De ce trebuie tot timpul să fim „originali”?

Citeste in continuare

Administrație locală

Legea 5G, la un pas de a fi adoptată în lipsa unor criterii tehnice obiective

Publicat

pe

Proiectul de lege privind infrastructurile informatice și de interes national și condițiile implementării rețelelor 5G aşteaptă un vot final la Senat, după ce Camera Deputaților a aprobat documentul fără amendamente, în forma redactată de guvern.

Așa cum au subliniat experții și autoritățile, nu există standarde definite (de ex. 3GPP, NESAS, set de instrumente 5G). Din punct de vedere al procedurii, directiva TRIS nu a fost urmată. Singurul ministru care a menționat despre notificare a fost Claudiu Năsui, care a cerut amânarea discutării Legii 5G în Parlament după ce Camera Deputaților a aprobat dezbaterea acesteia în procedură de urgență. Motivul invocat este că Guvernul nu ar fi respectat toţi paşii procedurali, înainte de trimiterea în Legislativ.

 

Există și precedente referitoare la nerespectarea Directivei TRIS, când, în cazuri similare, în Grecia și Ungaria au fost aplicate sancțiuni.

Germania a adoptat, la rândul ei, de curând legea 5G, un proiect complex, de peste 100 de pagini, după mai bine de 4 luni de dezbatere susținută cu industria de profil. Varianta germană a legii include numeroase detalii tehnice care să ofere un cadru adecvat de implementare și să susțină piața locală de telecomunicații.

Conform Directivei 2015/1535, toate statele membre trebuie să fie informate cu privire la reglementările tehnice preconizate de către orice alt stat membru. Această directivă a fost creată pentru promovarea bunei funcţionări a pieţei interne unde trebuie asigurată transparenţa cu privire la iniţiativele naţionale având ca scop stabilirea reglementărilor tehnice. În acest sens, autorităţile europene susţin că este esenţial pentru Comisie să deţină informaţiile necesare înaintea adoptării reglementărilor tehnice. In cazul omiterii notificării, Comisia poate sesiza Curtea de Jutiţie, care poate impune sancţiuni financiare.

În continuare există plângeri cu privire la versiunea actuală a legii, la aplicabilitatea și consecințele acesteia. Directiva UE nu este luată în considerare, există o problemă a definițiilor și numai specialistul trebuie să clarifice acest lucru, nu sunt disponibile studii de impact, interesul politic este depășit. Operatorii au completat că dacă se va adopta legea, vor fi nevoiți să investească în înlocuirea tehnologiilor vechi și nu în 5G, iar această acțiune va duce la o creștere a tarifelor.

La un pas de a fi adoptată, Legea 5G în continuare nu respectă observații critice aduse de autorități, cu privire la aspecte esențiale precum ar fi lipsa unor criterii tehnice obiective și lipsa unor clasificări adecvate a componentelor rețelei în active critice și non-critice.

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment9 ore inainte

Aici se vede în toată splendoare ei infamia lui Sorin Cîmpeanu, garantul aplicării proiectului România educată – Ziarul Incisiv de Prahova

Disperat sa mai ia și el o diurna (din cauza pandemiei nu prea s-a mai plimbat aiurea prin Europa, la...

EvenimentO zi inainte

Neimplicarea, indiferența și tăcerea complice lucrează în favoarea lui Sorin Cîmpeanu, care se pregătește să dea o nouă lovitură CNATDCU/ Linia proiectului prezidențial România educată – Ziarul Incisiv de Prahova

Colectarea deșeurilor constituie o bombă cu ceas și în Prahova. In timp ce in zona Centurii de Vest, au aparut...

Eveniment2 zile inainte

Pe sub „nasul” autoritatilor peste 30.000 de tone de deseuri menajere (si nu numai) din alte judete sunt aduse, lunar, la o groapa de gunoi din Prahova – Ziarul Incisiv de Prahova

Colectarea deșeurilor constituie o bombă cu ceas și în Prahova. In timp ce in zona Centurii de Vest, au aparut...

Eveniment3 zile inainte

Huawei revine cu un nou val de reduceri disponibile în acest weekend pe Huawei Online Store

#WorkFromAnywhere cu laptopurile din familia Huawei   București, 18 iunie 2021 – Huawei Consumer BG revine cu o nouă serie...

Eveniment3 zile inainte

Huawei lansează ”AR Insight and Application Practice”, document ce detaliază beneficiile 5G + AR

[Shenzhen, China, 17 Iunie, 2021] La Summit-ul Better World pentru 5G + AR al Huawei, Bob Cai, Huawei Carrier BG...

Eveniment3 zile inainte

Samsung va aduce Open RAN în Europa cu Vodafone UK

Vodafone UK alege Samsung ca partener pentru a implementa comercial, pentru prima dată, pe scară largă în Europa, Open RAN...

Social3 zile inainte

Sergei Polunin, superstarul rebel al dansului, vine pentru prima dată în România, la TIFF

Starul internațional Sergei Polunin, considerat cel mai talentat dansator al generației sale, vine pentru prima dată în România, ca invitat special...

Eveniment3 zile inainte

Continental Hotels deschide în 2021 patru noi hoteluri renovate și reamenajate integral

Investiția totală se ridică la suma de 6,85 de milioane de euro. Noile hoteluri rebranduite sunt situate în București, Sibiu...

Cultură3 zile inainte

Continental Hotels a anunțat deschiderea Continental Forum Constanța, noul hotel renovat, parte din portofoliul lanțului hotelier

În același timp, alte trei hoteluri din portofoliul lanțului hotelier au mai fost renovate și vor fi deschise în țară:...

Eveniment4 zile inainte

Panică totală!/Clanurile mafiote din Prahova cu oameni infiltrați în politică și poliție primesc lovitura dupa lovitura/Instanta dejoaca un concurs aranjat la sefia DGA Prahova – Ziarul Incisiv de Prahova

Colectarea deșeurilor constituie o bombă cu ceas și în Prahova. In timp ce in zona Centurii de Vest, au aparut...

Știrile Săptămânii